• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • benjamin 040722

har äntligen tapetserat klart *stolt* bilder på benjamins "nya" fina rum finns i mitt galleri för  er som e nyfikna

• Mymlan74

bebisen2007:

Grattis på födelsedagen!

MK84:

Vad kul att allt flyter på så bra för dig! Måste vara skönt att ha fått sålt bilen. Vi måste småfixa lite på våran bil (Honda Civic) och försöka få den såld. Vi behöver också en kombi. Jag har halv sjukpenning + halv a-kassa och min man springvikar som lärare och får lön ibland och a-kassa ibland.... Så våra inkomster är INTE höga direkt. Turligt nog så får vi tillbaka på skatten båda två, det betyder mycket för oss!

Jag har varit på tupperware-party nu ikväll. Förra gången köpte jag deras suveräna nappflaska (kan varmt rekommendera den till alla) som jag fick ta med mig hem idag. Idag köpte jag en hushållspappersrullare att ställa intill skötbordet. Mums...det bjöds på massor av gott fika nu ikväll....jag åt bla 3 chokladbananer, 1 moccaruta, en kanelbulle, ett risbräck, 1 kopp kaffe och två glas saft. Är det någon fler än jag som har förvandlats till kakmonster nu under graviditeten?

Ha en bra kväll!
    / Åsa och busiga Plutten i magen (Herregud vad tiden går, jag går in i v 32!!)

• Betzo

Hoppas att ni alla mår bra i detta rusk väder!

Måste bara säga att Arcus i lördags var Toppen!!! Köpte massor med fina nästan helt oanvända prylar till vår kille. Vi hade även ett bord själva och fick sålt en hel del av vårt"skräp" . Det som blev kvar gick till röda korsets insamling.

Hoppas verkligen på fint väder till lång helgen.....Det är mycket som behövs göras i trädgården...tur att svärföräldrarna kommer, så vi får ta och sätta dem i jobb *ler*....

• MK84

Bebis 2007: Grattis grattis.. Du börjar ju bli gammal nu, mohahah..:P Haha.. Nåja, du har iallafall en unge mer än mig.=)

Mymlan:Ja får också tillbaka på skatten, men bara fjuttiga 2000 kr, brukar annars alltid få en sådär 4-5000. Menmen, bättre att få än att behöva betala! =)

Har suttit me den där trevliga uppsatsen ikväll. Korrekturläst lite och ändrat småfix. Men nu ids ja inte ändra mer, får ta de efter opponeringen som är den 23e maj.

Imorgon ska ja till MVC å lyssna på lillhjärtat igen. Ska nog höra om de där me högkostnadsskydd å så. Blir ju som lite sugen å röra lite på mig. Cyklade idag då ja skulle till månadsmöte på RK å de känns i låren. Haha.. Å skumpar på magen, bebisen lär ju undra va som händer, haha... Hallelulja =) Hehe, men känns ändå så underbart. Tänk att de bor en bebis i min mage, hoho..Att de funkar.. =)

Sitter och väntar på att sconsen i ugnen ska bli klara nu, sen ska ja mysa lite i tvsoffan och se ett avsnitt av Kyle XY, nån som ser den serien?

Ni bröstläckare va gör man åt de, alltså läcker de mycket? Använder ni sånna där amningsskydd då eller? Skulle kännas lite skumt att börja me sånt redan nu, hehe..

Sov gott sen flicks!
    /Malin

• zazzy

Morsning korsning!!

jepp amningsskydd är det som gäller för mig i allafall hehe jo det känns lite konstigt att det rinner från brösten.
    jobbigast e ju på natten då det blir så blött. hmm hur gör man då?? vill ju ändå vara "fri" på natten haha.=)

å vilket väder det är men huu så tråkigt..

• ojbebis

Hejsan bruttor!

Vem har eg beställt detta väder? Fick ju se lite sol häromdan men sen samma blöta filt som man går in i när ytterdörren öppnas, blääää!!!!
    Jag skulle ju njuta min sista tid som gravid på uteplatsen i solen.

Bebisen2007: Grattis i efterskott!! Hoppas du passade på å käka massa tårta å gotta

Betzo: Lät som om du lyckades rätt bra med att skiljas från dina grejjer, men det kanske är lättare om man får handla lite nytt samtidigt Vi har precis petat lite i vårat förråd, var såå trött i söndags å nu är det ju inte väder direkt för att släpa ut kartonger under bar himmel...

Ska på sista träffen på föräldratbildningen idag. Visst är det braaa tajmat? De räknar visst kallt med att ingen föder före bf.
    Nåja jag hinner ju, å vi ska oxå få titta film idag. Tror det blir en mkt nyttig filmvisning för min käre make som är lite av inställningen "det inte är nån fara för kvinnor föder barn varje dag" Hehe ska bli intressant å höra om han är lika stursk i kväll.

Må så gott i blötvädret allihopen!!
    /Elin som VILL ha soooool

• Finalinna

Jag tror jag dööööööör!!! Försäkringskassan har slarvat bort min havandeskapsansökan. IDIOTER! Nåja bara att ringa chefen och be om ett nytt intyg samt försöka få tag på barnmorskan och be om ett nytt intyg och sedan själv skriva hela ansökan om igen och posta en gång till...

