• dinana

Kattsand

Vilken kattsand föredrar du till dina innekatter?????

Jag är less på alla olika försök att hitta en sort som inte kladdar/stinker/dammar. Pris bryr jag mig inte så mycket om bara jag hittar en bra sort.

mamma till en liten molly ♥♥♥ 061216
  • Svar på tråden Kattsand
  • skorpionen80

Ja, men du får vad du betalar för ;)
    Köpte Pussi en gång, fick slänga all sand efter 1-2 veckor då den verkligen STANK!

• Kenzie

Vi har nog testat alla märken och varianter och enligt mig är det bästa kristallsand. Luktar absolut ingenting (förutom när det är dags att byta ut sanden) och dammar nada.

Älskade Theodor 060329
  • imsel

Jag har Miss cat original till våra två katter, och den luktar INGET alls. kanske att den dammar lite, men inte mycket.
    tycker inte om klumpbildande, mamma har haft sån när jag bodde hemma, och jag hatar å plocka klumparna.. räcker med bajset.

• Ztinizen

Håller med Kurre räkmacka. Pussy Compact e hel klart bäst å mest prisvärd....:)

Skorpionen80, konstigt att er sand stank efter 1-2 veckor. Vi fyllde på vår katt låda för ca 2 månader sen. Rensar den varje dag, sen har vi fyllt på mer sand 1 gång efter det. Den luktar inget å vi har inte behövt byta ut sanden en enda gång. Man ska ha ca 5 cm högt med sand hela tiden i den....

• skorpionen80

Kanske beror på hur känslig man är? Eller så fick vi ett väldiiigt dåligt ex.
    Jo, här fyller vi på rätt djupt.

• Mirris

Pussy Compact är ju kanon!

Hade 3 katter förut, och så Pussy som kattsand. Luktade inget alls. Drygt som tusan för klumparna blir stenhårda o bara att plocka bort ett par gånger om dagen o fylla på med lite mer sand varje dag!

Det ska vara rätt mycket sand, så inte allt kiss hamnar på bottenytan (för då luktar det), så första gången går det ju åt en del.
    Men sen är det drygt.

• Kurre räkmacka
    skorpionen80 skrev 2007-04-19 17:49:07 följande:
    Ja, men du får vad du betalar för ;) Köpte Pussi en gång, fick slänga all sand efter 1-2 veckor då den verkligen STANK!
    Vad har dina katter för avföring Min luktar inte alls Pussy äger
  • hannamiller

Det är ju inte så lätt.. utan det är vad katten gillar....

• skorpionen80

Det är inte bajset som luktar, utan kisset. Märktes direkt när man gick in i badrummet (där jag hade lådan). Ändå rensade jag efterhand katten var där.
    Tycker även det luktar nåt så fruktansvärt hos svärföräldrarna som har Pussi. Där kan man inte vistas länge i kattrummet.

Svar på tråden Kattsand