• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Mollan Malin

Hej hej!
    Är uppe i ödemarkerna och hälsar på föräldrarna. Skönt att få lite ledighet innan slutspurten med skolan. Det ska bli såååå skööönt att få vara ledig i sommar. Jag kommer att bli sjukskriven fr.o.m. första dagen efter skolan p.g.a. twinsen. HP och annat har jag rätt dålig koll på hur det fungerar. Men hp får man bara om man har ett jobb va? Jag som kommer att vara arbetssökande får väl sjukpenning eller vad det nu heter...???

fofroridoda: Välkommen! jag fick reda på rutin ul i v.17-18 att det var två där inne. Vi hade skojat om det eftersom jag har en massa tvåäggstvillingar i släkten, men det blev en stor chock för oss när vi fick beskedet. Det är ju enäggs också, och alltså en slump att det är två.... Jag tror inte att jag hade ngn extremt stor mage tidigt. Kanske lite. Men det är ju så olika hur stor mage man har. Det är ju trots allt mitt andra barn.

Mk: Jag har en dotter sedan innan så nu blir vi fyra tjejer mot en kille i familjen... Har sagt till min sambo att han får lära sig att fläta hår nu

Dags för ngn fika snart igen? Jag har ju missat alla hittills

Kram på er!!!!!
    / Tjocka Malin

• Mollan Malin

Babybop: Har du kollat på Hafva? Där har de kjolar tror jag... Jag köpte ett par jeansknickers där. Tyckte att det var lika att vara ute i god tid. Rätt vad det är så blir det varmt ute och då lär ju alla snygga sommarmammakläder ta slut i butikerna...
    Annars beställde jag en snygg mammakjol från 4mom via internet. En grön ur veromodas mammakollektion mamalicious...

• Betzo

Äntligen en dag då det inte regnar....
    Så mycket piggare man blir....
    Vi har svärföräldrarna på besök under långhelgen så de hjälper oss att fixa ute i trädgården...Toppen, för jag har ingen energi och ork att göra såna saker nu...Känner att kroppen börjar kännas tung...

Instämmer i tidigare inlägg...hakar gärna med på en fika!!

Sköt om magarna!

• MK84

Hej hopp!

Har vart ledig sen lunch idag och är ledig hela helgen. Känns prima faktiskt. Försöker lära mig å va ledig =) Idag var ja på en snigelprommis in till stan, sen en sväng förbi mamma, sen hem å hämta karln och sen till Rutvik och grilla me syster och några fler. Sen har vi mest suttit och hängt, sett lite tv, mm. Så kom hem nyss. Imorgon blir de att åka till pappsen och hälsa på och sen ska vi till ett par bekanta och äta och spela spel. =) Tycker egentligen de är aptråkigt me sällskapsspel, menmen, ibland får man offra sig.

Kul me ännu fler lulemammor =)
    Ja är också me på en fika om de är nån gång då ja är ledig. Hehe. Snart är ju skolan helt slut så då får man mer fritid..=) Men säg en dag så kommer ja om ja har möjlighet =)

/Malin och lillen..

• MK84

Jo, förresten, ja köpte en kjol på indiska, kollat där?

• zazzy

Hej.
    ojbebis: grejen att jag kan inte bråka om det här med jobbet för dom har anställt en handledare som har utbildning å dom går före mig, synd men sant, jag har ju ingen utbildning men har aldrig behövt det förut.. grejen gör mig lite irriterad att det finns över 1200personer som söer detta jobb varje sommar så jag garanterar att det har varit fler med utbildning som sökt förut men DÅ har det minsann inte varit ett problem för mig att arbeta där. jag har ju erfarenhet o jag känner ju de boende ganska väl eftersom jag vart där sedan 03. Men det är första sommaren jag står helt utan.

ohh, jag hakar gärna på en fika..

Frida välkommen till tråden å grattis vad kul att du ska ha en till..

ha det gött tjejer./malin

• Liams mamma

Mollan: ja kollade på hafva men de hade ingen jag ville ha... hittade bara 1 modell där och den tilltalade mig inte riktigt
    Var beställer du då? adressen?

Tycker det är lite svårt att köpa sånt redan nu, jag får för mig att jag när det väl är nog varmt för kjol/knickers etc kommer att vara myyycket större än nu!

Mk84: försökte kolla där också!

Är också gärna med på fika bara det är efter 15-15:30  

v.29
  • Aquagreen
    Babybop skrev 2007-05-19 12:52:35 följande:
    Mollan: ja kollade på hafva men de hade ingen jag ville ha... hittade bara 1 modell där och den tilltalade mig inte riktigt Var beställer du då? adressen? Tycker det är lite svårt att köpa sånt redan nu, jag får för mig att jag när det väl är nog varmt för kjol/knickers etc kommer att vara myyycket större än nu! Mk84: försökte kolla där också!   Är också gärna med på fika bara det är efter 15-15:30  
    Gå in på 4mon.se men de har samma sortiment som Hafva, tycker de är super snygga kläder där inte tantigt mammiga utan snyggt o enkelt
  • Liams mamma

Aqua: tack ... sidan verkar inte funka just nu, får kolla senare ...

v.29
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007