Hejsan hoppsan!
Hur är de med er flicks? Själv känner jag mig på lite bättre humör idag, igår va ja så irriterad på allt hela dagen. Haha, kan inte minnas att ja någonsin tyckt kunderna varit så tröga som igår.
Vissa kunder tror att vi är någon sorts bank. Varför ställer dom sig vid bankomaten och tar ut 500 kr sedlar å sen kommer dom till oss i kundcenter och vill växla till hundralappar. Varför inte bara ta ut 400, eller 900 direkt så får dom ju sina jäklans hundralappar. (De hände tidigt på morgonen då vi inte har så mycket pengar i kassan plus att en kund just hämtat ut en vinst på 3000 kr så vi hade inte ens växel i kassan så de räckte, å sen blev tanten typ helt sur för att hon inte fick växla). Ska ja trolla fram pengar, eller göra egna sedlar eller??
Är en tant som satt i system också att komma till oss och vilja växla till mynt. Tror ja sett henne 2 ggr. Hon är inte ens trevlig utan säger att hon ska ha 5 kr för det här åsså slänger hon upp 200 kr. Då ja säger att ja inte har så många femmor så säger hon ja då ska ja ha alla du har. ÖÖÖ??? Okej, så sen då andra kunder kommer så ska dom få sin växel i enkronor då eller? Vi brukar ju inte vara snikna utan om nån kund vill ha ett rör me mynt så brukar vi oftast kunna lösa de, men den där surtanten ska inte bara ha ett rör utan sen då hon fått sina femmor så blänger hon ett tag å sen slänger hon fram nästa sedel och säger, åsså ska ja ha enkronor för det där, osv.. till sist har hon växlat till sig alla mynt vi har typ. Är de inte till banken man går å gör sånt där? Eller åtminstonde ringer innan och hör med de ansvariga om det är okej att dom kommer och växlar lite pengar så att man är förberedd och kan beställa från växlingskontoret.
Sen vet inte folk hur man köar vid kuncenter, folk ställer sig längs hela disken istället för att så i en normal kö. Så att dom då ska komma "före" dom som står i riktiga kön. Igår va de en kvinna som inte ens stod vid kundcenter utan hade gått in i butiken och står å gapar bakom hörnet "Hallå, hallå, ja ska ha hjälp här sen". Så ja gick dit å kolla va hon ville å då säger hon: Ja ska ha en halebop för 100 kr, å då ja kollar över axeln mot kön så säger hon surt "Jag är faktiskt före dom där".. Öööö??? Ja tycker de är så himla osmidigt av dom där kärringarna att inte kunna betee sig och köa som alla andra. Irriterar mig till sjutton, men ja är alldeles för snäll å mesig för att säga ifrån utan ler å gör snällt som dom säger.
Är faktiskt tanter som är värst i allt. Typ. Då man ska ut ur butiken ska man helst gå ut via kassorna, men vi har även en öppning intill kundcenter där de står "kontakta personal vid utgång", ett litet "kan du öppna" räcker gott så trycker vi på knappen och släpper ut dom. Men liks ändå ska tanterna krångla sig ut genom ingången och är så söliga så dom hinner inte hela vägen genom innan flärparna slår igen. Sen börjar dom gapa: "Hallå, hallå, ja är instängd".
Sen alla gnäll-uti-priserna! Visst de är mycket fel i butiken, men hälften av alla fel som folk gnäller över beror på dom själva. Då kommer dom helt sura och slänger upp varorna och säger, de stod 2 för 30 på dom här räkorna, men dom har gått in på 30 kr st. Å då kan de stå stort på skylten Euroshopper räkor åsså har dom tagit Icas lyxräkor istället. Å dom är SÅÅÅÅ säkra på sin sak.
Haha, märks att ja va trött igår, för ja brukar aldrig annars störa mig på kunderna. Så ja hoppas de går bättre idag. =)
Nu ska ja sluta gnälla!
Fick iallafall en komplimang av en herre igår som sa att de var så kul att se mig för att jag alltid var så glad och trevlig, att han blev glad av att handla av mig. Så de va ju som sött =)
Vad har ni för helgplaner då? Själv jobbar ja idag, men börjar först 14 så ska väl fixa lite lunch här hemma och sen kanske bege mig ut en sväng innan jobbet. Skulle behöva kolla på ett par nya skor. Tycker ja växer ur mina kläder så himla fort nu också, alla blir trånga på nolltid. Har lagt upp en ny magbild också, börjar få värsta hängmagen ju.. vojvoj.. hehe..=)