• Angiie

Enklast Bärsjal ?

Okej, here goes :D

Jag har två hundar, varav en är lite krånglig när det gäller att gå i koppel (snälla kom inte och säg att jag ska lära hunden gå i koppel, för jag är så nöjd med honom som han är), så jag kan inte riktigt ta med mig vagnen när vi är ute och promenerar tror jag..
    Så därför undrar jag, vilken bärsjal är enklast att ta på sig ?
    Ska vara något som är lätt att ta på sig på morgonen när hundarna har brått ut :) Den ska oxå vara bra för ryggen :)

Misstänker att bärsele inte riktigt är något val just då eftersom det är så många knäppen och grejjer =)

Så har ni några bra råd, erfarenheter ?

• Svar på tråden Enklast Bärsjal ?
  • millan87

hmmm näää svårt d dära... har liknande problem hemma faktiskt *S*
    men bärsele verkar ju stadigare på nåt sätt...
    hmmm, nä vet faktiskt inte :D...

• Sussett

Hej Angiie! Jag använde bärsele mycket till min son men har var ganska tung och jag blev fort trött i axlar och rygg. Har nu till trean köpt en schal som heter tri cotti som är en schal man inte knyter utan som består av två "påsar" som man trär över huvudet och runt vardera arm och sen lägger eller sätter barnet i. Har ju inte provat den än med bebis i men med docka känns den väldigt bra och jag hoppas den ska fungera. Köpte den på nätet för 500 kr typ.

• Angiie

Ååh, tack.. den här sidan är ju skitbra ju :D sen är ju frågan vilken av alla dom jättelätta man ska välja :D

• Sussett

Behöver stavningskurs tror jag, sjal heter det ju!!

• Angiie

Hej sussett :D jo jag har kollat på den, men den verkar väldigt krånglig :p och jag kommer ju bara att bära barnet så i korta perioder, medans vi är ute och går med hundarna lixom =) sitter och kollar lite på hemsidan här och läser om alla olika versioner.. det lutar åt en bärpåse eller en ringsjal tror jag..

• TheCoopers

:) jo precis - jag håller precis på att själv välja sjal ... tror lång väv sjal ... och en ringsjal ..finns så många fina dessutom :)

Mark Levengood 4 President
  • Bast

Snabbast är nog en Ergo, som är en ergonomisk bärsele.
    Annars finns Mei Tai, som är en fyrkantssjal som är väldigt lätt att knyta på sig.

Själv hade jag en långsjal som sonen satt väldigt, väldigt bra i, men det är klart att det tog lite tid att knyta (framförallt innan man lärt sig) och det var mycket tyg på golvet vilket kan vara svårt med kissnödiga hundar som vill ut snabbt!

• innana

En Mei tai då? bara lyfta upp,, sno runt och knyta.
    Annars: en ringsjal, fast då blr det lite snett så långpromenader är värre. Men en hundkissning grejar man lätt i en sån

Har själv långsjal, jätteskönt när man väl har det på plats. Man vänjer sig fort.

Svar på tråden Enklast Bärsjal ?