• fjullegun

När sex efter positivt ÄL test?

När ska man ha sex för att ha störst chans att bli gravid?
    Jag testade positivt på ÄL sticka i söndags på eftermiddagen..
    Hade sex då + att vi hade sex på kvällen.
    Sen har vi inte haft sex nåt mer...
    Jag har för mig att man ska ha sex just före ägglossning så att spermierna redan finns där så att säga när ägget lossnar. Om man har sex efter ägglossningen så är det väl försent.. eller har jag fel???

• Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?
  • fjullegun

Usch va tråkigt...
    Jag har INTE fått mens än. Hade bestämt mig för att inte hoppas på något den här gången men nu kan jag då inte låta bli.
    Det är 12 dagar sedan jag hade ägglossning. Och dom säger väl att det ska gå 10-16 dagar från ägglossning till mens.
    Så egenligen ska jag väl inte hoppas föräns på Tisdag. Ska försöka hålla mig från att testa till 1:a Maj hade jag tänkt.
    Det har känts som att mensen är på väg nu i 1 vecka i alla fall. Jag brukar ha bruna flytningar 3-4 dagar innan mens men jag har då inte fått nåt än...

Jag lever på hoppet... :)

• Saz82

som sagt det är mina spottings som har kommit. Är inne på tredje dagen med dom nu så om det går som det brukar så borde den riktiga mensen dyka upp imorgon eller på måndag. Skulle det inte göra det så får jag nog testa ett grav test igen. Jag kanske var för tidig när jag testade i onsdags...?
    Men skulle inte tro att det skulle vara nåt, för jag har verkligen inte känt nånting nu... hade lite PMS bara igår och lite idag, men annars så är det som vanligt nu igen.
    Har inte ens mensvärk... men det lär väl komma.

Ha en trevlig helg alla!!!

• Liten du

Jag är äntligen gravid efter över ett års försök och div. utredningar. Vet inte vad som gjorde skillnad den här gången men jag kan iaf tipsa om hur vi hade sex.
    Positivt utslag på äl-test dag 12 trolig äl dag 13, sex dag 10,12 och 14.

Lycka till!!

(Ps. jag har inte gått ut med att jag är gravid på min sida, så skriv ingenting om det om du är inne och kikar ds.)

Den som väntar på något gott...
  • fjullegun

Liten du: Va härligt att det har lyckats för er! GRATTIS!
    Vi hade "bara" sex den dagen det gav utslag på ÄL testet. Men tyvärr verkar det inte som att det tog den här gången heller..
    Idag har det börjat komma lite bruna flytningar precis som det brukar göra dagarna innan mensen kommer igång. *suck*
    Jag är sååå less på att vänta och vänta nu...
    Får jag fråga hur länge ni hade försökt innan ni började göra utredningar?

• Liten du
    fjullegun- jag slutade med p-piller juli-05, startade utredning oktober/november -06. De hittade inget fel på någon av oss, sk ofrivillig barnlöshet. Hade precis hämtat ut pergotime som jag skulle äta så fort mensen kom, men den kom ju aldrig
    Ang. blödningar så kan jag tala om att jag hade bruna blödningar/flytningar första veckorna, samt en liten liten blödning när jag skulle haft mens för andra gången, så ge inte upp än.
  • fjullegun

Liten du: Okej.. :) Får väl hoppas ett tag till då..
    Men det känns verkligen som att mensen är på gång, börjar värka lite i magen och så... Flytningarna blir bara rikligare och rikligare och så.
    Är på dag 12 sedan ägglossningen och dom säger ju att ägglossningen kommer mellan 10-16 dagar innan mens. Så det borde kunna stämma att mensen kommer nu..

• Liten du
    fjullegun- ja du, jag kan ju inte gissa eller så, bara hoppas att du är gravid. Kan tala om att jag testade ganska starkt positivt dag 10 eller 11 efter äl..
    Lycka till
  • fjullegun

Okej...
    Jag blir bara knäpp av det här! Är så påfrestande psykiskt månad efter månad när mensen dyker upp.
    Just nu sitter jag bara och gråter, är så lessen över hela situationen.
    Känns som att det är mig det är fel på eftersom att min sambo har 2 barn sedan tidigare och dom blev till typ på första försöket.

Och ingen har man att prata med heller... vill ju inte berätta för alla att vi försöker skaffa barn.
    Är så lessen..

• Liten du

Hur länge har ni försökt?
    Jag känner så väl igen mig i det du skriver, det är bara en enda lång väntan, väntan på äl, väntan på mens/inte mens, och så börjar det om igen...

• fjullegun

Vi har försökt sen i september eller oktober.. kommer inte riktigt ihåg. Vet att många får försöka längre än så men det känns ändå såååååå orättvist. 2 av mina kompisar som är gravida lyckades på första försöket. Jag fattar inte hur det går till!

Jag funderar nästan på att fara och köpa ett grav test bara för att slippa gå och fundera på om det är mensen som är på G eller inte...
    Suck!!

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?