• Anonym (Förbannad)

Diagnosen bakfall..

Satte in en p-stav 2006 samtidigt som aborten..Har haft blödningar lika länge och samt problem med magen..måste gå på toa hela tiden kan ej åka buss..måste alltid tömma tarmarna helt sjukt..jag har varit på gyn 4-6 gånger och fick dignosen bakfall och jag kanske ej kan få några barn..& blödningarna har "lukrat" upp livmodern...Jag har inget liv kan inte gå ut..& läkarna vill ej ta ut p-staven och dem vill ej operea mig..Dem uttryckte sig du få leva med detta..
    Är det någon som har har/haft likande problem allt gåt just nu bara utför..

• Svar på tråden Diagnosen bakfall..
  • evaviola

Men vaddå läkarna vill inte ta ut staven?!? Det är inte frågan om vad dom vill, vill du ta ut den så ska dom göra det!!! Men problemen kommer väl inte från p-staven?

• Anonym (Förbannad)

Jo p-staven har förstört min kropp i nedre pga blödningarna...men dem säger att man ska blöda så här..men jag orkar inte mer..vart hos en psykolog hon skulle försöka skriva en remiss så att dem undersöker och ta ut staven e bara 18 så dem tar mig inte på allvar...

• evaviola

Men vad arg jag blir, menar du allvar?! Dom ska aldrig ifrågasätta om du väljer att sluta med något p-medel. Kan du inte försöka få din mamma med dig, så hon kan säga till på skarpen?

• Snirkel

De kan inte neka dig att ta ut stavarna. Tycker att du ska göra en anmälning om de fortsätter neka dig.

• Anonym (Förbannad)

Jo något sådant måste ske dem ta mig som ett barn så klart :/ trist e ju ändå myndig och har problem.. Min sambo har försökt med allt hans mamma e kirug men dem har ej lyssnat då heller h mamman säger att det oxå gå att operea :/ & jag måste ut med p-staven e på gränsen att ta ut den själv

• Rebekah84
    Dom bestämmer inte om staven ska ut. Det gör du.
    Så säg bara till dom att nu ska den ut!
  • Anonym (Förbannad)

Finns inget jag kan göra har försökt få ut den sen i augusti...:/
    Inget biter på dem det e en 3 årstav & dem tycker att man kan stå ut i minst 2 år..alltså till 2008 februari

• Snirkel

Vänd dig till sjukhusledningen och säg att din läkare vägrar ta ut stavarna. Läkaren har ingen som helst rätt att neka dig detta. Lyssnar inte heller sjukhusledningen så är nästa instans HSAN där du anmäler att läkaren gjort fel.

• Anonym (Förbannad)

Ja får nog göra det..hela jag e förstörd kan inte ens gå & handla längre..sitter bara här och är 18 år livet nyss börjat..och ska gifta mig jo visst inget kommer gå i lås allt e ju förstört bli galen..

• Rebekah84
    Anonym (Förbannad) skrev 2007-04-14 14:48:03 följande:
    Finns inget jag kan göra har försökt få ut den sen i augusti...:/Inget biter på dem det e en 3 årstav & dem tycker att man kan stå ut i minst 2 år..alltså till 2008 februari
    Men hallå, vad säger du till dom egentligen? SÄg att du ska ta ut den bara. Punkt slut. Inte att du ska ta ut den "därför att".
    Bara, ta ut den annars anmäler jag er!

Det låter lite konstigt annars för inga läkare nekar någon att ta ut något med hormoner i. Hallå? Är det bara jag som tycker det är konstigt? FÖga troligt? Eller?
Svar på tråden Diagnosen bakfall..