Hej hopp!
Allt var bra på mvc besöket idag. 139 slag låg hjärtat på. Dom mätte magen, 22 cm sa dom, inte för att ja vet va de betyder men ja hamnade mitt på kurvan iallafall. Är det de där som kallas SFmått? Ja frågade aldrig. Frågade om de där me högkostnadsskydd men dom tyckte bara att nämen du är ju så pigg å kry inte behöver du nå sånt. Fortfarande inte ett ord om glukosbelastning eller ens en fråga om hur de går me vikten trots att ja ökat 10 kg sen inskrivning. Blodtryvcket var bra och dom fråga om ja var tröttare och lättare blev anfådd, ja ja är tröttare nu än tidigare sa ja, jaha, ja så blir det, och inga järntabletter äter du än? Nepps svara ja, de gör ja inte. Men gu va bra sa hon då och tyckte att ja skulle fortsätta så. Haha.. Känns som att mina tanter är tvärt emot alla andras. Hehe..
Har vart nästan helt ledig hela dagen idag och gu så konstigt de känns. Har ju inte känt mig ledig och vart hemma i Lule sen början av terminen. Ja ba satt vid köksbordet imorse och frågade Jan att va gör man då man är ledig. Känner jag nån jag kan umgås med? Då skaka han på huve å tyckte ja va knäpp. Men ja är verkligen sämst på att vara ledig, därför som ja alltid pluggar massor, jobbar massor, är engagerad i allt. Men ja har ju sagt ja ska lugna ner mig nu, men va gör man då istället? Va gör ni på lediga dagar?
Slutade iallafall med att ja for på stan me karln å åt lunch på Waldorf och sen kl 14 träffade ja en kompis och fikade. Däremellan hann ja shoppa loss för över 500 kr, hehe. Köpte 2 tröjor (behöver sånna som går över magen, hehe), köpte 5 par trosor och en sportBH som ja tänkte ha som nattBH sen när de blir dags. Den verkade jätteskön, och billig, 79 kr på Kappahl tror ja de var.
När ja kom hem va ja helt slut. Hade ont i hela kroppen kändes de som. Så ja la mig att vila vid 19 å nu nyss vakna jag. Sambon är sjuk så tror han håller på å smitta mig lite, eller så är de bara så att så fort ja slappnar av så blir ja sjuk eftersom ja inte har tid å känna efter då ja är i farten. Imorgon är ja också ledig, ska träffa en kompis då iallafall, sen får ja väl se om ja lyckas fylla resten av dagen me nå kreativt. Är ju som svårt då ja är billös nu å allt, hehe..:P (Bekväm och bortskämd är man).
Hur har eran dag varit? Ni kämpar på me läckande bröst och foglossning, medan ja klagar på lite trötthet! ;)
Måste bara berätta att ja ibland vill till å förväxla babybop me ojbebis och i morse då ja logga in och ojbebis skrivit så tänkte ja att VA?? Hur kan magen ha växt så mycket på babybop, den är ju jättestor. Sen insåg ja att de inte var babybop utan ojbebis, hehe.. Tokigt de kan bli! :P
Finalinna: Jobbigt me FK. Ja skickade in papper för nån veckan sen och fick idag ett brev där de stod att de kommit in å så samt att de skickades några brochyrer om hur man gör sen. Skickade ju in lönespecer och så också för att få veta vart SGI hamnar, men de går inte att se än, i vilket tempo jobbar dom där eg? Borde ju inte ta såååå länge kan man tycka att fixa det.
Mollan Malin: Grattis till 11e platsen. De är ju bara fint de. Mysigt me 2 bebisar i magen. Fast lite läskigt också. Hehe. När är de ni ska flytta?
Gu va ja alltid skriver mycket.. hehe.. Kan ju snart släppa en bok "Allt en lulemamma behöver veta, fundera på och känna". Tror ni vi blir rika om du trycker upp en sån? Hehe..
/Skrivomanen Malin