• EvigaLängtaan

APIFORCE!

Hej!
    Ni som ätit apiforce, gick det fortare att bli gravid? Hur lång tid tog det med Apiforce? Fick ni några biverkningar?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden APIFORCE!
  • Helena 82

Fått tid för inskrivning den 18de, BM var helt säker på att jag är gravid! Hur man nu kan vara de sådär över ett telefonsamtal bara Önska mig lycka till iaf!

• mycat81

MCH & Mignonne:
    Usch! Blir alldeles kall inombords när jag läser. Tänk om det är sant det som står på den norska sidan. Funderar på att sluta med Apriforce omedelbums.
    Nu har jag ju lyckats korta ner cykeln, då kanske det kan hålla sig på normalt antal dagar utan pillertillskott.

• Fröken Jansson

Usch då, lät ju oroväckande. Det jag märkte som var positivt med Apiforce var att jag hade inte lika grymma smärtor under mensen och inte ont veckan innan och efter som jag brukar ha. Men det är ju trist om nedsatt fertilitet stämmer. Fast man vet ju aldrig? Jag åt Apiforce två månader och sen blev jag gravid. Sen om det var pga Apiforce det kan man ju aldrig veta...?

• Misja
    Lilla Fjun skrev 2007-07-11 16:22:23 följande:
    Tänkte prova Apiforce nu. Min ÄL är sen denna månaden. Ska man sluta ta piller efter ÄL eller äter man Apiforce hela månaden?
    Fått ÄL efter du börjat äta Apiforce än?? Verkar det fungera?
    Jag åt Apiforce under mensen också. Vet inte om jag haft ÄL denna månad, är så oregelbunden att jag vet inte när jag ska börja kolla. (väntar på utredning som startar i slutet av augusti.)
    Jag känner absolut att Ap. påverkar min kropp! Om det är positivt eller negativt i längden vet jag inte.. Om jag blir gravid eller får mens nu i juli, tror jag att det funkat för det vore extraordinärt!
  • Misja
    Lilla Fjun skrev 2007-07-11 16:22:23 följande:
    Tänkte prova Apiforce nu. Min ÄL är sen denna månaden. Ska man sluta ta piller efter ÄL eller äter man Apiforce hela månaden?
    Fått ÄL efter du börjat äta Apiforce än?? Verkar det fungera?
    Jaha, efter ÄL..! Jag tror det är tänkt att man ska ta varje dag tills man plussar. Har man sagt till mig i alla fall.
  • Misja

Fröken Jansson skrev 2007-07-12 08:29:44 följande:

Usch då, lät ju oroväckande. Det jag märkte som var positivt med Apiforce var att jag hade inte lika grymma smärtor under mensen och inte ont veckan innan och efter som jag brukar ha. Men det är ju trist om nedsatt fertilitet stämmer. Fast man vet ju aldrig? Jag åt Apiforce två månader och sen blev jag gravid. Sen om det var pga Apiforce det kan man ju aldrig veta...?
    Precis!
    Min mens var också "lugnare", kortare och hade inte så ont.
    Det är fall som ditt som får en att tänka positivt!
  • Helena 82

Det sa dom till mig också, ät hela tiden tills du plussar...

Misja skrev 2007-07-12 08:40:40 följande:
    Jaha, efter ÄL..! Jag tror det är tänkt att man ska ta varje dag tills man plussar. Har man sagt till mig i alla fall.
  • Frivolten

Hej Alla!
    Jag var inne å läste på den här norska sidan å vad jag kan förstå så är det ju inte 'nätdoktorn' som skrivit detta om bidrottningsgelen.. utan det är ju en 'gäst' som står som författare.. Så kanske behöver man inte lägga större tyngd bakom denne gästs ord än vad som skrivs av oss 'lekmän' här på FL..
    Men visst blir man lite förvirrad!
    Och Mignonne! Jag har inte heller hittat nånstans där det står att Apiforce höjer fertiliteten, däremot står det det om Royal Jelly! På Bodystore.se står det så här:

'Traditionellt har bidrottninggele använts av kinesiska kvinnor för att främja feminiteten. Gelen är hormonreglerande och kan hjälpa mor PMS och klimakteriebesvär, humörsvängningar och menstruationsvärk. Enligt kinesiskt sätt att se fungerar bidrottningele ?öppnande? och ?utvidgande? vilket hjälper kvinnor som har blockeringar och spänningar och kan därför hjälpa de som lider av menstruationskramper och svårigheter att slappna av sexuellt.
    Bidrottninggele rekommenderas av traditionellt orienterade kinesiska läkare för att främja fertiliteten.
    Men inte bara kvinnor kan bli hjälpta, menar man, utan även män kan använda den för att höja vitaliteten. Gelen sägs kunna stimulera sädesproduktionen hos män och ge en mer levnadsduglig säd'
    Sen stod det mer oxå om typ hår, hud å naglar osv.. men jag struntade i att kopiera in den texten, för det är ju inte därför vi äter dom!
    På bodystore finns oxå ett forum där man kan ställa frågor, klicka på 'fråga sjuksköterskan' så rekommenderar hon i flera inlägg att äta Royal Jelly för att höja fertiliteten!
    Kram å Lycka Till Till Alla!

• Lilla Fjun

Jag var och köpte en burk Apiforce häromdagen men inte vågat börja ta tabletterna än. Borde få ÄL snart ändå. Den verkar bli sen denna månaden.

• Tessah
    Lilla Fjun skrev 2007-07-11 17:11:29 följande:
    Titta vad jag hittade när jag googlade om Apiforce!! Bidronninge gele indeholder planteøstrogener der kan nedsætte fertiliteten både for kvinder og mænd- og frarådes stærkt i alle undersøgelser mht fertilitetsbehandling. Der er desværre ikke mange ting der virker mod barnløshed- men meget som folk tror virker, og endnu mere som folk vil betale i dyre domme for, i håb om at de virker. Tag nu ikke noget der kan skade dine chancer, eller barnet for den sags skyld.
    Plussade första månaden jag testade med apiforce.
    När vi försökte bli gravida med första barnet tog det oss 1 år innan de blev pluss.
    Tog 1 år 3 månader att bli gravida med 2:an vilket slutade i mf.
    Så vi försökte 2 månder efter missfallet utan resultat och provade sen apiforce och blev pluss.
    Så jag tror inte riktigt på att de skulle minska fertiliteten. Snarare hjälpa, så känns de för mig iaf :)
Svar på tråden APIFORCE!