• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Jessie 76

Halloj!
    Grattiss!!! Fan va kul! Skönt att hon slapp gå så himla länge! Ååå vad jag är glad för henne/dom!

Jag mår så j-a j-a j-a illa!!! Är dessvärre inte så social just nu, men jag läser om er och blir lite gladare.

Kram
    J

• MK84

Wihi.. Va skoj att kårk-korven hittat ut nu, en Vera, så sött =) Vill också ha en bebis, tihi.. Men den som väntar på nått gott..

Jessie 76, jobbigt att du mår så illa, men va gör man inte för sina barn! ;) Hoppas de blir bättre. Är de foglossningarna som plågar dig, eller är de annat också.

Igår hade ja mitt första riktigt seriösa samtal i jouren. En tjej som planerat sitt självmord i detalj. Stackars tjej. Hon var så normal, smart och stark, men ändå så liten och svag. Huvva. Å en annan klagar på sitt eget liv. Hehe. Nog finns de trasiga själar alltid.

Nu sitter ja i skolan och skriver på uppsatsen. Nästa torsdag avgörs de om vi får gå upp på opponering. Håller tummarna för mig själv och dyker ner bland artiklarna. Har dock en viss skeptisism i mig som säger att vi inte hinner klart. Men den vågar ja knappt yttra för då blir alla så sur på mig.

Hoppas ni har de bra idag tjejor!
    /Malin som snart är expert på psykologi-fackterms-engelska. :P

• fiaflikkan

GRATTIS svXrt Äntligen! å en liten Vera!

jaja man kan ju inte göra så mycket annat än bara mysa med magen och längta!

Jag och sambon var i alla fall och skulle beställa en vagn idag.. ALLA ÄR SLUT!
    jisses vilken chock man fick och inte har jag såpass is i magen att jag väntar på 08erna heller. (Nu snackar jag Emmaljunga City cross  för er som undrar) Men som tur var så fanns precis den vagn vi ville ha inne på barnenshus i Melongreen och med en city korg till i färgen strike! sikken tur man kan ha, så till veckan ska vi hämta den (är ju bara dumt att den ska stå på barnenshus när den kan stå här hemma hos oss). Skulle det dock hända att vi ska ha tvillingar (vi vet ju inte det än har ju inte varit på UL än) eller om jag av nån andledning skulle få ett missfall (peppar peppar) så får vi lämna tillbaka vagnen om vi sparar kvittot!
    Så himmla nöjd jag är att vi har en vagn!!!

Hur ser det ut för er? Zazzy du hade också beställt en Emmaljunga va?

• zazzy

jepp jag beställde en emmaljunga en 08:a för precis som du säger var alla slut, men min kommer i slutet på aug i början på sep så jag hoppas bebis stannar i magen tills vagnen är hemma. ha ha annars vart jag garanterad en lånevagn så det ska nog bli bra.
    det blev en svart smart dou kombi.

• fiaflikkan

Okej, ja vi blev ju erbjudna att ta en 08a men vi ville inte ha någon utav färgerna så 07an får duga till oss :)

• Mymlan74

Hej alla!
    Idag har jag varit på min andra glukosbelastning. Alla värden var bra, skönt! Blev ju erbjuden att göra glukosbelastning pga att jag väger ca 100 kilo... Är nu i v 30! Snacka om att tiden rusar iväg! Mår bra förutom vidrig foglossning, halsbränna och svullna vrister .

Jessie 76:

Synd att du mår så illa! Finns det nåt som lindrar tycker du....? Typ att dricka kallt vatten och sova med huvudet högt...? Lider med dig, det kan inte vara roligt att ha foglossningsh*vetet samtidigt som illamående

MK84:

Skönt att du äntligen har fått skita!! . Om man har problem med trög mage är det bättre att dricka rumstempererad dryck än iskall, har jag hört. Kanske värt att prova?

Ha det! /Åsa.

• Jessie 76

Vad snällt å bry sig så

Jag har ju mina fogar som knakar å brakar å gör j-t ont. Det är inte bekymret för jag är "van" även om det låter löjligt, jag kan stå ut med det hursomhelst. Vad jag än säger så ångrar jag inte för 5 öre att jag är gravid å jag tycker ALLT är värt bebisen så missförstå mig inte. Jag har jävulsk halsbränna som inte ger sig, yrsel och mår illa som en gnu - önskar jag kunde spy men jag gör aldrig sånt tyvärr. Sammandragningar eller förvärkar, vet inte vad det är. Fruktansvärda hjärt"flimmer" ibland så man blir livrädd.
    Inga sug efter NÅNTING, jag vill inte ha någonting alls. Men hungrig jämt å mår 10000000000 gånger värre när jag ätit, funderar på att sluta med det.... tugga riskakor dygnet runt eller nåt.
    Usch vad jag låter Sen är jag (surprise ) på ett uselt humör nu och då blir allt sju resor värre ju

Förlåt gnället, jag kommer strax tillbax som jag är annars hoppas jag

Jag ska fö testa huvvet högt inatt, får se hur det går men det är ju en rysare å sova på rygg
    Jag är i samma viktklass som du Mymlan, men jag är ju "bara" i v 26 (tror jag, måste kolla.......) ännu.... Hade önskat att man kunde få gå ner en graviditet som andra ibland gör

Rooooooooolig ton jag tillförde nu då
    Ha en trevlig torsdagkväll iallafall, så hörs vi säkert imorrn.

Kram
    SurJessie

• Aquagreen

Ni som har foglossningar, när i graviditeten fick ni de? Jag är ju gravid med nr 2 Neo föddes 30 maj så inte såå himla lönge sen mig kropp gick igenom n graviditet o jag tro att mina fogar kommer krångla denna gång när jag reser mig upp o går så smäller de bara i ryggslutet ovanför rumpan lixom om jag ligger på golvet får jag såna J**** smärtor i ryggslutet ovanför rumpan lixom blixtrande, är detta början till foglossning???

JESSIE - Jag mår/har mptt svin illa men hittat ett knep (tror jag) äta en jäkla massa djungelvtrål hela dagarna, de har iaf lindrat illamåendet men inte tagit bort de...

• Liams mamma

Aquagreen, har också jävulskt ont i ryggslutet vid rumpan... har haft det sen i början av grav redan... enligt sjukgymnasten är det nå ligament som inte riktigt drar ihop sig vid svanskotan nånstans (i mitt fall alltså)... gör sjukt ont bland annat att ställa sig upp från en stol... men jag går på akupunktur och jag trodde inte på akupunktur förut men nu gör jag det för det hjälper!! 
    Är rädd att jag att jag börjat få foglossningar nu (v.27), det börjar göra ont på framsidan och riktigt stråla mot skruttan

v.27
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007