• Anonym

efter flytt deppig? e de vanligt?

nån mer som är det/var det? har flyttat hemifrån för första gången, det är en ny stad, det är första egna bostaden med min kille.... killen älskar jag över allt annat, så det är ju bra

flyttade för en vecka sedan...
    det är så mkt som ska fixas å köpas etc etc
    å man har familj å släkt å jobb och allt sånnt också...
    är helt slut, trött, huvudvärk. tappat aptiten och är lite nedstämd...

är det vanligt att det blir så?
    vad beror det på?

är det för att det är en stor omställning för mej tro?
    både med ny stad, eget ansvar för hus med trädgård, första sambo liv, första flytt hemifrån...?

hur lång tid tar de innan man vänjer sej vid allt nytt?

tips?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:28:28:
    ps. ja har ibs också, en magsjukdom som gör att ja inte alltid mår så bra å då blir allt extra tungt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:29:27:
    de är så mkt nytt. så mkt ansvar som vilar på mej om man säger så, de blev nästan som en chock.... konstigt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:53:53:
    alla tror att allt e bra, för jag säger inget.. har sagt till alla att allt känns bra, : (

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:55:45:
    man kanske vart bortskämd innnan med att hinna sminka sej å måla naglarna men när ja inte hinner de blir ja ledsen, hinner ni de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:08:10:
    sen saknar jag min familj å vännerna å släkten i min gamla stad, å de är jobbigt när killen umgås så mkt me sina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:12:40:
    ja känner mej ensam på nåt vis... vill bara skrika å gråta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 12:53:02:
    allt skulle bli så bra, jag hade drömt om detta i flera år, nu sitter ja här i min dröm och gråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 16:58:46:
    e de för många förändringar på för kort tid som får en att bli tom och vilsen?

• Svar på tråden efter flytt deppig? e de vanligt?
  • Anonym

det är vanligt att det kan kännas så, allting är ju nytt, det är en enormt stor omställning. hur lång tid det tar tills du inte känner så, kan jag tyvärr inte svara på, det är så individuellt..

• Anonym

e de vanligt? ja känner mej så nedstämd å konstig. å orkeslös...
    undrar varför ja inte känner mej så glad som ja borde vara...

• Anonym

jätte vanligt att man kan känna så..
    svårt o leva upp till de förväntningar o fantasie/drömmar man haft på allt innan förändringen..
    då har man ofta inte med de mindre positiva delarna i beräkningen.. hur det kan kännas ensamt att komma till en ny stad etc..
    det kommer bli bättre när allt fallt på plats..

• Anonym

jo de va jobbigare än ja trottv, de känns som man har så mkt att göra att man glömmer sej själv

å allt nytt ja...
    känns konstigt,,,

ja trodde ja skulle va fylld me energi å glädje...
    å undrar redan nu hur det ska gå

men e bara stressad, arg, sur, irreterad för allt

vad ska ja säga till fästmannen om han undrar??

• Anonym

ja skäms över mitt humör, ´ja e som ett vandrande åskmoln, minsta grej stressar upp mej å ja känner mej hemsk! har så dålig samvete för mitt humör...

ja vill inte känna så här!

• mina45

Det du upplever är helt normalt, jag lovar. Du har haft en bild av hur det ska vara, hur det du ska känna osv. Den bilden stämmer nu inte riktigt med hur det verkligen känns för tillfället.
    När man flyttar är det så mycket som ska stämma och det gör det aldrig. Jag har flyttat så många gånger nu att jag vet det och ändå upplever jag stress och ångest.
    Det går över om ett tag när du börjar känna dej mer hemma. Ha inte så väldigt höga krav på dej själv, ta det lite lugnt ska du se att det fixar sej.
    Och självklart blir det en stor omställning när man flyttar hemmifrån och helt plötsligt ska axla det vuxna ansvaret som ens föräldrar haft. Åter igen vill jag säga ta det lugnt och ge dej tid att växa in i rollen. Låt det ta den tid det tar.
    Lycka till med det nya boendet o staden och njut av våren i trädgården!!

• Anonym

ja känner mej helt gråtfärdig,'tack ni som skriver
    behöver verkligen de

ja skäms nästan för att ja mår dåligt när ja borde må bra

förstår ni?

å alla besök vi haft av alla som e så snälla
    dom frågar hur de känns
    å vad säger jag??

de känns jätte bra, säger jag...

vill inte att dom ska undra

å ja har inget svar på varför ja känner mej så här...

• Anonym

ja e som ett vandrande ¨åskmoln, hur ska fästmannen orka me mej :

• Anonym

men det är inget fel i att känna som du gör som sagt..
    det handlar om att dna förväntningar inför detta inte räknade med att det kunde bli så omvälvande..

frågar någon hur du mår tycker jag att du ska säga att allt är nytt o lite ovant o t.o.m skrämmande än.. o när det gäller din sambo förstår jag inte än varför du inte berättat för honom hur du känner? om man inte kan prata med sin älskade/bästa vän, vem kan man då prata med?
    berätta för honom hur du känner så kommer det kännas bättre.

• Anonym

gubben jobbar dubbelt så mkt som mej så ja får göra de mesta vardags sakerna som mat å tvätt å städ

men han jobbar mer å gör andra saker med möbler å trädgård å tekniskt å sköter bilen, moppen å allt annat

Svar på tråden efter flytt deppig? e de vanligt?