• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Mollan Malin

Idag håller vi tummarna för ojbebis!.....för det var väl idag det var dags?

• Finalinna

Jajjemensan! I dag håller vi tummarna!

Lite avundsjuk är man ju oxå...även om jag inte skulle vilja göra kejsarsnitt. Själv ska man gå som en vandrarnde bastu hela sommaren och svettas, svettas, svettas, och det är inte ens högsommar än. Shit, jag kommer att smälta bort. I går var jag tvungen att spola upp badkaret med kallvatten för att kyla ner mig lite. Eller ja, ljumet vatten åtminstonde. Mycket skönt.

I dag är det information för blivande föräldrar i Sunderbyn kl 14:30. Jag har ringt och kollat tiden oxå så jag är säker på att det är idag även om det är helgdag i morgon. Jag och Martin ska dit. Känns bra att få lite info om vad som händer på förlossningen och BB. Speciellt idag eftersom jag i natt drömde att jag åkte in på förlossningen för att trycka ut den lille och ni kommer inte tro mig om jag skulle berätta alla konstigheter som hände där. Tur att det var en dröm.

see you!

• Mollan Malin

Vad spännande att gå på besök på förlossningen... jag vill oxå.... men det känns ju lite meningslöst eftersom jag inte ens kommer att föda här uppe...

Igår var jag på ul igen och allt såg bra ut. De små är jämnstora och lika stora som om de hade legat ensamma i magen Det känns bra! Han mätte livmoderhalsen eller tappen eller vad det nu var han mätte för att kolla så att det inte har börjat kortas av och det hade den inte, utan den var låååååång.

Annars består mina dagar nu av att fixa med papper hit och intyg dit... sitta och vänta antingen i väntrum eller telefonkö... Jag har ju slutat skolan nu och har anmält mig på Arbetsförmedlingen och måste fylla i och skicka in femtielva blanketter till höger och vänster till a-kassan  och försäkringskassan m.m m.m... PUST!!! Samtidigt ska det fixas en massa blanketter inför flytten. Jag tror jag drunknar i papper snart....
    Sen hade jag ju planerat att åka till päronen och vila upp mig efter att dottern slutat skolan, men det sket sig eftersom jag måste på nån himla bas-informationsträff på AF nästa vecka. Men, men... Det är ju bra att det finns regler och att de inte betalar ut pengar till vem som helst, hur som helst...

Nu ska jag i alla fall ringa mina sista myndighetssamtal för dagen innan jag går och äter lunch på balkongen

Kram på er!!

• MK84

Måste man alltid gå på den där basinfon? Ja har funderat på de där me Arbetsförmedlingen. Enligt FK måste ja anmäla mig som arbetssökande nu, men ja har ju sommarjobb fram tills ja inte ska jobba mer i sommar, och sen är ja ju mammaledig och sen till hösten tänker ja verklgien inte vara arbetslös, får ja inge jobb så pluggar ja vidare.. känns VÄÄÄLDIGT byråkratiskt..

• MK84

hösten efter att ja vart mammaledig ett år typ menar ja såklart =)Inte nu till hösten, då ska ja pyssla om bebben

• Finalinna

Jag tror att det är så att du måste gå på basinfon endast om risken finns att du behöver a-kassa eller något annat stöd som du måste vara arbetssökande för att kunna få. Fråga försäkringskassan varför de vill att du ska anmäla dig arbetslös när du nu ändå har sysselsättning fram tills du ska få barn.
    Jag tror inte att du absolut måste vara anmäld på arbetsförmedlingen om du nu själv inte anser dig vara arbetslös. Men jag vet inte om jag har rätt eller fel så kolla för säkerhets skull.

• PVeraB

ojsanbäbis
    fick en liten pojke igår. han kom via snitt och dom mår bra. han vägde 3.3 kg

• zazzy

Hejsan Hoppsan!

ojbebis:GRATTIS GRATTIS till lillpojken..

hoppas ni alla har det bra såhär i värmen
    själv håller jag på att koka här i min vindsvåning
    då solen ligger på taket o gassar huu..!

nästa fika träff tror jag vi tar på glassbaren hehe.!

nä nu ska jag försöka få i mig lite lunch.

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007