• bellanbus

6-åring i "förpubertet"........

Är det fler som har 6-åringar som har gått in i någon "ny" fas????

Min dotter är nosig och hittar på det ena efter det andra, inte bara hemma utan även på dagis! Hon gaddar ihop sig med jämnåriga tjejkompisar och hånflinar fröknar upp i ansiktet....
    Min dotter har alltid varit väldigt intensiv men nu är det olidligt! Man undrar vad man gör för fel och varje dag är det något nytt!

Vill bara höra om fler har det så här????
  • Svar på tråden 6-åring i "förpubertet"........
  • bellanbus

Disney Channel är en sekt

• RaraTjejen
    bellanbus skrev 2007-04-18 19:27:20 följande:
    Disney Channel är en sekt
    där har vi det rätta namnet för det!!! tack!!
  • Nana 24

Så sant så sant, fattar inte hur de kan bli "fullkomligt" besatta av den kanalen, eller han säger Disney Channel men tittar ofta på Toon Disney (som är lite snällare...tycker jag) som att välja mellan pest eller kolera
    Men VARJE dag kommer det, Mamma kan jag få se på Disney Channel, svaret kan bara bli ja, annars blir det sura, trumpna arga miner, ett nej tolereras inte (eller gråt av ilska mest kan förekomma med...)

• RaraTjejen

här hemma går hon bara och slår på tv:en och det är precis som att hon inte kan göra nått utan att sitta framför tv:en.

• eio

Åh...så skönt att höra att fler har samma problem med sina 6 åringar. Min grabb fyller 6 år just idag...och han kan vara ett riktigt litet monster vissa dagar.

Datorn är det enda som räknas. Han smäller i dörrar, och skriker; Ni fattar ingenting!! som en riktig kopia på en tonåring.

Andra tillfällen är han god som guld, hjälper till att passa lillasyster och kramas.
    Han är ganska smart oxå (och det vet han) läser helt obehindrat och räknar matte som en 8 åring. Vilket gör att diskussioner med honom kan bli ganska invecklade. Frågor har han hur många som helst och det är ofta man inte har svar på dom längre.

Och jag känner oxå till det där med Disney Channel 

• LyckaJones

Min sjuåring är ett monster!!
    Allt vi vuxna gör är fel och kommenteras snabbt och kaxigt!

• Malabar

Tänkte bara meddela att min äldste son, blivande sjuåringen just nu har GODA dagar, både hemma och i skolan efter några varv av rätt tuffa tillsägelser både från oss hemma och lärarna i skolan. Just nu känner jag igen min glada och positiva son. Han har t.o.m slutat tjata om att titta på TV dygnet runt. Men det kommer säkert nya svackor snart. Det gäller att vara beredd på vad som helst.

Gabriel föddes 20 januari 2007
  • Marie4barn

Oj...jag har en 6 åring och han é hur go som helst....lite tuff härhemma 6 visstk ommer där fula ord lite då och då....men annars en snäll kille på dagis etc....

Tjejer é nog lite vassare tror jag....*S*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Marie4barn

Men jag har en 7½ åring som é grymt uppkäftig...tuff och tror han styr hela familjen!!!

Han ska bestämma i alla lägen....välja först.......ska alltid styra och ställa!!!!

Skolan......där lär sig barn alldeles för mycket skit...hehe;)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden 6-åring i "förpubertet"........