• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • ojbebis

Tack å bock för gott fika å roligt sällskap!

Jisses vad solen skiner, sååå skönt men jag har redan hunnit anlägga rödaktig ton. Får försöka intala mig att det är senaste modet från paris att se ut som en kräfta

Kan meddela efter tis om magteorin stämmer då jag vet vem som gömmer sig i magen Nu ska jag vila på grillmaten.

Tjing!

• Liams mamma

Jag har mumsat i mig en pizza, så gott!!

Ojbebis: haha vi säger att det är det senaste, vad hippa vi är nu'rå! Jag är oxå röd som en kräfta! Jag tror man skulle kunna steka ett ägg på mina axlar, de bultar, är knallröda och kokheta! Schnyggt!

v.31 med lilla Liam i magen
  • Mollan Malin

Då kan jag ju oxå säga att jag har anammat den nya trenden! Så nu ska jag gå ut och sätta mig ute på min tropiskt heta balkong och bli ännu mer moderiktig
    Imorgon ä det dags för kontroll på spec mv igen. Är nervös som vanligt....
    Ha det gött i värmen brudar!! Kram

• fiaflikkan

Tack för turbofikat!

Japp, har hunnit tina upp från fikat riiiiktigt ordentligt nu då, scheisse så varmt det har varit.Cool
    Johan och jag, optimister som vi är drog i väg till discgolfbanan nere på heden för att gå en runda, efter 5 hål ville jag bara lägga mig ner på marken och döööö! Snacka om värmeslag!

När vi kom hem tänkte vi att sitta på gräset på en filt inne på våran innergård skulle vara riktigt skönt (tre våningshus i alla fyra vädersträck) INTE EN VINDPUST, trodde jag skulle avlida, så kom räddningen, upp på våran skuggiga balkong med en pigilin i handen

Stannade för övrigt på balkongen ända till 4a snåret då solen kommer in på den, gick in å ställde mig i duchen istället.

HUR FIXAR NI VÄRMEN?

Tack och bock för mig.

• MK84

Har ju vart helt underbart idag! =) Värsta utlandsvärmen. Har tillbringat dan ute i Pite skärgård, åkt båt å grillat och myst på. Vi gav oss ut på havet en snabbis, men där var vågorna så stora att ja trodde ja skulle dö, så ja gnällde å klagade tills dom vände tillbaka! Ja vill inte dö än ju, skärgården va bättre =)

Sen i kväll har vi varit med ett par kompisar och spatserat vid Arcus campingen. Lekt lite i lekparken, blött fötterna i de iskalla vattnet, mm.

Ja bara njuuuuuter av de här fina vädret! Vill ha mer, mer, mer..

Känner mig så otroligt pigg och lätt i kroppen. (Fast att ja passerat 100-strecket). Är väl kanske lugnet före stormen. Men som de är nu går ja bara runt och njuuuuuter hela dagarna! =)

• fiaflikkan

Haha, måste nog köpa en barnpool till mamma och pappa så jag kan ligga där och vala mig i sommar

Måste bara tipsa om världens godaste pålägg! philadelphia (eller liknande) rökt kaklon och solrosfrön (naturella, inte rostade och saltade) om man vill kan man lägga till lite sallad också. RIKTIGT gott.
    Fick göra wraps med de sakerna på efter vårruset å det var såååå gott, provade på macka också å det var nästan ännu godare

• Mymlan74

Hej alla!

Jo, värmen är både härlig och jobbig. Har suttit ute på vår altan och solat magen, både igår och idag. Trist bara att man ska ha svällda elefantfötter/vrister!

Idag ids vi inte laga mat, vi är utan barn idag. Tjejerna har åkt med sin faster till Leos lekland och de skulle även äta där. John och jag tänkte beställa pizza.

Enda stället i hela vårt hus som är någorlunda svalt är här nere i gillestugan där jag nu sitter. Det blir till att gå ner hit med jämna mellanrum så att man inte kokar över i värmen. Enda nackdelen är ju då förstås att det är en trappa ner hit och då naturligtvis också en trappa när man ska gå upp igen... Inte så jätteskönt för fogarna precis... Nåja, det ger ju lite motion!

Tidigare idag har jag vräkt i mig en stor glassbomb. Gud så gott det var! Nu vart jag ju sugen på en till...

• MrsJoones

Hellluuu brudar..jag har gjort rutinUL idag och fått spana på tjejen i magen..Blev framflyttad några dagar till den 26 oktober..längtar till hösten och lite svalka..

• zazzy

Hej.
    hoho då har man tillbringat hela helgen med
    syskon o syskonbarn.
    har grillat go mat suttit i den heta solen
    o blitt sådär röd o go. hehe

kom nyss hem o jag är heeelt knäckt av solen o
    den heta värmen men jaaaag älskar då
    sommaren å allt vad det hör till.

nä nu ska jag då krypa till kojs.. natti natti..

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007