• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • PVeraB

Mollan Malin
    å den tiden var ju klockren! Det kan inte gå annat än bra

MK84
    Hi hi, här är det oxå en flicksambo jag har. Inte med att mecka med saker utan att han är mer förväntansfull inför det här med bäbisen. När folk kommer förbi ska han visa alla bäbisens saker och berättar om hur den lever omkring där inne och ropar till magen att nu får den komma ut. Jag tror helt ärligt att de här dagarna fram tills Kråkan kommer ut känns jobbigare för honom än för mig

• ojbebis

Jaha det är hit ni flyttat :)
    Kul å läsa om händiga kvinns som kan hantera en hammare! Måste nog erkänna att jag hellre bakar än borrar slgaborr, men har ändå lite jämnvikt här hemma då det är maken som handlar å lagar mat. Skulle vilja erkänna att det är jag som skottar på utplatsen men tyvärr... Får se om det blir bättre med sånt då vi hittar ett hus.

Måste kanske skriva in mig på listan, tillhör ju de som får barn väääldigt tidigt på hösten

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    Mollan Malin BF 13/9
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Aquagreen BF 9/11

• frökenE

Hej

Vad roligt att se att det är fler i stan som ska ha i höst och som man kanske kommer träffa på på BB :)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 13/9
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Aquagreen BF 9/11

• MK84

Ja som trodde den gamla tråden skulle dö, men den lever visst än.. tihi.. Menmen, verkar ju som att folk hittat hit ändå =)

• benjamin 040722

mollan malin: vi har en UJ nu å jag är MEGA nöjd, ända från den dagen vi rullade ut fr affären har jag aldrig klagat... däremot är det en vagn som bara e framåtvänd, vilket får mig att vilja ha en annan vagn mellan 5 månader till 1 år... vill juh inte sätta den lilla att stirra på allas ben bara 5 månader gammal men som sagt i övrigt är den toppen!!

och har man en gång haft en trehjulig vagn vill man aldrig gå tillbaka till en med 4 hjul som dessutom är fasta...

nu har jag dock bestämt mig för en vagn och beställt, återser då att se om den kommer, litar inte på det fören den är här å då lägger jag upp bilder på mitt fynd! jeeeha! känner mig som ett barn på julafton

• fiaflikkan

Hejsan alla!
    Åter från skogen, fjällen och min underbara skoter :)
    Sitter här och fastän det var igår jag var ute så hettar det fortfarande i ansiktet, fan vilket väder det var igår!
    Jaja har sett i alla fall att det har hänt en hel del! Massa UL och grejjer!
    Mitt nästa steg i graviditeten är glycosbelasningen som är imorgon :( blä! det är ju inte ens en rolig sak jue! huvva
    Själv sitter man och väntar mycket otåligt på UL som är först om en månad (!!) närmare bestämt den 11/5
    Såg att ni hade börjat ta lista på alla som vill följa med och äta. Blir nog väldigt tajt för oss me denna månan.. så jag måste nog passa.. hade varit sååå roligt att kunna följa!

Håhå måste bara få "skryta" lite, våran lilla mazda blev kvar hemma hos mamma och pappa för den skulle lagas. Jag och Johan hade planerat att ta bussen men mamma och pappa tyckte att det skulle bli så jobbigt att lämna oss så vi fick ta deras bil! (En Audi a4 quatro) Deras nya fina bil! Den är ju så himmla underbar! Hoppas att vi vinner på lotto sä vi kan köpa en likadan! *hoppas*

Nu ska jag slänga i mig lite mat innan det bär iväg til sunderbyn med Johan.

ps Johan den filuren fick åka på ultraljud före mig! är inte det lite orättvist?

• MK84

En längtar-massor dag!

Ja har haft några dagar nu då ja bara går å tänker på lillbebisen HELA tiden, har svårt att fokusera på annat. Vill att den ska bli färdig och komma ut och mysa med mamma. Är ju megalänge till september.

Hungrig har ja blivit också, känns som att ja aldrig är mätt i mer än max 3 timmar.

Hur har ni det Lule-mammor?

/Malin den längtande

• PVeraB

MK84
    det där med hungrig känner jag igen. har börjat måsta gå upp mitt i nätterna för att äta. Ajö ajö sovmornar liksom.
    Fast just nu längar jag allt lite efter kråkan, trevligare att mata den när den är utan för magen. Mysigare med sällskap om inte annat

• zazzy

morron morron i tråden!
    jag vill ha lägenhet jag vill flytta nu.
    naturligtvis var det ju den som var före mig
    i kön som tog den fin fina 3:an före mig buuhuu..
    men men det går fler tåg det är ju så nära nu.

äter oxå konstant fast mer på förmiddagen än på kvällen
    haha steg upp kl.6 i morse kunde ej sova så
    jag åt massa flingor o fil o mackor helt otroligt
    jag har ej varit en frukost männsika hehe så
    det kan ändras minsann.

nå ha en bra dag //malin

• fiaflikkan
    Zazzy tråkigt med lägenheten, hoppas att det kommer en ännu finare längre fram!

Själv har jag äntligen kommit över perioden med illamående! Vilken frihet!
    Har suttit hela förmiddan med att bara göra privata saker, som att fixa med Oriflame lite och åter igen försökt ringa barnmorskan vilket verkar heeeelt hopplöst! Kan de bara inte införa kösystem?!
    Jaja, skola till 100% snart men först LUNCH! mums!
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007