• Anonym

efter flytt deppig? e de vanligt?

nån mer som är det/var det? har flyttat hemifrån för första gången, det är en ny stad, det är första egna bostaden med min kille.... killen älskar jag över allt annat, så det är ju bra

flyttade för en vecka sedan...
    det är så mkt som ska fixas å köpas etc etc
    å man har familj å släkt å jobb och allt sånnt också...
    är helt slut, trött, huvudvärk. tappat aptiten och är lite nedstämd...

är det vanligt att det blir så?
    vad beror det på?

är det för att det är en stor omställning för mej tro?
    både med ny stad, eget ansvar för hus med trädgård, första sambo liv, första flytt hemifrån...?

hur lång tid tar de innan man vänjer sej vid allt nytt?

tips?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:28:28:
    ps. ja har ibs också, en magsjukdom som gör att ja inte alltid mår så bra å då blir allt extra tungt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:29:27:
    de är så mkt nytt. så mkt ansvar som vilar på mej om man säger så, de blev nästan som en chock.... konstigt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:53:53:
    alla tror att allt e bra, för jag säger inget.. har sagt till alla att allt känns bra, : (

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 16:55:45:
    man kanske vart bortskämd innnan med att hinna sminka sej å måla naglarna men när ja inte hinner de blir ja ledsen, hinner ni de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:08:10:
    sen saknar jag min familj å vännerna å släkten i min gamla stad, å de är jobbigt när killen umgås så mkt me sina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:12:40:
    ja känner mej ensam på nåt vis... vill bara skrika å gråta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 12:53:02:
    allt skulle bli så bra, jag hade drömt om detta i flera år, nu sitter ja här i min dröm och gråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 16:58:46:
    e de för många förändringar på för kort tid som får en att bli tom och vilsen?

• Svar på tråden efter flytt deppig? e de vanligt?
  • Anonym

jobbet kommer högst troligt hjälpa dig att må bättre i längden, believe me.. jag har flyttat massor av ggr, vet precis vda du går igenom..
    men tänk på:
    *sluta bry dig om vad andra tycker, o framför allt sluta bygga upp en fin fasad som ska tillfredställa svärföräldrar o andra, du duger som du är!
    *deppisen går över med tiden

• Anonym

just nu e ja så trött å tom att ja inte vet va ja ska säga till killen, vad skulle ni sagt? : (

• Anonym

ja tar åt mej så lätt av andra, har dåligt sjävlvförtroende å självkänsla å tänker väll att om ja e riktigt duktig i hemmet å klarar det bra så får ja mer beröm å mår bättre,,,,

har alltid vart sån, tyvär

• Anonym

sen har ja haft mens under hela flytten så ja har trott att de bara va därför ja mått såhär, så ja tänkte vänta med att se hur ja mådde när mensen va slut

• Anonym

du ska säga precis som du känner till din pojkvän, herregud ni är ju ett par! åtminstonde jag o min pojkvän berättar allt vi känner för varandra.. o ibland är detr svårt att förstå varandra, ibland blir det missförstånd, men då provar man igen..

Säg att du i många år drömt om att... byggt enorma förväntningar.. att det inte beror på att du inte älskar honom.. utan på att du måste vänja dig vid omställningen..

• Anonym

sen e ja inte van vid att som nu få spontanbesök, så gör dom i gubbens familj, å då känner ja press på att alltid ha bäddat, diskat,städat fixat mej å kanske bjuda på nåt....

• Anonym

jo de är just det, vi har gått igenom såååå mkt mer än man kan tro. å pratar om allt, men just detta, ja vet inte varför ja blir så instäng nu

ja e inte van vid att inte veta vad ja ska säga å hur
    har aldrig kännt så innan

• Anonym

du är rädd för att han ska tro att det handlar om honom kanske..
    men berätta det då för honom, att det inte gör det.. så är det ju inga problem..

tror inte du ska söka någon hjälp för detta, det du ska göra är att försöka skaffa nya vänner i nya staden, träna kanske etc.. bygga upp dig skjälv i din nya stad..

vilken stad bor du i?

• Anonym

vill gärna vara anonym med jag bor...

jo, han skulle säkert tro att de handlar om honom, att han gör fel, eller nåt : (

en sak till
    svärmor va på besök förut
    hon frågade om vi hade köpt en damsugare än
    (vi flyttade in i början av veckan)''å då kände ja mej äcklig,, flr vi inte hunnit än

har bara sopborste

• Anonym

å vi tog sovmorgon idag när svärföräldrarna kom på besök å vi va nyvakna vid elva... då kände ja mej som världens latmask fastän ja jobbat häcken av mej å behövde sova ut

Svar på tråden efter flytt deppig? e de vanligt?