• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Mymlan74

MK84: Hej! Jag tycker precis som du att glukosbelastningen inte var så himla farlig som alla påstår. När jag gjorde belastningen så droppade sköterskan i lite koncentrerad citron i den söta drycken för att neutralisera den lite. Jag måste vara knäpp...för jag tyckte att det var riktigt gott! Herregud man var ju svintörstig och hungrig vid det laget! Hoppas att du mår bra!? Själv börjar jag räkna dagarna nu....inte länge kvar tills jag får min Melker/Ottilia i mina armar... !

• zazzy

mymlan: okej tack ska kolla upp det, jag tror det är marknad snart.

• PVeraB

Plats: Ebeneser cafe
    När: Tisdag 3 juli
    Tid: kl.15.30

Betzo
    zazzy
    Babybop
    Pernilla (svXrt) å Vera (om vi törs)

• Liams mamma

Nu är det knappt 1½ arbetsdag tills jag får gå hem och pilla naveln... Ska bli så skönt att få vila ryggen, ligamenten, fogarna, allt!

Jag har plötsligt blivit supertörstig, skulle kunna dricka hela tiden!  
    Resulterade i att jag fick vakna varannan timme i natt och springa på toa Skrikandes

Igår kom vagnen och allt funkade perfekt, ingen fara alls att beställa från Tyskland!
    Den fick plats i bilen, vi var lite oroliga att den inte skulle få plats i bilen men det fick den... Men mycket mer än vagn får man inte plats med, trots att vi har kombi...
    Är lite halvnöjd för vi köpte hårdliften på blocket tidigare i år för att spara lite, superfräscht skick... sen nu märkte jag att den har ju inget hmmm vad säger man "skydd"/täcke, ni vet som ligger ovanpå... Det tänkte jag ju aldrig på då...

Nu ringer eftermiddagsfikaklockan! Glad

v.35 ... BF 5/8...
  • zazzy

fy vilket pissigt väder,

babybop: kul att vagnen kommit, jag får allt snällt
    vänta på min till september *suck* jag var in på
    brio igår å frågade vad min vagn skulle komma att kosta?
    hmm dom rätta prisuppgifterna kommer i augusti men inte mer
    än 6000kr trodde hon. och jag fyndade en babylift för dom
    var på rea mycket bra=)

ååh, jag är så hungrig så jag slängde nyss in pommes i ugnen
    så det blir kött o bearnaise till det mums mums.

vad gör ni andra en regning dag som denna?

• MK84

Idag har ja faktiskt varit lite social efter 2 muppiga dagar då ja inte velat ha någon kontakt me omvärlden. Igår var de städtarmen i mig som reagerade, då städade ja i köket i 6 timmar. Ut me allt ut alla skåpen, torka, diska, rengöra och in igen. Finfint blev de, men trött var man sen. Men de var precis va ja behövde. Var knappt ut på hela dagen, orkade inte prata i telefon med nån annan än killen å mamma. Skulle ju eg. till Ikea, men bangade ur, orkade inte fara å vara social hela dagen, för var 3 till som skulle me, så ja lånade ut bilen till dom istället å lät dom åka utan mig.

Idag sov ja till halv 11 sen slappade ja lite på förmiddan innan ja begav mig iväg till Sussie, gick me henne till Coop på örnäset och fikade, värsta risiga stället tyckte ja, sen for ja till syrran och åt middag. Älgstek me pommes *int så man klagar direkt* Och sen vidare till Emma. Så har vart riktigt social idag. Hehe.

Imorgon blir de å dejta Cicci över en lunch och sen är de Maxi Paxi som gäller. Känns bra att få jobba nu igen, nu är ja less på att gå hemma efter 7 dagars ledighet.

Har tagit min första järntablett idag. Är så stolt över mig själv. Hehe. Ja äter ju inte piller, de är en filosofi ja har. Piller som ja godkänt är alvedon och multivitaminpiller, men allt annat är ja skeptisk mot. Så har suttit och kollat på Niferexkartongen i nån dag nu och samlat mod. Haha. Funderade på om jag skulle ringa BM idag och be henne skrämma mig lite å säga va som kan hända om ja inte äter dom (Ja vet, ja är sjuk i huve). Men ja tog mig till sans och svalde ner en å se ja lever än, så får väl fortsätta knapra dom där rackarna så länge de behövs. Så farligt va de inte. Å järn ska vara viktigt har ja läst! :P

Sen måste ja bara få skryta om att ja fått betyg i Uppsatsen nu. Så nu är de grönt, kan ta ut min examen när ja vill. Känns himla bra åveta de. Men ska inte ta ut den än hur som helst, men vill ja så kan ja =) *Super happy*

• Mymlan74

MK84: Vill bara varna....jag fick världens rännskita+kräkningar+halsbränna av Niferexkapslarna! Det behöver ju inte bli det för dig men ville bara varna.... Äter nu Hemofertabletter istället och de funkar bättre.

• MK84

Mymlan: Ja, ja får väl se hur de går. Kom symtomen direkt eller? Ja har inte haft vare sig halsbränna eller kräkningar eller rännskita än. Så vi får väl se hur de går =)

• Aquagreen

MK84 - Jag mådde oxå piss av Niferex men gör inte du det så ska du ätadom, för dom är starkareo detbehöver du antagligen eftersom din BM ordenerat dig dom..

• MK84

Hejsan flicks!

Har lagt upp en ny bild i gallerit nu, men alltså de ser ju inte riktigt klokt ut. Alltså vilken skillnad de är å fota med kläder å utan. På förra bilden har ja världens hängmage men på den nyaste me kläder på så ser den inte alls lika dan ut.. Haha.. :P

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007