• Stjärnöga

Pollen Allergi

Vill starta en tråd om pollenallergi, då det är säsong för det nu Fundersam

Vore intressant att dela med sig erfarenheter inom detta område;
    reaktioner, skolmedicin, alternativmedicin och tips m.m.

Har själv en son med kraftig pollenallergi mot speciellt björkpollen,
    och reagerar med svullna ögonglober, nästäppa och andningssvårigheter.
    När perioden är som värst kan vi bli "instängda" i hemmet under flera veckor.
    Funderar på att gå den alternativa vägen för hans allergi, men vill
    gärna höra era erfarenheter av både skolmedicin och alternativ medicin.

Väl Mött!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-29 11:24:52:
    Pollenuppdateringar finns på denna sida. Man kan få alla aktuella prognoser till mailen, gratis.

www.pollenrapport.com/

• Svar på tråden Pollen Allergi
  • Emmixen

Stjärnöga: Jag har haft andra ögondroppar innan men dom har inte hjälpt alls lika bra. Dessotum har dom svidit så mkt när man tar dom om man redan är irriterad i ögonen.

saknad: Bricanyl hjälper mot astma och hosta också..

• Stjärnöga

Emmixen; ja bricanyl är bra vid astma, och även pollen... brukar ju blli astma då oxxå.

• Ami755

Hej! Här är en allergiker till..Lindrigare efter jag fått barn men min rhinocort ger jag ej bort till någon!!
    Fråga ni som har allergiska barn- när vid vilken ålder fick ni detta konstaterat? Min son är 2 1/2 och tänkte fråga på barnallergin nu den 26e om de kunde göra detta med när ändå ägget(allergisk mot ägg när han äter bara ägg) ska testas..Är det för tidigt? Har inga erfarenheter om detta, fick själv allergi vid 15 års ålder..Hälsningar Ami

• Stjärnöga
    Ami755 skrev 2007-04-22 00:23:57 följande:
    Hej! Här är en allergiker till..Lindrigare efter jag fått barn men min rhinocort ger jag ej bort till någon!!Fråga ni som har allergiska barn- när vid vilken ålder fick ni detta konstaterat? Min son är 2 1/2 och tänkte fråga på barnallergin nu den 26e om de kunde göra detta med när ändå ägget(allergisk mot ägg när han äter bara ägg) ska testas..Är det för tidigt? Har inga erfarenheter om detta, fick själv allergi vid 15 års ålder..Hälsningar Ami
    Våran son fick en kraftig reaktion på ägg vid 6 månaders ålder, tog pricktest då efteråt Fundersam
    Vi gick sedan regelbundet på tester och vid 1½ år tog vi test på björkpollen,, då visade testen även där kraftigt utslag.....och vi visste inte att han var allergisk då mot pollen. men när pollensäsongen drog igång.......då visste vi Vi blev heltidssjukskriven med honom 1 månad då.. Kunde inte vara ute eller ha kontakt med någon som hade ollen på sig, de fick byta kläder och duscha först.
    Vår son fyller 6 år i sommar

Så visst tror jag de kollar upp din son nu vid 2½ ålder! Berätta om en "bekant" som fick reda på allergier genom pricktest innan hon/han blivit utsatt....

Lycka till den 26:e, vore intressant att få höra hur det gick hos doktorn.

I min Blogg finns recept på ÄGGfritt
  • Ami755

Tack Stjärnöga, känns bra det kan kollas så tidigt! jag hör av mig sen igen1 Ami

• Stjärnöga

REGN REGN REGN 

Bra då pollen inte kan flyga runt lika mkt som vanligt.

Hur går det med allergin på er och era barn? 

• Emmixen

Det har gått bra för mig än så länge. Tar som sagt Aerius varje dag och det verkar hjälpa. Vet bara inte när jag ska börja med ögondropparna och nässpray.. Vad tror ni?? Det är björk och gräs jag är allergisk mot och jag bor i Skåne. Vill ju inte börja för sent så att jag mår dåligt, vill ju helst förebygga..

• Stjärnöga
    Emmixen skrev 2007-04-23 18:21:03 följande:
    Det har gått bra för mig än så länge. Tar som sagt Aerius varje dag och det verkar hjälpa. Vet bara inte när jag ska börja med ögondropparna och nässpray.. Vad tror ni?? Det är björk och gräs jag är allergisk mot och jag bor i Skåne. Vill ju inte börja för sent så att jag mår dåligt, vill ju helst förebygga..
    Svårt att säga när du ska börja... Jag har ju ett annat tänk på detta med förebygga osv.
    Ser dessa mediciner som akutmediciner. Men som sagt, gör det som känns rätt för dig och som du blivit rekomenderad att göra.

Inte känt av pollen ännu och bor i skåne, skönt!
    Vi bor i Karlstad och pojken har haft problem sedan pollen nådde till Värmland.....
Svar på tråden Pollen Allergi