• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • ojbebis

Hej alla brudar, bebisar å magar!

Nu äntligen börjar jag bli lite mer normal igen, ja eller så normal man nu blir av alla amningshormoner å sömnbrist

Har kikat in hit som hastigast nån gång men inte hunnit läsa allt eller skriva. Ska försöka läsa ikapp nu under helgen.

Såg en kul sak dock: GRATTIS benjamin till lilltjejen!!
    Nu börjar det ploppa bebisar här minsann!

Glad midsommar till er alla!!

• zazzy

Hej svejs!
    hur har ni det i värmen? jag höll på att avlida i går men
    gud vi var på sjön hela dagen igår med båten det var sååå varmt
    men så härligt, vi har bott alldeless vid en sjö
    å fiskat o mysr på rejäält hela helgen.

Nu har vi anlänt till boden igen så nu är man RÖÖÖD o fin,
    men det var ju nån som nämde att det var en ny trend vi startat att se ut så?? så nu hamnar man väl på innelistan jejj *tihi*

nä så nu har vi beställt oss pizza för ingen orkar
    laga mat, men gott skare bli i allafall mums.

hoppas ni har haft en underbar midsommar o njutit ordentligt.

bye bye.!

• MK84

Hejhej, har ni överlevt midsommar tjejer? Själv har ja haft det väldigt behagligt i helgen, har slappat, grillat, sett film, fiskat, grilat ännumer, mm. Hur skönt som helst. Idag ska vi in till stan och ranta lite, bla köpa järntabletter och i kväll ska vi kika på piraterna på Bio =) Imorgon blir de glukosbelastning för mig, känner mig inte så sugen, men de blir nog bra. Skönt att de är kl 8 så man får "ledigt" sen resten av dagen. =)

• Aquagreen

Någon mer som har riktigt jävliga (ursäkta mig) sammandragningar/förvärkar? Dom gör så vansinnigt ont att jag mår illa o vill kräkas av smärta, påminner om riktiga värkar o jag får panik av att bli påminnd hur de kändes.
    Ska ringa BM o höra,inte för att jag tror det är någon fara men.

Annars har Midsommar varit lugn o skön, lite ovan vid de, är ju annat än vad dom brukade vara för några år sen

• Finalinna

Har inte så hemska sammandragningar och förvärkar med de finns där. Det jag däremot är lite skraj över är hur det hela funkar med förvärkar. Jag har en mensvärksliknande smärta iblans som inte alls kommer och går som en värk utan är med ihållande typ 5 minuter till kanske 15 minuter. Ska inte värkar vara kortare?

Hoppas det blir lättare för dig Aquagreen och att du kan få några tips av BM för att underlätta. Jag har läst att varma bad ska hjälpa och själv äter jag värktabletter ibland (alvedon), men det låter som att du har hemskt ont och kanske behöver mer hjälp än mina amatörråd...

• Liams mamma

Har också börjat få värk som liknar mensvärk typ... hoppas det ska vara så ....
    Dessutom, jätte skumt, men de senaste 2 dagarna så har det känts som att nån googlar omkring riktigt mycket "down there".... Vääääääldigt långt ner känns det som.... Som att *nån* när som helst sticker ut handen och "tittut".... Obehagligt äre!

Väntar ivrigt på vagnen, den är skickar nu från tyskland och borde dyka upp vilken dag som helst!!!

Här har midsommarn varit skön, grillat, film, sovit.... Såg underbara älskade och allt om min buske... Allt om min buske var nog bland de absolut sämsta filmerna jag nånsin sett...
    Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar, sen är det semester, lååång semester

Hoppas alla haft och har det bra!

v.35 ... BF 5/8...
  • Mymlan74

Hej på er!

Jo, jag har också överlevt midsommarn. Vi hade det lugnt och skönt tillsammans med svärföräldrarna i deras stuga. Åt god mat och smarrig efterrätt. Ungarna lyckades plocka 7 sorters blommor och de var de nöjda med. Ingen av dem var intresserad av att binda nån krans så då sket jag i det! I baksätet på våran bil hade vi ungarnas "utifallattdemåstesovaöverpågrundavattjagmåstetillförlossningen-väskor" samt BB-väskan. Det kändes tryggt att veta att väskorna fanns med. "Plutten" i min mage trängde på mycket nedåt och jag fick gå ett antal svängar till utedasset. Kort sagt, vi hade en helt okej och alkoholfri midsommar!

I övrigt tycker jag att det är stressande och jobbigt att inte veta om förlossningen startar inatt, imorgon, om en vecka, om tre veckor... Nu har jag då 20 dagar till Bf. Ibland har jag rejäla sammandragningar, vissa av dem gör lite ont men det är ändå hanterbart. Måste erkänna att jag ibland drabbas av lätt panik när jag tänker på vad jag snart ska gå igenom, samtidigt som jag ju längtar jättemycket efter min bebis!!

Babybop: Jag känner samma skumma känsla som du. Att bebisen riktigt ormar sig nedåt... Det är ju det den gör, bokstavligen! Det där med mensliknande smärtor känner man också igen.

Aquagreen: Har du ringt till BM angående dina smärtor??? Så där ont ska man väl ändå inte ha...eller?? Alltså så ont så att man mår illa...

• Liams mamma

Mymlan74: Jag är ju "bara" i v.35 men det känns som att han när som helst sticker ut en hand och vinkar haha... läbbig känsla!
    Man kanske måste vara förberedd och kånka runt på en 10 liters hink ifall vattnet skulle gå

v.35 ... BF 5/8...
  • Aquagreen

Tack alla för omtanken, inte fått tag på BM som vanligt när man verkligen behöver de.
    Måste nog ringa imorgon, känner inte bebisen o har bara sammandragning på sammandragning, behöver ju inte vara något men man blir ju nojjig, hönsig som man är

• fiaflikkan

Hejsan girls!

Sitter hemma hos mamma och pappa och ska strax iväg till frissan, hoppas att hon kan fixa till mitt färgkaos som jag har just nu...

Kul att höra av er redan blivna mammor! Man börjar ju vara lite sugen nu.. fast jag bara är i vecka 23

Hoppas att era "komplikationer", eller vad man då ska kalla det, tjejjer lugnar ner sig, låter inte alls roligt med sammandragningar så att man kräks.... *håller tummarna*

Själv känner jag mig som MK84 uttryckte sig för ett par månader sen: "ogravid" jag struttar runt här hemma och kör stenhårt med grästrimmern, kör fyrhjuling som en galning och somnade faktiskt på solbädden på mage! Gick hur fint som helst... är det farligt för bebisen förresten? att sova på mage?`

oj nu blev klockan mycket.. måste rusa, ska vara 7 mil bort kl 09.30...

Ha de så gött å hoppas på sol igen!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007