• EvigaLängtaan

APIFORCE!

Hej!
    Ni som ätit apiforce, gick det fortare att bli gravid? Hur lång tid tog det med Apiforce? Fick ni några biverkningar?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden APIFORCE!
  • Fröken Jansson

AnnFis: Tack tack tack tack så himla mycket (svävar fortfarande på moln här). Ringde en jobbarkompis som var semester och berättade. Hon började gråta och hennes kids såg tydligen ut som frågetecken. Hon förtydligade dock med "Mamma är glaaaaaad"

• Fröken Jansson

Helena 82 skrev 2007-07-10 08:54:23 följande:

Fröken jansson: På vilken BIM dag plussade du? Såg att du hade bf den 18e och jag fick den 5e, men mina tester är fortfarande sååå svaga. Undrar om jag testar för tidigt trots allt!?
    Jag såg ett svagt plus redan i fredags så det blir ju då... *räkna räkna* BIM-5. Idag BIM-1 var det mycket starkare (såklart) och bilder finns i mitt galleri.
    Jag har fått BF både 17:e och 18:e Mars här på familjeliv (på två olika ställen dock) fastän jag matat in exakt samma värden. Går på BF 18 Mars
  • Misja

Hur går det för er brudar? Snart slut på min första burk.. När jag köpte den, frågade hon i hälsokosten om jag ville köpa E-vitaminer direkt som en komplettering till Apiforce, eller om jag ville se om det tog sig ändå. (hon hade egen erfarenhet)
    Nån med denna historia bakom sig?

• Lilla Fjun

Tänkte prova Apiforce nu. Min ÄL är sen denna månaden. Ska man sluta ta piller efter ÄL eller äter man Apiforce hela månaden?

Misja skrev 2007-07-11 09:17:54 följande:
    Hur går det för er brudar? Snart slut på min första burk.. När jag köpte den, frågade hon i hälsokosten om jag ville köpa E-vitaminer direkt som en komplettering till Apiforce, eller om jag ville se om det tog sig ändå. (hon hade egen erfarenhet)Nån med denna historia bakom sig?
    Fått ÄL efter du börjat äta Apiforce än?? Verkar det fungera?
  • Lilla Fjun

Titta vad jag hittade när jag googlade om Apiforce!!

Bidronninge gele indeholder planteøstrogener der kan nedsætte fertiliteten både for kvinder og mænd- og frarådes stærkt i alle undersøgelser mht fertilitetsbehandling. Der er desværre ikke mange ting der virker mod barnløshed- men meget som folk tror virker, og endnu mere som folk vil betale i dyre domme for, i håb om at de virker. Tag nu ikke noget der kan skade dine chancer, eller barnet for den sags skyld.

• Helena 82

Va??? Så de skulle snarare skälpa än hjälpa menar dom då eller??

• Lilla Fjun

Ingen aning, var lite nyfiken och googlade runt och enligt den norska netdoktor så avråder de ju bestämt. Vet inte vad jag ska tro?

• Mignonne

Jag googlade apiforce (igen ). Det är ju hälsokosttanten som säger att det kan ge positiv effekt på fertiliteten i och med att bidrottningen är så aktiv med att lägga massa ägg....Enligt den sidan jag hittar så står det att det är ett kosttillskott för det allmänna välbefinnandet för både unga och äldre, tjejer och killar. Kan även användas vid hudproblem. Det kan användas vid mensbesvär (PMS), acne och kvisslor.

Jag har bestämt mig för att sluta ta dem. I och med att vi finns i rullorna hos fertilitetsklinken med tanke på den sjukdomen min man hade så har vår läkare sagt att skulle det inte funka naturligt under våren/sommaren så skall vi höra av oss. Om det blir aktuellt med fler ivf eller annan hjälp vill de ju inte att man skall ta några andra tabletter. Jag vill att min kropp skall vara au nauturell när vi träffar honom i slutet av augusti. Jag har alltid haft känningar vid äl och efter ivf känner jag inte igen min kropp. Visst det kan ta 3-6 månader innan den hormonella balansen är åter och för min del har 6 månader gått i september. Om tabletterna nu skulle funka gällande vad som står officiellt mot pms så vill jag inte ta dem för jag har inte några jobbiga pms så vill jag inte känna mindre. Jag vill vara hormonkärring ;-D

• Mignonne

Kom att tänka på en sak till. I Sverige är det inte lika accepterat med naturmedicin som det är t ex utomland. Ny bor jag i Skåne och bara man åker över till Tyskland så är acceptansen helt annorlunda och dessa naturläkare som homopater är mer accepterat. Vi är ju många som har försökt med apiforce, det förstå man ju om man läser på fl. Jag är nästan nyfiken att gå tillbaka till min hälsokostaffär och fråga henna igen gällande fertiliteten, fråga efter lite belägg gällande deras uttal. Det känns ju litet konstigt att det inte står på förpackningen. Kan det stå kan användas vid hudproblem så borde det även kunna stå kan användas vid oregelbundna menscyklar/fertilitetsfrämjande. Om det är så bra som hälsokostaffärena påstår så borde ju det spridas till gynekologer och barnmorskor men när några av oss har frågat så har det flesta aldrig hört talas om tabletterna. Är lite skeptisk just nu märks det eller

• Rosa Bubbelgum

Hejsan, jag har följt denna tråden ett litet tag och har själv börjat att äta Apiforce sen 1,5 vecka sedan. Nu har jag en liten fråga om någon annan har haft det så här?

Jag fick min mens 27 juni och började äta Apiforce 2 juli. Brukar ha en cykel på 30-35 dagar. Idag fick jag en liten blödning på morgonen och jag har molande mensvärk. Jag ska inte ha ägglossning ännu enl. äl-uträknaren på denna sidan.

Är det någon annan som har fått en liten blödning när de har ätit Apiforcen?

Tacksam för något svar eller tips.

Svar på tråden APIFORCE!