• fjullegun

När sex efter positivt ÄL test?

När ska man ha sex för att ha störst chans att bli gravid?
    Jag testade positivt på ÄL sticka i söndags på eftermiddagen..
    Hade sex då + att vi hade sex på kvällen.
    Sen har vi inte haft sex nåt mer...
    Jag har för mig att man ska ha sex just före ägglossning så att spermierna redan finns där så att säga när ägget lossnar. Om man har sex efter ägglossningen så är det väl försent.. eller har jag fel???

• Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?
  • Saz82

Varför sticker det i höger äggstock???
    Jag hade ju värk i högra äggstocken för en vecka sedan.. så ont att när jag trampade ner med foten så ilade det till. Det var ju därför som jag upptäckte ägglossningen oxå, så det får man väl tacka för

Sen i måndags har jag haft molande mensvärk i magen fram till idag... imorse kände jag inget speciellt. Var lite uppsvullen och hade lätt huvudvärk. Nu efter att vi städat här på jobbet, dammsugit och moppat golvet, så sticker det som 17 i högra äggstocken igen (fast inte så så att när jag går att det gör ont... Kan inte riktigt beskriva hur det känns, men det är som en stickande känsla ialf.

Förstår om ni inte kan svara på detta, jag ville bara skriva av mej lite och ventilera mina funderingar.
    Ha en trevlig helg annars gott folk.

• fjullegun

Kan tyvärr inte svara på varför du har ont i äggstocken. Men man kan ju alltid hoppas att det är ett graviditetssymtom :)

Du får skriva här och berätta när du har gjort gravtest. Jag kommer att vänta minst 1 vecka till.
    Om nu inte mensen kommer i veckan.. :(

• Saz82

Jag tänker oxå vänta tills kanske på söndag/måndag om som sagt det inte kommit nåt innan dess.
    Har inte känt nåt speciellt i helgen. Hade lite molvärk igår, söndag, under en stund men det gick över. Sen upptäckte jag att jag mådde lite halvt illa... som gick över när jag åt en frukt. Kanske nåt...?
    Vi får väl se vad som händer i veckan...

• fjullegun

Hm.. känns som att mensen är på väg :(
    Man söker ju symtom hela tiden men antagligen är det bara mensen som vanligt..
    Suck!

• Saz82

Jaha... testade imorse, och det visade minus
    Har egentligen BIM i helgen eller strax efter (har så oregelbunden mens, så jag har ingen koll på det) så det kan ju iof vara för tidigt. Men jag tror inte det.
    Denna veckan har jag inte känt någonting, inga symptom över huvudtaget. Är lite stel i svanken bara, det är det enda men det kan bero på att jag jobbat i konstiga ställningar.

Så det e väl bara på att vänta på mensen, köra ÄL test och börja om från början.
    Men detta var ju iof ett oplanerat första försök så jag e inte så förvånad.
    Bättre lycka nästa gång, väntar med att skriva in mej på majlistan eftersom jag inte vet vilka datum det gäller.

• fjullegun

Jag har inte fått mens än... Har inte testat heller.
    Är bara på dag 28 och många gånger har jag haft längre mellan mens än så. Så jag väntar nog iaf till på måndag.
    Igår kändes det som att mensen var på gång, men har då inte kommit än. Däremot har jag fått en massa finnar och i och med det så brukar mensen komma som ett brev på posten...
    Suck!

• aprilmaj06

Vet inte om det kan hjälpa nån, men jag hade inte koll på nån ÄL, men vi hade sex typ varannan/ var tredje dag och dottern blev till på första försöket (tur). Nu känner jag av min ÄL som bara den, men vet inte riktigt när man ska sexa.. Före eller efter eller kanske när det gör ont???
    Har för mig att nån pratade om sex varje dag. Tror att det ultimata är var tredje dag för spermierna.. Men de lever i upp till två dygn. Har läst någon stans att om man börjar ha sex 10 dar efter mensens första dag och sen kör på ungefär varannan dag har man stor chans..
    Ni som tar stickor och känner av eran ÄL, när börjar stegringen? Är det före det gör ont??

• fjullegun

Jag tror oxå att det bästa är att man börjar 10 dagar efter mens och sen har sex varannan dag. Då borde man ju pricka in.
    Vi har gjort så nästan alla månader men ändå inte lyckats.
    Den här månaden var första gången jag testade med ÄL stickor. Jag fick stegring Söndagen och Måndagen hade jag JÄTTEONT = Ägglossning. Stegringen visar att ägglossning kommer att ske inom 12-24 timmar tror jag det var.
    Så när man får stegring ska man ha sex den dagen och dagen efter (har jag läst mig till här på FL).

• Saz82

Idag fick jag mens helt oväntat.
    Har inte känt nånting eller nåt.. det bara kom. Fast jag tror mest att det är sk spottings, som jag brukar få några dagar innan mens.
    Nu e det bara att vänta och försöka sig på nästa tillfälle... himlans väntan allt det här med att skaffa barn tycker jag!!!

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?