• Mollan Malin

Hej på er!

Välkommen Finalinna! Fk är inte att leka med. Det är ofta en massa strul tycker jag. Jag vet inte hur mycket pengar som man förlorat på deras slarv. Irriterande....

Benjamin: Vad fint rummet blev. Urgulliga gardiner!

Bebisen2007: Grattis i efterskott!

Ni andra verkar oxå ha fullt upp med allt möjligt.
    Själv gör jag som MK: Skriver uppsats... Ett himla petande och påtande, men snart är vi klara. Endast ett kapitel kvar.
    Helgen i stockholm var trevlig. Jag fick ta det ganska lugnt för att orka med att över huvudtaget åka iväg. Skippade banketter och mingelkvällar och sånt. Vi slutade på en hedrande 11:e plats till slut, vilket jag ändå är stolt över. Vilka pluggon det finns! De som vann hade pluggat ekonomi i sju år!!!
    I morgon ska jag på ultraljud igen. De ska kolla tillväxten och leta skiljevägg.
    Sparkar gör det i alla fall både till höger och vänster och uppåt och neråt. Jag tror att de sover skift där inne så att deras stackars mamma inte får en lugn stund

Ha en trevlig kväll!
    Kram på er
    / Malin  

• MK84

Hej hopp!

Allt var bra på mvc besöket idag. 139 slag låg hjärtat på. Dom mätte magen, 22 cm sa dom, inte för att ja vet va de betyder men ja hamnade mitt på kurvan iallafall. Är det de där som kallas SFmått? Ja frågade aldrig. Frågade om de där me högkostnadsskydd men dom tyckte bara att nämen du är ju så pigg å kry inte behöver du nå sånt. Fortfarande inte ett ord om glukosbelastning eller ens en fråga om hur de går me vikten trots att ja ökat 10 kg sen inskrivning. Blodtryvcket var bra och dom fråga om ja var tröttare och lättare blev anfådd, ja ja är tröttare nu än tidigare sa ja, jaha, ja så blir det, och inga järntabletter äter du än? Nepps svara ja, de gör ja inte. Men gu va bra sa hon då och tyckte att ja skulle fortsätta så. Haha.. Känns som att mina tanter är tvärt emot alla andras. Hehe..

Har vart nästan helt ledig hela dagen idag och gu så konstigt de känns. Har ju inte känt mig ledig och vart hemma i Lule sen början av terminen. Ja ba satt vid köksbordet imorse och frågade Jan att va gör man då man är ledig. Känner jag nån jag kan umgås med? Då skaka han på huve å tyckte ja va knäpp. Men ja är verkligen sämst på att vara ledig, därför som ja alltid pluggar massor, jobbar massor, är engagerad i allt. Men ja har ju sagt ja ska lugna ner mig nu, men va gör man då istället? Va gör ni på lediga dagar?

Slutade iallafall med att ja for på stan me karln å åt lunch på Waldorf och sen kl 14 träffade ja en kompis och fikade. Däremellan hann ja shoppa loss för över 500 kr, hehe. Köpte 2 tröjor (behöver sånna som går över magen, hehe), köpte 5 par trosor och en sportBH som ja tänkte ha som nattBH sen när de blir dags. Den verkade jätteskön, och billig, 79 kr på Kappahl tror ja de var.

När ja kom hem va ja helt slut. Hade ont i hela kroppen kändes de som. Så ja la mig att vila vid 19 å nu nyss vakna jag. Sambon är sjuk så tror han håller på å smitta mig lite, eller så är de bara så att så fort ja slappnar av så blir ja sjuk eftersom ja inte har tid å känna efter då ja är i farten. Imorgon är ja också ledig, ska träffa en kompis då iallafall, sen får ja väl se om ja lyckas fylla resten av dagen me nå kreativt. Är ju som svårt då ja är billös nu å allt, hehe..:P (Bekväm och bortskämd är man).

Hur har eran dag varit? Ni kämpar på me läckande bröst och foglossning, medan ja klagar på lite trötthet! ;)

Måste bara berätta att ja ibland vill till å förväxla babybop me ojbebis och i morse då ja logga in och ojbebis skrivit så tänkte ja att VA?? Hur kan magen ha växt så mycket på babybop, den är ju jättestor. Sen insåg ja att de inte var babybop utan ojbebis, hehe.. Tokigt de kan bli! :P

Finalinna: Jobbigt me FK. Ja skickade in papper för nån veckan sen och fick idag ett brev där de stod att de kommit in å så samt att de skickades några brochyrer om hur man gör sen. Skickade ju in lönespecer och så också för att få veta vart SGI hamnar, men de går inte att se än, i vilket tempo jobbar dom där eg? Borde ju inte ta såååå länge kan man tycka att fixa det.

Mollan Malin: Grattis till 11e platsen. De är ju bara fint de. Mysigt me 2 bebisar i magen. Fast lite läskigt också. Hehe. När är de ni ska flytta?

Gu va ja alltid skriver mycket.. hehe.. Kan ju snart släppa en bok "Allt en lulemamma behöver veta, fundera på och känna". Tror ni vi blir rika om du trycker upp en sån? Hehe..

/Skrivomanen Malin

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007