• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Finalinna

Hej svejs!
    Blev inbjuden av zazzy till den här tråden. Blev jätteglad. Alltid lika kul att snacka med andra likasinnade som lider/njuter av sin graviditet. Vi går i samma föräldragrupp och jag ska oxå se den där förlossningsfilmen från 80-talet imorgon. Undra om det skett mycket i utvecklingen på 20 år...

/Finalinna BF 21/8

• MK84

Hejsan hoppsan i lingonskogen! =)

Nu är ja tillbaka till Luleå igen efter en välbehövd "semester" till Skellefteå under helgen. =) Har vart HELT ledig hela helgen, å när ja va de sist minns ja inte. I fredags var vi hos Jans bror och spelade Nitendo Wii.. =) Hehe, trots att ja är skeptisk till sånna där spel så vågade ja prova lite å de var rätt kul. Fast de flesta spelen är roliga då man vinner, nybörjartur säger dom :P Hehe.. Sen under lördan så var vi ute på långprommis i skogen (VART fasiken har min kondis, ja den lilla ja hade, tagit vägen???) Nåja, tog mig igenom prommenaden utan att kvida allt för mycket). Sen var det partyfix hos brorsan som fyllde år, skulle va Eurovisionkväll där. Middagen intogs av ett gäng på 10 pers på en indisk restaurang, och ja är ju lite rädd för "konstig mat" som ja kallar de. Men lyckades hitta en rätt ja kunde tänka mig och det var JÄTTEGOTT! hehe, framsteg för å va mig, att ja ens provade menar jag! =)

Har fått sålt bilen i helgen också så nu är man utan bil tills jag hittar en lämplig kombi till bra pris. Fick rätt bra för den gamla så har ju lite å spendera :P Mamma å syster kom å hämta oss från Skeå idag och sen va vi och åt på Chattanoga på bergnäset. Black and White, har ni inte ätit där så gör de, är jättegott! =)) Mycket billigare än finrestaurangerna i stan. =)

Gick bra i fredags också, vi får gå upp på opposition, vår handledare trodde att vi skulle fixa de, va ba lite småfix vi ska ändra tills på onsdag så blir att sitta mån och tis nu och redigera lite och sen smäller de =) Känns hur bra som helst att få bort de nu och slippa gå upp i januari. Sen efter oppositionen är de ju ba å skicka uppsatsen fram och tillbaka till examinatorn tills hon är nöjd me alla komman och punkter, hoho..=)

Sen har min sambo fått veta att han får bli Research Trainee (Forskningslärning typ) på skolan. Det känns bra de me, då har vi en fast inkomst till hösten iallafall på 12000/mån skattefritt, plus de ja då får i FP (hur mycket vet ja inte vet än). Hade han inte kommit in så hade han gått arbetslös, de va min fasa, men nu är de GRÖNT!!!

Allt har löst sig så bra den här veckan, så ja känner mig jätteuppåt för en gångs skull =)

Max busar på i magen också, främst på kvällarna när ja ska sova. Här i lördags vaknade ja 5.30, kände mig jättepigg och låg å busa me lillMaxan. Har typ aldrig hänt förr att ja vaknar så tidigt, hehe.. Men är väl att ja blir piggare och slappnar av mer när stressmomenten börjar tappas ner! ;)

Bebis2007: Jag skulle få ett schema över juni-juli från Maxi, så blir väl att ja jobbar de 2 månadera och tar ledigt i augusti. Får jobba då också om ja orkar vill, men sa att ja tar hellre lösa pass då så ja inte binder upp mig på nå, vet ju inte hur de är å vara megagravid så vet ju inte hur min kropp kommer tackla de, kanske inte orkar jobba längre än till juli hur som helst. Sen kan de nog va lite skönt att ta de lite lugnt och samla krafter innan bebisen kommer ;) Har ju jobbat rätt mycket 70-80h/mån (Me OB timmar inräknat) de senaste 2 månaderna så har ju som jobbat in lite så att ja har råd att gå hemma sista månaden också =)För nån havandeskapspenning har ja ju inte rätt till.. Hur länge tänkte du jobba?

Finalinna: Välkommen till tråden, hur är allt me dig? Mår du bra å så?

/Malin me flyt just nu!

• fiaflikkan

hejsan alla mammor!
    Hu så det regnar idag! Förmådde mig inte att kliva upp förrän seeeeent, känndes inge kul när det regnade så!
    Hur är det med alla er idag då?
    Själv har jag bröst som läker som ett soll! Läker era bröst?

Jaja! ha det så bra nu idag alla mammisar

• zazzy

hej hej.
    ja nu har man sett förlossningsfilmen, det var
    ju inte så farligt, så det var rätt lungt..

fiaflikkan: håller med dig har oxå tuttar som läker.

nä nu blire lunch.

bye bye

• fiaflikkan

Förresten! Välkommen Finalinna

• benjamin 040722

hej alla tjejor med magar

hoppas allt är toppen med er, här kämpas det på med den ena krämpan efter den andra och jag hoppas innerligen att det inte ska dröja så länge till innan den lille kikar ut...

har hämtat ut min nya vagn idag iaf och gjort den färdig för tösen det blev sååå fint *nöjd* hoppas den fungerar lika bra att använda oxå

nu ska jag hurta vidare med omstaylingen av benjamins rum

• Finalinna

Tack tack för alla välkomningar!

Jag upplever så mycket under den här graviditeten så jag vet inte vad jag inbillar mig och vad jag verkligen "lider" av. Har så mycket krämpor i höfter och rygg samt mår så illa hela tiden, så det är skönt att läsa om andras upplevelser oxå och få se att man inte alltid är ensam. Men allt är ju ändå inte elände...det är så himla häftigt tycker jag att det är någon inne i magen som rör på sig och som man har gjort/skapat, ah...vilket under!

Såg samma förlossningsfilm som zazzy idag. Huh inte så vackert att titta på men man börjar inse vad som väntar.

PS: Fiaflikkan; mina bröst läker oxå...

MK84; Kul att allt går så bra för dig! Det är så det ska vara, man ska njuta av att vara gravid! =)

/Josefine

• bebisen2007
    MK : jag har sommarjobb till och med 12 augusti. och jag hoppas jag kommer orka jobba till dess. men jag är tveksam! jag börjar 25e juni. fast jobbar bara två veckor då och sen ledig en, sen jobbar jag fyra sista veckor. så hoppas att jag pallar! :)

idag blir jag 24 år! ätit massa tårta igår och idag. gott! :) också har vi bokat resa till kolmården 16/6 :) längtar så mycket. får se hur det blir att bila ca 13 timmar enkel väg med en tre åring! :D spännande! hon är så exalterad, hon ska ju få se apor och delfiner och elefanter och hajjar och bla bla bla :D hon hävdar också att hon ska klappa elefanterna. jag däremot tycker vi ska hålla oss på avstånd från elefanterna! :D känns så skönt att få en liten semester, bara det inte är så jätte varmt så jag kanske orkar gå omkring där också i två dagar! :)

insåg idag också att jag redan är i v 21! sjukt, men kul att tiden går snabbt :)

ha en bra dag på er! :)
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
  • benjamin 040722

bebisen 2007

GRATTIS på din dag!

• bebisen2007
    benjamin040722 : TACK! :)
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007