• Angiie

Enklast Bärsjal ?

Okej, here goes :D

Jag har två hundar, varav en är lite krånglig när det gäller att gå i koppel (snälla kom inte och säg att jag ska lära hunden gå i koppel, för jag är så nöjd med honom som han är), så jag kan inte riktigt ta med mig vagnen när vi är ute och promenerar tror jag..
    Så därför undrar jag, vilken bärsjal är enklast att ta på sig ?
    Ska vara något som är lätt att ta på sig på morgonen när hundarna har brått ut :) Den ska oxå vara bra för ryggen :)

Misstänker att bärsele inte riktigt är något val just då eftersom det är så många knäppen och grejjer =)

Så har ni några bra råd, erfarenheter ?

• Svar på tråden Enklast Bärsjal ?
  • Angiie

Jag tittade på dom flesta :p men tänker köpa båda begagnade ifall det blir någon BB överhuvudtaget.. så det gör inget om jag köper en, dessutom kan man ju alltid sälja den sen :p
    Den enda jag faktiskt gillat överhuvudtaget är nog tri-cottin, men jag är skeptiskt till bärsjal överhuvudtaget egentligen *s* fast jag vet att det är bästa alternativet för mig :D

• Angiie

Fast vissa Mei tais är riktigt snygga, men känns så jobbigt att knyta och så... vill ju ha något man bara kan dra på sig ju :p

• Bast

Mei Tai ska vara riktigt snabba, typ som att spänna på sig en sele. Mymin My har bilder på ett par riktigt fina, kika in där!

• Angiie

Damdidam, jag har bestämt mig! det blir en pejgan mei tai :D hon gör dom snyggaste mei tais jag någonsin sett *S* tänk er själva en rosa camo med en döskalle på :D åååååh :D

här är länken för er som vill titta in :p www.pejgan.com
    dom är inte särskilt dyra heller =)

• Bast

Häftigt! Hoppas att ni kommer att trivas med den!!!!!
    Är det den rosa camon med dödskalle du tänkt dig?

• Angiie

Ah, men jag vet inte nu.. min sambo tyckte inte om någon av dom *S* och han ville inte lägga massa pengar på en sån om man lika gärna kunde köpa en vanlig bärsele.. *SUCK* fast jag hittade en jag gillade på babyland.. en red castle, såg riktigt bekväm ut.. får se hur jag gör.
    Antingen så köper vi väl en sån, och så får jag sy en bärpåse och vara krånglig *S*

• Caro Lin e

Köp en MT! De är ursnygga och mycket mycket bättre än bärselarna du hittar i butiken!
    Eller: Om du köper en sån i butiken - kom ihåg att MT och sjalar och Ergo är en helt annan sak - så om barnet tvärvägrar selen, eller har växt ur den eller du får svinont i rygg och axlar - sälj den och köp något annat för pengarna.
    Jag vill ju inte hindra dig från att köpa en sele som du vill ha. Bara du vet om att det finns alternativ så att du inte gör som vi gjorde med äldsta barnet. Kånkade runt i den där BB-selen och trodde den var det bästa som finns. Allt medan barnet skrek och hatade den och vi höll på att gå sönder i ryggen varje gång vi tog på den. Men nej, vi skulle inte ha något annat, för den här skulle ju vara så bra... Ibland är man bra dum. *s*

• innana

Grejen är att det är så mycket jobbigare i en Baby Björn...det är den enda (!) av alla bärgrejer jag får ont i ryggen av! Dessutom: De växer ur den selen mycket snabbare, innan de är ett år. För att vara ekonomisk: En mei tai eller långsjal eller ringsjal kan du bära barnet i tills treårsåldern minst.

• Angiie

Mm, jag hade ju köpt en på en gång, om jag hade egna pengar.. men micke vägrar förstås lyssna på mig och tycker att en babybjörn är jättebra, såna kan man köpa begagnat *SUCK*, ska önska mig en av mamma, hon skulle nog köpa en åt mig =)
    fast jag planerar inte att bära barnet så länge, min rygg klarar nog inte av det, jag har inte världens bästa rygg om man säger så :p

• innana

Köp begagnat på sjalbarn.
    Där finns allt möjligt (utom babybjörn ) till ganska billiga pengar ibland. Eller lägg ut en egen annons om vad du vill köpa.

• Angiie

Får se hur det blir, jag har ju inga pengar alls nämligen :p

• Bibbilina

Vet inte om den är enklast men har hört mycket positivt om Looma sino. Har själv köpt en helt ny på tradera för 400, normala nypriset är 750.

Svar på tråden Enklast Bärsjal ?