• fjullegun

När sex efter positivt ÄL test?

När ska man ha sex för att ha störst chans att bli gravid?
    Jag testade positivt på ÄL sticka i söndags på eftermiddagen..
    Hade sex då + att vi hade sex på kvällen.
    Sen har vi inte haft sex nåt mer...
    Jag har för mig att man ska ha sex just före ägglossning så att spermierna redan finns där så att säga när ägget lossnar. Om man har sex efter ägglossningen så är det väl försent.. eller har jag fel???

• Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?
  • fjullegun

Skulle bara meddela att mensen är här... precis som jag trodde!
    Bara att köpa nya äl tester och försöka igen. SUCK!!!

• Saz82

Nu var mensen över för denna gången så nu e det bara att räkna ner och ge sig på nästa försök, eller det första och seriösare försöket!

Fjullegun: Vi får hålla tummarna tillsammans för att det tar sig denna gången!

• Saz82

HUr går det här inne då???
    Inte uppdaterat på ett tag.
    Jag väntar på BIM som borde ske i nästa helg 8-9 juni.
    Hur går det för er andra??

• fjullegun

Jag har för första gången på 9 månader symtom som kan tyda på graviditet. Är JÄTTE torr i munnen, har molvärk sedan 1 vecka tillbaka, ömma bröstvårtor (vilket jag aldrig har haft någonsin) och har även snorliknande flytningar...
    Vet några som har haft såna symtom vid graviditet.
    Borde ha BIM i helgen så jag ska nog testa på lördag om inte mensen har kommit innan dess...

• Saz82

Oj spännande!!!
    Själv sitter jag här med världens molande i magen....känns verkligen som mensvärk och stel i svanken är jag. Men inget annat. Hade ju ömma bröstvårtor när man nöp i dem i typ två dagar kring dagarna efter utslaget på ÄLstickan, men inget nu.
    Vet inte vad jag skall tro... mensen borde komma nästa helg och jag får alltid spottings tre dagar innan utan mensvärk så jag tror inte att det är det som är på G nu ialf.
    Det e bara att vänta å se och inte försöka bry sig så mycket!!!

Hoppas, hoppas nu då för din skull!!! Håller tummarna att det visar positivt på lördag!!!
    Håll mej uppdaterad!

• Saz82

Hur har det gått!!!? Testat än? Jag e så nyfiken.

Undrar lite med torr i munnen som du skrev, att det är ett grav.tecken. Jag kände igår och idag att jag blev väldigt torr i halsen, så jag var tvungen att hinka i mej vatten. Det kan ju vara nån förkyldning eller nåt på G oxå, men jag reflekterade till att du hade den symptomen, så jag blev lite fundersam. Som sagt, försöker att inte tänka på det, men man gör ju det ändå.

Jag har ju en vecka kvar till BIM men ändå så sitter man å funderar och väntar och reflekterar över allt!
    Jag har tex sånt fruktansvärt sug oxå, på allt. Hela veckan har jag varit sugen på pizza, blåbärspaj, godis, smörgåsar, kakor... allt. Känner mej jätteuppsvullen oxå. Men det kan ju lika gärna vara mensen på G, för det e ju samma symptom typ.
    Sen har jag den där lilla molande värken i magen oxå, inbillar mej kanske oxå lite men jag har även lite stickningar i höger sida av äggstockarna som ilar ner till låret.
    Jaja, det e bara vänta å se.... men hatar att vänta, vill veta nu!!!

• fjullegun

Hej!
    Testade i fredags och då var det 33 dagar sen jag hade mens.
    Men det var negativt! :(
    Har fortfarande inte fått mensen och inga tecken på att den har tänkt dyka upp heller.
    Mina menscyklar har varit mellan 32-37 dagar sista månaderna så jag får nog vänta ett tag till innan jag testar igen.

Har inte ont i bröstvårtorna längre men är fortfarande extremt torr i munnen.

Jag vet inte vad jag ska tro längre... Hoppas ju så innerligt att jag ska va gravid men det verkar inte som det.

Om min menscykel är så här lång den här månaden är nog risken stor att jag har missberäknat när jag skulle ha ägglossning...

Dina symtom låter ju lovande :) Jag håller tummarna så får vi höras vidare om hur det går.. :)

• Saz82

Tråkigt att det visade minus!

Idag har jag inte haft några symptom alls.
    Dock börjar jag nu att bli förkyld, därav den torra halsen kan jag tänka mej.
    Sitter här och snörvlar och proppar i mej halstabletter, har så ont i halsen.
    Fortfarande en massa dagar kvar (4 tror jag) till min BIM, tror varken eller nu faktiskt. Bara å vänta å se...

• fjullegun

Suck... Ingen mens än och inga tecken heller!
    Börjar nästan misstänka att jag inte får nån mens den här månaden. Det har hoppat över en gång tidigare i vår, men då hade jag i alla fall en massa bruna flytningar istället för mensen.

Har inga som helst symtom på graviditet längre.. inga ömmande bröst, inte torr i munnen längre heller.

Om jag inte har fått mens i början på nästa vecka så ska jag ringa till barnmorskan och boka tid.
    Ska be att få kolla upp och höra om man kan få såna där piller som stimulerar ägglossningen så att man säkert får ägglossning.

• Saz82

Tråkigt att det inget visar varken på stickan eller i trosan... Förhoppningsvis så är det kanske en liten bebis där... bara att du är en låghormonare så det tar kanske längre tid för din kropp att visa det. (har läst nåt om det här på FL)
    Själv sitter man upppjäst, förkyld och halvhängig med tre dagar kvar till BIM.
    Har inga som helst tecken på gravsymptom förutom att jag mår som ovan.
    En kompis sa att förkyldningen kan bero på graviditet, men jag vet inte om jag skall tro på det. Sambon hade förkyldning förra veckan så det kommer säkert därifrån.

Håller tummarna för att du snart skall veta vad som händer där inne...

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?