Kattsand
Vilken kattsand föredrar du till dina innekatter?????
Jag är less på alla olika försök att hitta en sort som inte kladdar/stinker/dammar. Pris bryr jag mig inte så mycket om bara jag hittar en bra sort.
Vilken kattsand föredrar du till dina innekatter?????
Jag är less på alla olika försök att hitta en sort som inte kladdar/stinker/dammar. Pris bryr jag mig inte så mycket om bara jag hittar en bra sort.
Vi kör med katty, från Granngården. Den gör bra klumpar och det luktar inget. Vi har iofs lådan på ett svalt ställe.
KRISTALLER.....helt klart... Har testat mkt annat..men det fungerar absolut bäst med kristaller.. Jag köper stora påsar (räcker till våra 2 katter i 2 veckor) för 89:- på Willys.
tycker everclean är super.. bästa jag har haft..
Miss cat har vi, vi byter nog hela sanden 1 gång i veckan. Vi har nämligen en fis förnäm herre där det inte räcker med att bara ta upp kiss och skit. Utan ja vill ha sanden bytt också.
lindac77
Jag har det problemet att katten blir stor tokig om sanden klumpar sig. Då måste ja rensa direkt när den andre varit på lådan =(
Sen tycker ja det är frächare att byta sanden efter en vecka för det finns nog alltid nånting kvar ändå fast man lyfter upp det som är.
det är juh det, det ska vara bra att skotta över sanden och är det klumpar då blir han sur =)
Man kanske ska testa en sån där litter kwitter i alla fall. Man kan ju inte bli mer än lurad
Fast en grej jag inte fattar med den. Om katten står på ringen och krafsar i sanden så måste ju en del av sanden hamna i toaletten. Blir det inte stopp i avloppet då?
Jag (min katt) använder EverClean + doftsand från Catman. Funkar utmärkt och gör att det tillomed luktar gott inne i badrummet. Doftsanden från Catman blandar man bara i den andra sanden och doften aktiveras när den blir våt.
Silverkatten06: tänkte precis samma sak. men borde det inte finnas nån sand som det kannske inte gör så jättemycket om man spolar ner lite ibland?
typ, vet inte vad den heter, men pappers..strö (?)
Vet inte riktigt vad den heter men vår kattsand e super (vi har innekatter). De ser typ ut som vita genomskinliga stenar, nästan som små matta diamanter. O sen e de iblandat små blå kulor. Finns o köpa på hemköp. Där köpte vi vår sand :)
Pussy Compact. Haft det i flera år, bra klumpar, drygt så det räcker riktigt länge. Ca 89 kr för 10 kg, finns bla på välsorterad ICA o Willy´s.
Everclean Low Track!! Kanonbra sand med aktivt kol i för att få en maximal "odour reduction" och den funkar kanon. Har själv 2 hankatter och det märks inte att vi har katt på lukten iallafall.
Så kan jag starkt rekommendera Djurmagazinets egna kristallsand då den är både billigare och bättre än Willys. Luktar absolut inget kiss där heller samt att den räcker 3 veckor på mina 2 hankatter, 5,5 och 6 kilos katter så det är inga kattungar.
Djurmagazinets KRISTALLSTRÖ kostar 69:-
Everclean Low Track kostar 179:- för 11,35kg.
Lycka Till!!
glömde säga att EverClean har bonuskort... köp 10 få 11:e GRATIS!!
Vet ej, är allergisk mot katter...