• Anonym (Ledsen)

Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!

Var och handlade igår men glömde slå in en sak i all hast och åkte dit på det, HJÄLP, vad kommer hända nu? Aldrig gjort något förut och detta var ju inte meningen heller, men inte lätt med 2 barn som skriker och komma ihåg allt..
    Någon som varit med om detta som kan lugna mig eller är det jättehemskt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 13:11:23:
    Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen. Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.Jag har aldrig glömt någon vara förut på 4 år och aldrig gjort nåt olaligt innan Så komme detta som en smäll

• Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!
  • Ungen

Hmm, oj, att de tog dit polisen, det känns konstigt. Man vill väl inte bussa polisen på sina kunder som har begått ett misstag. Har det hänt förut, att du har missat att scanna, eller är den affären bara konstig? Jag skulle nog välja att inte gå tillbaka dit om de drar in polisen för en sån sak.

Förstår om du är nervös. Skulle jag också vara. Men det som kan hända är att de skickar ett strafföreläggande (tror jag) eller at åklagare åtalar. Har svårt att tänka mig att nåt av det händer faktiskt.

Id quot circumiret, circumveniat.
  • Anonym (virrigajag)

hurdå hann ut ur affären? har man kontroll så kollas man ju innan man betalar..

• Litheo

Va, polisanmälan? Det låter konstigt om det var första gången? Detta har aldrig hänt där vi bor vad jag vet.. gör man fel en gåntg så kanske de säger till den och vara mer nogrann och då brukar man få kontroll oftare men en polisanmälan första gången?

• MyFine

jag förstår inte riktigt.. Hurdå hann ut ur affären och så kom poliserna? Det märktes väl vid avstämningen?

men det har hänt mig oxå.. fast inga poliser då.
    jag och min sambo var och handlade och det blev totalt kaos. Nån grej blev inte inskannad allt, och nån grej blev inskannad 2 gånger..
    Men det var ingen fara med det, det enda som hände var att det blev avstämning gången efter oxå.

Har man gett fan i båten får man ha den på land.
  • optimisten

Har aldrig hört om att någon blivit polisanmäld men det kanske är andra regler när du hade hunnit gått ut, men det var ju personalens misstag också som inte hade hunnit sett detta redan vid betalningen för de ska ju kolla detta vid kassan. Det skulle jag försvara mig med och även att du var stressad pga dina barn.
    Tror inte att det kommer att gå så långt om jag ska vara ärlig så du kan nog vara lugn.

• Kelas  Kaspar

Jag tror att det här handlar om att myndigheterna ska utöva sin makt.
    Dom KAN göra så och då ska dom göra det oxå, förstår ni vad jag menar?
    Jag har oxå missat scanna in saker som kassar och lösgodis en gång, men det ända som hände var att jag fick avstämning typ varje gång ett tag efter.
    Tror inte dom kommer någonvart med det hr, vill bara skrämmas så att folk inte försöker snatta medvetet.

Dom måste bevisa att du snattat med uppsåt och inte bara glömt att scanna in varan.

• MyFine

Nää, det måste ju ha varit andra konstig regler på din affär ts. för missan som vi gjorde här överskred då 35 spänn. Fast då hade vi ju skannat in ett blöjpaket för mycket så det uppvägde kanske?

Har man gett fan i båten får man ha den på land.
  • Anonym

men hur kunde du komma ut ur affären? det kan ju inte varit självscanning?

• Anonym (Ledsen)

Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen.  Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.

Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!