• Angiie

Enklast Bärsjal ?

Okej, here goes :D

Jag har två hundar, varav en är lite krånglig när det gäller att gå i koppel (snälla kom inte och säg att jag ska lära hunden gå i koppel, för jag är så nöjd med honom som han är), så jag kan inte riktigt ta med mig vagnen när vi är ute och promenerar tror jag..
    Så därför undrar jag, vilken bärsjal är enklast att ta på sig ?
    Ska vara något som är lätt att ta på sig på morgonen när hundarna har brått ut :) Den ska oxå vara bra för ryggen :)

Misstänker att bärsele inte riktigt är något val just då eftersom det är så många knäppen och grejjer =)

Så har ni några bra råd, erfarenheter ?

• Svar på tråden Enklast Bärsjal ?
  • Angiie

Jag har märkt det.. är alldeles snurrig av alla saker man kan köpa.. men en tri cotti, vad räknas den som ? tycker den verkar lätt den oxå..

• Caro Lin e
    Angiie skrev 2007-04-10 17:03:59 följande:
    Jag har märkt det.. är alldeles snurrig av alla saker man kan köpa.. men en tri cotti, vad räknas den som ? tycker den verkar lätt den oxå..
    Det är som en dubbel bärpåse.
    Inte en av mina favoriter, men jag vet att det finns de som trivs med den. Det är väldigt personligt vad man föredrar. Det jag kan tänka mig inte är så bra med Tricottin och liknande är att den inte har något "band" på tvären, vilket borde göra den mindre lämplig (och ostadigare) om man ska bära nyfödda upprätt. Men jag tror säkert att den är enkel att få på.
  • millan87

angiie, jag har köpt en baby björn bär sele idag:P

• Angiie

Ooh, har du provat den ännu ? vi funderar på en sån.. men spännena verkar krångliga.. fast sambon vill nog hellre ha en sån än bärsjal iaf =)

• Caro Lin e
    Angiie skrev 2007-04-10 22:14:05 följande:
    Ooh, har du provat den ännu ? vi funderar på en sån.. men spännena verkar krångliga.. fast sambon vill nog hellre ha en sån än bärsjal iaf =)
    Visa din sambo Ergon istället! Hundra gånger bättre, de går inte att jämföra på samma dag, det är så otroligt stor skillnad i både bärkomfort och hur bebisen sitter.
  • Angiie

Men jag gillar inte ergon *S* vill ju att den ska vara fin oxå, men får se hur det blir nu, ska ändå inte köpa något än... men har ju många tips nu :D

• Caro Lin e
    Angiie skrev 2007-04-10 22:29:07 följande:
    Men jag gillar inte ergon *S* vill ju att den ska vara fin oxå, men får se hur det blir nu, ska ändå inte köpa något än... men har ju många tips nu :D
    Nej det är klart. Man ska trivas med den... Har du kikat på andra selar också? Det finns många ergonomiska att välja på. Vad är det för utseende du är ute efter?
  • Angiie

Jag vet inte riktigt, det ska iaf se bra ut *S* jag tycker ergon ser lite för hippie ut för mig =) får mig att tänka på min mamma *fniss* Jag har kikat lite grann på andra selar, men inte riktigt hittat något jag gillar..

• Bast

Jag tycker att det låter som om du ska kika lite mer på en Mei Tai. Dessa finns med mängder av tuffa mönster på "fyrkanten"!!!!! Hade min son gått med på att bli buren mer så hade jag definitivt sytt mig en Mei Tai!

• Caro Lin e
    Angiie skrev 2007-04-10 22:31:14 följande:
    Jag vet inte riktigt, det ska iaf se bra ut *S* jag tycker ergon ser lite för hippie ut för mig =) får mig att tänka på min mamma *fniss* Jag har kikat lite grann på andra selar, men inte riktigt hittat något jag gillar..
    Tror jag förstår hur du menar... Men vilken Ergo är det du har tittat på?
    Jag var inte så förtjust i den gamla modellen, som hade ett "folkdräktsband" tvärsöver baktill. Och jag gillar inte de som har fjärilsmönster... Däremot tycker jag väldigt mycket om vår Ergo Denim (mörkblått jeanstyg, typ).
    Patapum finns annars också, den är lite enklare i modellen än Ergon.

Vill bara inte att du ska stå där med en BB-sele sen och ångra dig. De är ruskigt dåliga jämförelsevis.
Svar på tråden Enklast Bärsjal ?