• dinana

Kattsand

Vilken kattsand föredrar du till dina innekatter?????

Jag är less på alla olika försök att hitta en sort som inte kladdar/stinker/dammar. Pris bryr jag mig inte så mycket om bara jag hittar en bra sort.

mamma till en liten molly ♥♥♥ 061216
  • Svar på tråden Kattsand
  • nisv

det finns bara en kattsand som vi andvänder, och den är så himla bra så att det inte är sant:)Ever Clean ActivBloc. Den kostar 179:- 10 kg och köps på djuraffärerna

• Nyfiken gul

Jag använder pellets!

Smådjursströ tror jag det heter - gula papperspåsar - finns i alla butiker.. Varken luktar , dammar eller lämnar spår efter sig på golvet...
    O katten luktar rent och gott också efter ett besök i lådan..

• Öyvind

Nyfiken gul

Pellets är kanon !!

• 3 hjärtan

håller med nisv, Ever Clean ActivBloc är den bästa, om det är den med aktivt kol i, luktar inte nånting! du kan sticka ner näsan i det och det luktar inget ändå. det enda negativa är att den damma mer än dom andra everclean sanderna när man häller upp den, dom andra everclean dammar inte alls och är väldigt bra dom med.

annars rekommenderar jag vitakrafts klumpsand.

har provat pelletsen också, men den tycker jag luktar illa måste jag säga...

har provat jättemycket sander och är också trött på det, så nu kör jag på blandat evercleans och vitakrafts.

• Nidhugg

Willys kattsand

Eldorado klumbildande 5 kg.

• Silverkatten06

Vi använder PetPlus, den är superbra! Dammar visserligen lite när manhäller upp den, men håller man påsen nära lådan blir det inte så farligt. Klumpar bra óch luktar babypuder

• MrsNelson

Eldorado som det blir klumpar av, funkar kanonbra och är svinbillig!

• SystraMi

Har provat Kitty el Katty el. vad den nu heter, Husses (som man beställer från nätet), kristaller och EverClean Heavy Duty. Tycker inte någon av dem är jättebra. Husses, som jag har nu, dammar som 17 men ger lite medelhavskänsla eftersom den är kritvit . EverClean kändes skönare på nåt sätt eftersom det var riktig, mjuk sand men jag tyckte inte den sög upp så bra.

• Kurre räkmacka
    Jag har provat allt men den bästa och mest prisvärda är den jag landade på. PUSSY COMPAKT klumpbildande sand. (Blå påse)  10 kg 80 kr. Finns på ICA, Willys, Coop, m.m
  • skorpionen80

EverClan är bäst! Jag tycker att den med kol i dammar lite när du häller det i lådan, men annars är den perfekt! Luktar inte, klumpar bra osv.

Men visst, du får ju rensa lådan, annars luktar det oavsett vilken sand du har. Vi rensar 3-4 gånger/vardag och har tre katter.

Svar på tråden Kattsand