• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • bebisen2007
    svxrt : jag har inte varit in där något, men min mor jobbar också dära och hon sa att allt var klart och som det verkar så har jag sex eller åtta veckor i sommar! så jag ska gå in och prata med honom och se vad han gett mig! :)

tänkte att jag även skulle säga att jag inte sagt något än om bebisen eftersom jag ville åka på ultraljud och sånt fört för att verkligen se så allt stå rätt till och sånt. men men, vi får se vad han säger! kan förstå om han blivit arg om jag inte sagt något och hade BF då jag ska jobba. men nu slutar ju sommarjobbet en och en halv månad innan BF. och SKULLE jag bli sjukskriven så är det ju inget jag planerat ju. men mitt absoluta mål är att kunna jobba hela sommarperioden :) får bara ta det lite lugnt :)
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
  • ojbebis

Zazzy: hmmm barnmat säger du? Kanske sånt man ska köpa hem å ha i skåpet när suget sätter in... ser mer oskyldigt ut än jättepåse godis å kakor i kubik

Jag har världens mästa make... speciellt igår. Då for han iväg till affären å köpte chips och kanelbullar till mig, mums!! Jag blev väldigt glad å väldigt mätt

Idag är det möbelmontering på toa som gäller... gamla tvättstället ska ut, äntligen!!!!

• zazzy

ja tihi jag fastade för frukt pure det var smaskens.
    men i dag blir det grilat.

å inte fick jag lägenheten nån jäkel tog den före mig.
    hmm, så jag får se vad som sker till veckan.

• PVeraB

Bebis
    Tjoho det var inte illapinkat. Men som du säger fram till 1 å en halv månad innan är det ju inte omöjligt att jobba. Å blir du sjuk/trött är det som sagt inte med flit.

• MK84

Ja pratade me mina små söta arbetsgivare idag på jobbet. Frågade om dom ville ha mig i sommar trots att ja är en havande kvinna. Haha.. =) Dom svarade snällt att ja om du vill och känner att du orkar så vill ju jättegärna att du jobbar här, vi behöver folk =)

Så ja sa att iallafall juni och juli har ja räknat me att kunna jobba, augusti törs ja inte säga nått om än. Dels kanske ja vill vara lite ledig, om min kropp nu har ro till de. Och sen vet ja ju inte hur trött i kroppen ja blir då, kommer ju iallafall va megafet så. Hehe.. :P Så ja skulle få ett juni-julischema och de är finemang tycker ja =))). Känns bra för ekonomin..

Min karl har gjort de igen, han har kommit me en sån där dräpande genomtänkt kommentar. Var tänkt att han och polarna skulle fjällvandra i sommar, men dom har svårt att få ihop de me schemat och då kom Jan på den slående ideen att ja, men nästa sommar är de ju tänkt att ja ska va pappaledig så då kan vi ju fara och fjällvandra, då är de lättare att passa in. Dom vill ju helst vara borta 10 dagar säger han. Ja ba: Jaha, så du ska ta med dig ungen till fjällen då eller. Näeee säger han då. Men du kan ju va hemma me den. Ja som ba öööö, ja men då kan du ju inte va pappaledig. Ska ungen va hemma själv då eller?? Så långt hade han inte tänkt.. haha.. Nog får han väl fara om han nu vill de, men då måst ja ju va mammaledig å hemma me barnet, int kan ja jobba då inte. Vojvoj.. Sicken karl man har. Sen tycker ja att de är lite långt fram i tiden att planera en fjällresa mer än ett år innan, som ändå kommer vara beroende av deras sommarjobb, haha.. Vem vet hur grabbarnas liv ser ut då? Hohohohoh.. Sen, som den sadistiske tjej ja va va ja bara tvungen att kontra med att men va bra, då ska ja också åka bort en vecka, då kan ja fara på en sista minuten me syrran så kan du vara hemma själv me barnet.. Hohoh.. Thats me! Då kollade han på mig me stora ögon.. Haha.. =)

Nåja, det blir nog fint ska ni se =)

SvXrt- Vill bebis ut än?

Igår sparka faktiskt Max rätt hårt. Så de tar sig, han lär sig. =)

/Malin som inte kan hejda sig då hon väl börjat skriva! =)

• PVeraB

MK84
    Skönt med sommarjobb för dig oxå. Pengar pengar pengar Tror jag såg dig på Maxi idag. tittade lite men sen så stapplade jag ut till bilen.
    Det är svårt att veta hur det blir med orken när man blir tjock tjock, jag trodde att jag skulle fixa allt, turligt tog jag ändå ut fyra veckor semester och ja säger tur var det
    Nix pix hallonströssel inga barn här inte

• MK84

Tihi, ja då va de nog mig du såg. En strandad val me krulligt hår :P Ja, i augusti så kanske ja skriker efter ledighet, tihi.. =)

Meeeen, När kommer Kråk-korven! Nu tycker ja den ska komma ut =)

Trötter är man, mest i fötterna.. Har stått upp hela dagen idag, inte suttit en minut ens, eller ja på rasten satt ja väl ner 10 min, men inte under arbetstid ;)

Maten är klar om en timme, huu.. tar lång tid att koka Kotletter så dom blir riktigt möra..

• PVeraB

MK84
    Du har inga snygga stödstrumpor till dig själv då? Det är grejer det.
    Men koka kotletter? Blir det gott? Vad kryddar du med? Jag gillar fläskkotletter med timjan det är gott det

• ojbebis

Mk: Givetvis ska du på en sista minuten om din käre karl tycker att han ska 10 dagar till fjällen. Å han kan pröjsa en jäkligt snygg bikini åt dig oxå, du har ju varit hemma med fp å är inte så rik

Men det är inte så lätt för de små liven... Förra veckan påminde jag min karl lite såhär i förväg att han snart inte får/kan drick öl fören bebis har kommit.
    Hans kommentar? "Jamen då kan jag ju bli tvungen att vara utan öl i 4 veckor!" Hallå?? Men jag då som har klarat mig utan i 7-8 månader då? Då tyckte raringen att det hade jag ju ålagt mig själv då jag valde att bli gravid... påminde min käraste att det var hans val att göra mig gravid. Då föll poletten ner å någon blev visst lite skamsen

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007