• dinana

Kattsand

Vilken kattsand föredrar du till dina innekatter?????

Jag är less på alla olika försök att hitta en sort som inte kladdar/stinker/dammar. Pris bryr jag mig inte så mycket om bara jag hittar en bra sort.

mamma till en liten molly ♥♥♥ 061216
  • Svar på tråden Kattsand
  • Eeska

Har också "kristallsanden". Kommer inte ihåg vad den heter. Dammar inte alls. Luktar bara när jag gräver ur.

• Lin80

Toa lätt kattströ använder vi. Det är typ små pellets, varken luktar eller dammar. Funkar super!
    Dessutom är det miljövänligt

• Lin80

...glömde
    Billigt är det ju också

• Coris

Våran sand heter Katty och vi är jättenöjda med det..

• imsel

men..hur ofta byter ni alla i lådan??..verkar inte vara så ofta, fast det är väl skillnad på klump/ickeklumpbildande.. eller??

• cut the cord

Jag använder Best Friend Fresh&Easy, såndär kristallsand,  tycker att det är den absolut bästa sanden....

• Pillan79

jag använder toalätt..superbra. luktar inget alls om den

• lindac77
    skorpionen80 skrev 2007-04-19 17:40:49 följande:
    EverClan är bäst! Jag tycker att den med kol i dammar lite när du häller det i lådan, men annars är den perfekt! Luktar inte, klumpar bra osv.Men visst, du får ju rensa lådan, annars luktar det oavsett vilken sand du har. Vi rensar 3-4 gånger/vardag och har tre katter.
     Ja, den sorten har vi här hemma också. Har testat en massa olika sorters kattsand, men är mest nöjd med denna!

Vi har även en Pee-wee-låda. Den funkar kanonbra när katterna kissar (luktar ingenting alls, lätt att rengöra, billigt med pellets), men när det bajsar i den lådan så stinker det verkligen. Vår ena katt vill helst inte gräva i pelletsen. Nu kör vi med två kattlådor här. Pee-ween med pellets och den vanliga med Everclean-sand.
  • ming

Everclean är absolut bäst!

Men pellets ska tydligen också vara bra (har inte provat själv), men då måste man ha en sådan låda avsedd för pellets också.

• Kurre räkmacka
    imsel skrev 2007-04-19 21:34:27 följande:
    men..hur ofta byter ni alla i lådan??..verkar inte vara så ofta, fast det är väl skillnad på klump/ickeklumpbildande.. eller??
    Jag diskar ur den och byter all sand 1 gång om året, oftare behövs inte. Icke klumpbildande är skit. Då stinker det ju
    skorpionen80 skrev 2007-04-19 19:30:22 följande:
    Det är inte bajset som luktar, utan kisset. Märktes direkt när man gick in i badrummet (där jag hade lådan). Ändå rensade jag efterhand katten var där. Tycker även det luktar nåt så fruktansvärt hos svärföräldrarna som har Pussi. Där kan man inte vistas länge i kattrummet.
    Konstiga katter, kanske släkt med dina? Skämta bara men d verkar bara vara ni som haft problem med den Jag tycker iaf 170 spänn e för mkt för kattsand.
Svar på tråden Kattsand