• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • benjamin 040722

Mollan malin: tack rätt stolt själv då jag gjort allt själv tom tapetseringen trots höggravid

finalinna: FK e som ett skämt många gånger dee  bara att ta nya tag, men trist när det händer själv e jag sjukskriven å kan inte räkna med att dem hinner med att handlägga ärendet till utbetalningen denna månad... trevlig månad vi kommer få då som ska leva på en lön

• Aquagreen

MK84 - Ja de är SF mått, inte behöver du fråga BM om högkostnads de har inte hon att göra med om du vill börja simma el inte om du inte känner dig pigg o är slapp ska inte hon säga emot (så less på alla BM or som aldrig lyssnar)
    10 kr sen inskrivning, är säkert ingen fara med de BM brukar säga till om man kanske bör tänka på glukosbelastning eller kolla upp om man svullar på sig för mycket, säkert ingent onormalt..

• ojbebis

Tjaba!

Nu har vi sett film å jag kan instämma med K angående filmen när bm frågade vad han tyckte: den var en "barntillåten" variant. Det var sååå lugnt, oblodigt å gulligt, kvinnorna berättade om denna fantaaastiska kraft man har när man föder osv. Visst man behöver peppning å jag är övertygad om att man orkar mkt mer än man tror, men var var de kvinnor som hade ont, kräktes å annat myspys som man oxå vet ingår i viss mängd?
    Ett plus dock är ju just käre makens inställning att han har insett att det inte blir partaj utan snarare en väldigt speciell upplevelse
    Ber om ursäkt om jag är inne på känsligt område för er andra, säg till snälla ni om jag ska hålla fingrarna i styr på tangentboret! Är nämligen lite väl vårdskadad ibland

Har inte hunnit med obligatoriska stunden på sängen idag så jag å ryggen är slutkörda, sängen strax med andra ord.

Mk84: När jag är ledig är jag... ledig! Kan gå hela dagen i mjukisbyxor, glo på dåliga tv serier på tv å sova närhelst jag blir trött. Måste dock erkänna att jag har övat rejält några veckor så jag har full förståelse för om du har svårt att varva ner
    Får tacka för att du tog fel å tyckte babybop hade stor mage, då måste det ju innebära att min inte är minimal längre. Får nämligen nästan 90% av alla kommentarer om hur liten den är så det var lite kul.

Nä nu är tekopen snart slut så jag ska bege mig till sängen å sussa, natti natti!

• MK84

Aqua green: Men måste man inte ha någon läkares tillstånd eller nå om man vill träna på högkostnadsskydd, hon hänvisa bara till att ja men om du är så pigg som du är så kan du ju bada vart som helst, du behöver inte gå via en sjukgymnast. Men ja tänkte mest ekonomiskt om man kunde få gå för 80 kr som alla pratar om och sen efter 900 så går man gratis. Men hur ansöker man om sånt? Kanske inte går?

Ojbebis- Men alltså, är de inte dötråkigt att gå hemma i mjukisbyxor en hel dag. Ja skulle få krupp. Och tv gillar ja inte heller så mycket. Ser väldigt sällan tv, men har väl blitt lite mer nu på slutet, men ändå. Ja skulle gott klara mig utan tv. =) Har ju datan, moahha.. Databeroende som man är :P Men inte ens datan är speciellt kul längre, hehe.. Ja skulle nog vilja ha ett hus att ta hand om, men är nog några år dit. Min lillasyster har hus, det är FUSK! :P

Ja måste nog skaffa mig en hobby, va kan man göra..

• Finalinna

Herregud vilken dag!
    Började som en katastrof med försäkringskassan, som ni redan vet. Jag ringde chefen och hon var så snäll och kom till jobbet för min skull och vi satt och skrev en ny ansökan. Precis när vi har skrivit under ringer min mobil. Det är en dam från försäkringskassan som säger att det är ju hon som har min ansökan och att hon inte kan förstå varför ingen frågade henne när jag hade ringt tidigare och frågat om den kommit in. Och inte nog med det, hon sa att hon gått igenom den och att den är GODKÄND!!! Yes! Jag kommer att jobba fram tom 22 juni sedan slipper jag bråka med förbannade ungdommar och griniga barn som slåss. (Jobbar med autister) Jag är såååååå nöjd.

Godnatt! =)

• Aquagreen

MK84 - Tror inte man kan ansöka om sånt, de r väl om du har krämpor o blir remiterad till sjukgymnast o då kostar de 80 kr per besök tills du kommit upp i 900 kr sen gratis, mig veteligen får man inte dom "förmånena" om man inte anses behöva de, nåja

FINALINNA - J**** FK

ALLA HAVANDE - Vill bara säga att ni bör skicka in alla papper ni kan ang föräldraledighet osv INNAN barnet kommer gärna några vecor innan, jag skickade de i samband när Neo kom o fick därför vänta 3 MÅNADER på mina pengar

• ojbebis

Kom just på mig själv... Välkommen finalinna!
    Å jepp fk är inte att leka med. Men oj så kul för dig att det har fixat sig trots allt

Mk84: Jo i början av min hp-ledighet hade jag inte ro att sitta still trots att kroppen protesterade. Men nu är det inte samma ork i tanten mer, du lär få uppleva det oxå
    Man mår bara så himlades gott av att snigla fram å vika bebiskläder å sånt. Å jag sitter ju inte naglad framför tv:n, läser tidningar/böcker å missbrukar datorn oxå Försöker komma mig ut en gång om dagen för att få friskluft oxå, även om det bara blir en liten tur kring kvarteret.
    Hus skulle vara väldigt najs tycker jag med! Vi letar men har inte hittat rätt än.

Ska på dop imorron å har insett att jag har väldigt begränsat utbud av kläder. Slipper snickarbyxorna då jag ska låna en kjol, men insåg igår att fintröjan jag köpte till nyår å som var stor då inte täcker magen längre. Tjoho. Får nog ta en bommulströja el stickad kofta åsså kanske kolla på hm efter ett halsband modell billig.

/Elin som längtar efter vanliga kläder

• Mollan Malin

Nu har jag varit på UL igen. Gud vad de sprattlar där inne. De ligger ju och boxar på varandra Läkaren hittade ingen vägg. Jag tillhör alltså den enda procent av alla enägstvillingsgravida som inte har ngn vägg mellan sina bebbar. Jaha, då blir det kejsarsnitt i v.32 ungefär.... Hjälp! det är ju bara 10.v kvar tills dess kom jag på nuFörvånad Shit!!!
    Vi fick oxå reda på att bebisarna mest troligt är.......................Flickor!!

Nu ska jag iväg till skolan igen, mitt andra hem....

Ha det bäst!!
    Kram / Malin

• MK84

Wow vilka besked du får Mollan Malin, häftigt, men jisses, du är verkligen speciell.. tihi.. Men va kuuuul och spännande de låter, skräckblandad spänning =). Va är de för kön du har på tidigare barn?

Supergrattis iallafall! Kommer säkert gå toppen =)

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007