• fjullegun

När sex efter positivt ÄL test?

När ska man ha sex för att ha störst chans att bli gravid?
    Jag testade positivt på ÄL sticka i söndags på eftermiddagen..
    Hade sex då + att vi hade sex på kvällen.
    Sen har vi inte haft sex nåt mer...
    Jag har för mig att man ska ha sex just före ägglossning så att spermierna redan finns där så att säga när ägget lossnar. Om man har sex efter ägglossningen så är det väl försent.. eller har jag fel???

• Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?
  • Li 81

Hoppas in här ja. Jag går och väntar på BIM som är nästa vecka. Hatar att inte veta om man inbillar sig massa symptom eller om det verkligen är symptom

• fjullegun

Li81: Välkommen!

Jag skulle bara hoppa in och meddela att mensen är här. På dag 40 typ!!
    Jag ska nog ringa till barnmorskan till veckan och be att få komma. Tydligen är det så att det ofta är problem med ägglossnigen då man har så långa menscyklar som jag har...
    Så det enda vettiga är nog att fara och kolla upp det och kanske få piller för att stimulera ägglossningen.

Ni får höra av er så jag får veta hur det går för er...
    Jag håller alla mina tummar!

• Saz82

Går nog inte så bra här heller... fick blod påpappret idag när jag kissade och nu känner jag svag molande värk i magen,så antagligen är mensen på G här oxå.
    Denna månaden skall jag testa å äta rosenrot så man får igång ÄL och att det blir mer regelbundna cyklar, nu har jag ingen koll alls på det.Äl kom på dag 30 och om det nu e mens så är det typ dag 50 i cykeln!!!
    Uppdaterar mer imorgon, skall ta ett grav.test imån bitti för att var på den säkra sidan.

• jojojenny

Hej tjejer!

Måste lämna ett avtryck här! Känner igen mig på pricken i vad ni skriver. Har oxå oregelbunden mens och allt vad det innebär.. fick stegring på äl-testet i måndags och tisdags, myst en hel del och väntar förnärvarande på BIM som borde vara den 18:e. Låååångt kvar! Har försökt sen i höstas och ingenting händer. Beställde tid på MVC i April, men av olika anledningar har besöket blivit framskjutet och som det verkar nu ska jag dit den 21:a. Hoppas jag slipper eftersom jag har bestämt mig för att plussa denna gången =)

Hej hopp..

• Saz82

Hej... som sagt idag kom mensen och jag testade tidigt imorse och det var inget positivt resultat där inte.

Jaja, nu e det bara att knapra rosenrot och vänta tills nästa försök och hoppas att denna gången kanske är lite mer regelbunden så man slipper att vänta på ÄL och mens.

Hur går det för er andra?

• jojojenny

Saz82 tråkigt att mensen kom! Bara att ta nya tag *suck*. Jobbigt och tärande med besvikelsen varje gång den kommer. Hoppas det hjälper med rosenrot, testade det men det fungerade inte för mig. Hur länge har ni försökt? Kanske det känns bättre om du kontaktar MVC för en undersökning!?

• Saz82

Vi har inte försökt så länge.
    Slutade med ppiller i höstas och det tog typ 2.5 månad innan mensen kom tillbaka, sen dess har den varit jätteorgelbunden med låååånga cyklar. Fick utslag på Äl test förra månaden och gjorde ett litet impulsförsök, men det gick inte vägen.
    Vi hade planerat att börja försöka seriöst nu i maj, så detta var egentligen bara första seriösa försöket och det gick ju inte vägen denna gången heller.
    Men jag e änndå inte så besviken, har så mycket att tänka på på jobbet så det känns som att man kan lixom inte koncentrera sig på två saker samtidigt. Men det e bara å ta nya tag och hoppas på att mensens cykel kanske ordnar upp sig till att börja med.

Hur går det själva?

• Li 81

Hej Hej.

Själv sitter man här och väntar på BIM. Försöker hitta några tecken. Hade för någon dag sedan (då var det ungefär en vecka sedan ÄL), ont i svanken, svullen mage, och sedan kändes det i magen som om någon drog inuti magen. Men jag har ingen aning, man kanske bara inbillar sig alltihop. Hatar att inte veta, hatar att vänta. Och i dag känner jag verkligen ingenting, så det känns som att det var falskt alarm.

• malinka83

När ÄL-stickan visar positivt så ska man ha sex inom 48 timmar för att ha som störst chans att lyckas...

• jojojenny

Hej alla!

Hur har ni det i värmen?? Pust!

Li 81 när har du BIM? Hoppas verkligen att du får ett +, väntar också på att dagen ska komma. Det är så långt kvar..ghaaaa, måste vänta ända tills den 18:e. Försöker verkligen att inte hitta några tecken eller tänka på om jag är gravid eller inte denna månaden eftersom jag blir så himla lessen om inte.. men jag måste tillägga att det gör ont i bröstvårtorna. Hehe

Over and out

• fjullegun

Idag har jag ringt till gyn och pratat med dom.
    Så nästa gång jag får mens ringer jag dom och vi får börja en utredning.
    Känns skönt att ha ringt och pratat med någon..
    Nu är det bara att vänta in mensen och sedan börjar testerna!
    Känns lite konstigt men ändå som en lättnad på något sätt...

Hur går det för er andra??

• fjullegun

Hej på er!
    Hur går det för er??

Svar på tråden När sex efter positivt ÄL test?