• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • zazzy

jag är så sjuuukt trött idag? jag la mig för att
    vila kring 12.30 o jag somnade å vaknade nyss
    är helt yr ibollen. fattar inte hur man kan bli
    så trött av att inte göra nånting.

nä måst piggna till lite för jag måste i väg till
    en kompis lgh å mata hennes katter för hon är bortrest.
    lite kaffe kanske skulle sitta fint starkt sådant!!

nä ikväll blir det nog till att vara hemma o ta det lungt
    kanske man skulle hyra sig en film? nån som
    har nå förslag på nån bra?? ingen pang pang bara
    det orkar jag inte med.

det är så lustigt för jag har hört av så många att dom
    mår dåligt av Niferex speciellt att dom fått halsbränna.
    när jag började med dom blev jag trög i magen men med mycket
    fibrer o linfrön i kosten så lyckades jag lösa det, å jag äter dom fortfarande
    så på mig har dom då funkat ypperligt bra.

nå vi höres sen. bye bye

• Ellepella

Hej o hå alla flickor!
    Idag har Ellepella varit på shopping då alla mina byxor plötsligt krympt;P Hittade 3 sköna byxor plus en massa linnen o grejjs, även en klänning som jag ska ha på ett bröllop nästa helg.
    Började min shoppingtur på Hafva, där jag bara var tvungen att låna toaletten då jag höll på att kissa ner mig *fniss*, så går det om man trycker in magen i ett par för tajta jeans!

Ha en fin helg alla!

• Mymlan74

Hej!

var hos barnmorskan igår på vanligt rutinbesök. Allt bra. Mina värden ligger jättebra och det verkade vara som det skulle med bebisen. Den ligger med huvudet neråt fortfarande . Däremot fick jag träffa en läkare som tog sig en titt på mina svällda ballongben och fötter. Han skrev direkt ut vätskedrivande Spironolakton. Få se nu då hur länge det dröjer innan jag får springa och pinka en gång i kvarten.... Snacka om svällda fötter när man bara lyckas pressa in framdelen av foten i ett par mjuka töjbara foppaskor... Inte kul .

I övrigt har jag värsta städdillen!! Igår putsade jag fönster, duschade blommor, köpte några nya blommor till vardagsrummet, rensade igenom tre enormt fullproppade och stökiga lådor med diverse grejer i, mm.

Just nu är John på Boden Alive med barnen. De skulle naturligtvis på tivolit! Jag orkar inte hänga med ut på stan och gå omkring bland en massa folk nu. Stannade därför hemma i godan ro.

• Liams mamma

Mymlan74: Fick du vätskedrivande? Jag fick också träffa en läkare för jag har mycket vätska, hon sa att man inte skrev ut vätskedrivande till gravida utan det är bara att "köpa större skor"... Fundersam

v.35 ... BF 5/8...
  • Mymlan74

Babybop: Det verkar vara himla olika det där vad läkarna säger och tycker! Just Spironolakton kan man ta som gravid utan att det finns några risker för bebisen i magen. Jag fick det utskrivet trots att jag bara har 2 veckor kvar till bf. Jag kommer att skriva här i denna tråd och berätta om hur det går. Har tagit första 2 tabletterna nu imorse och har aldrig pinkat så lite som idag! Skumt!!! Nåja, kroppen ska väl vänja sig först.

• Liams mamma

Mymlan74: Ja, det är nog olika för den doktorn jag träffade sa att man absolut inte skrev ut sånt till gravida... Tur är i alla fall att det är sommar, tofflor funkar ju bra Tänk om det var vinter, då skulle man nog få ta på sig sambons 43'or
    Jag har normalt 38-39 i skor och idag när jag skulle prova ett par ballerina fick jag prova 41'or och det var på morgonen, shit vad fötterna har svällt!! Blev inga skor för jag insåg att de lär vara aldeles för stora sen

v.35 ... BF 5/8...
  • MK84

Hejsan Bigfoots!

Jag rekommenderar sånna där sandaler som har karboreband både på foten och bakom hälen. På så sätt kan fötterna växa och man kan ändra skostorleken. =) Köpte ett par av märket Merell på stadium för 400 kr, helt perfa. Har dom varje dag på jobbet, är ju dämpning också. Behövs då man står upp 8-9 timmar/dag (bara då ja jobbar förståss, annars är ja mest i viloläge!;) )

Men nog gråter mina fötter allt då ja kommer hem, tar av mig skor och stödstrumpor. De pulserar och värker som sjutton och inom loppet av en timme har dom blivit bollar så man knappt tar sig fram i lägenheten.

Många många magar på Ica är de varje dag å varje gång tänker man "tänkt om det där är nån från familjeliv".

Ska försöka göra en tidig kväll i kväll.. Har öppning på jobbet imorgon så måste ju stiga upp redan kl 7, hemska tid. Ja som är van å sova till 9-10 varje dag =) Men å andra sidan kommer ja få gå hem 17 istället för 21.15, så de kan man ju glädjas åt! =)))

/Maxi Malin

• Mymlan74

MK84: Haha...många magar på ica, jo det kan jag tänka mig! Tycker var och varannan har stormage nuförtiden! Jag kanske måste baxa mig iväg till ica maxi med min jättemage bara för att få säga hej till dig !! Först kommer magen och lååångt därbak kommer jag. Det ser nästan komiskt ut!

• MK84

Haha, ja du får göra de.. Men då måste du säga hej å slå mig i huvet så ja fattar att de är du.. Haha.. Ja är inte så bra å känna igen folk. Den enda ja ser är Zazzy, hehe. Spionerar på henne ju. *ler*

• zazzy

MK- jo du lyckas se mig lite varstans och jag märker inget. *haha*

jag sitter o kämpar med frukosten har så förbaskeligt
    ont i en visdomstand som växer så det skaver i mitt
    tandkött fyyyy är det inte bättre tills i morron
    så går jag på akut tid till tandläklaren, aj,aj gillar
    inte tandläkaren.

jag tycker jag ser gravid precis överallt asså vart man
    än vänder sig så står det en tjockis där.

vad har alla pysslat med i helgen då? jag har då bara
    vart hemma o gjort ingenting av nytta men man ska väl ha
    långtråkiga dagar oxå antar jag.

Plats: Ebeneser cafe
    När: Tisdag 3 juli
    Tid: kl.15.30

Betzo
    zazzy
    Babybop
    Pernilla (svXrt) å Vera (om vi törs)

hur blir det med fikat? någon fler som vill me o frossa?

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007