• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • zazzy

Hej..!
    Gud vad kul att höra Mollan Malin att dom är pigga i magen.

jag är mer eller mindre förbannad..!!
    har ALLTID varje sommar gått på schema sedan 2003
    men i sommar NAE..! då blir det inge minsann..
    åå det är nog bara för att jag är gravid och faktiskt inte orkar lika mycket fysiskt som alla andra, jag lovar det är därför.. hmm.. känner mig arg urs..!
    så nu blir det å spring vikariera så gott det går.
    men känner mig mest anti allt just nu..

nae.. ska fan njuta av den här sommaren..!! därmed basta. inget ska kunna trycka ner mig haha..

sådärja. då blev vi av med lite vrede..!

• Iväntanstider

Hallå alles!
    Kul m en tråd för lulemammor:P Har blivit kvar här uppe efter mina studier och fick ett känslomässigt sammanbrott för ett tag sen då jag kom på att jag känner ju inte så många här och ska jag bara gå hemma m min lilla bebis och bli en eremitmamma. Men då lugnade min sambo mig och så att det klart du lär känna andra mammor som du kan gå o fika med;P

Har några frågor ang FP och HP. Hur räknar FK ut FP här uppe? Vet att det skiljer i olika län... Och ni som ska ansöka/har ansökt om HP när har ni gjort det?? Jag jobbar som ssk och räknas därför ha ett tungt arbete och vet att de på min arbplats tar FP 2 månader innan BF.

Ha en bra dag
    Kramar

• Finalinna

Hej Iväntanstider!
    Vet inte svar på alla dina frågor men vet att HP-ansökan ska in senast den dagen som är den första du söker för. MEN, mitt tips är att söka typ två till en och en halv månad i förväg för det kan ta tid och det kan STRULA! Det är oxå skönt att veta i förväg om du får den godkänd eller inte. Du bör oxå skriva så mycket du kan om ditt arbete och dra till ordentligt, fega inte! Jag skickade med en bilaga där jag på ett helt dataskrivet A4papper beskrev mina arbetsuppgifter och vilka risker jag kan utsättas för på jobbet och speciellt då som gravid. Glöm ej heller att ringa efter ca en vecka och fråga om din ansökan har kommit in. Då får du även tillfälle att fråga om de läst den och om de undrar något som du då kan berätta per telefon. OBS! Skicka den till försäkringskassans kontor i Kalix. Det är dit den ska och och inte till inläsningscentralen i östersund.

Lycka till! /Josefine

• Iväntanstider

Jaha man måste skriva så långt i förväg? Tänkte ju iaf jobba t om september, men det är ju som sagt svårt att veta nu hur länge man orkar. Ja jag tror inte det är några problem att få HP för mig... men jag ska bre på ordentligt:P Du vet inte hur de räknar FP då? Tar de snitt på sista 6 mån inkomst el?

• zazzy

godmorgon!
    vilken härlig sol som skiner nu men det dröjer väl
    inte länge så är den borta.

idagg ska jag till arbetsförmedlingen med lite papper osv.
    hmm... ja e ju arbetslös huhu..skrämmande.

vad pysslar ni andra med för någe?

• ojbebis

Här har det hänt grejjer minsann

Mollan malin: wow vilken upplevese du har framför dig, förstår om du känner dig lite nervös men allt kommmer säkert att gå strålande!

Zazzy: Fy f*n var arg jag blir när jag läser ditt inlägg!!
    Känner verkligen igen mig, på mitt jobb "glömde" de bort mig när de skulle anställa inför vår/sommar å anställde helt nyexade ssk före mig som kutat på timmar hela hösten/vintern.

Jag tog kontakt med facket å de sa på en gång att det var klart fall av diskriminering. Tyvärr så sa de oxå att det är en djungel av paragrafer i diskrimineringslagarna å en massa kryphål...

Men jag tog kontakt med cheferna (då jag vik på flera avd) å förklarade vänligt men bestämt att jag inte gillade läget å att jag pratat med facket. Summan av kardemuman var att jag fick ett kortare vik på en avd för tiden jag hade kvar att jobba + att chefen anställde mig tom bf så jag inte skulle ha problem att söka hp. Kan säga att jag ger en extra fjäder i hatten åt den chefen för de andra var inte intresserade av att hjälpa mig på samma sätt.
    Du kanske oxå borde ta ett snack med facket å sen din chef? För de får bara inte bete sig såhär mot dig!!

Iväntanstider: Hp är en upplevese i sig å söka. Precis som finalinna skriver är det jättebra att söka i god tid. De beräknar lite olika beroende hur man har jobbat/pluggat innan. De vill ha med nuvarande anställningsbevis å även utdrag från lönekontoret på andra anställningar före den nuvarande om sådant finns. De har även begärt ett beräkningsunderlag från lönekontoret på ungefärlig ob-tilägg för de procent man arbetar.
    Ring deras servicetelefon å fråga allt du vill veta, kan den du pratar med inte ge svar kopplas du till en handläggare som svarar. Jag ringde "några" gånger när jag skulle in med min ansökan.... Lycka till!

• Liams mamma

Jag är leeedig idag
    Tänkte slöa en stund nu på morgonen och sen ska jag ge mig ut och vagga fram på stan.

Hoppas alla har det bra och att magarna mår bra!

v.29
  • Liams mamma

Det var visst inte bara jag som var ledig idag, vad mycket folk det var på stan!
    Nu har jag lyckats handla lite grejer till bäbisen, filtar, pyjamas, snorfrida, vagnsmobil m.m. Skulle köpa skötväskan men den fanns inte så jag fick beställa den, 3 veckors leveranstid?!? Det trodde jag inte
    Försökte hitta en somrig mammakjol men det fanns inga .... ingen som jag ville ha iaf....

v.29
  • wfrida

Hej å hå! tänkte jag skulle joina mig här oxå..jag får ju dock bebis om allt går som d ska i december..men d kanske går att vara med här ändå?

Mollan Malin: va häftigt med twins..min syster har enäggstvillingar (flickor) och dom är idag 5 år..å världens sötaste! fick du nå större mage lr nåt så du kände att d kanske inte bara var 1 där inne, lr var d först på Ul som du fick reda på d ??

• bebisen2007
    fofroridoda : självklart är du välkommen iaf. och GRATTIS! inte visste jag att du väntade en till, eller? visste jag? nää! tror inte jag hängt med om det! :)
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007