• Stjärnöga

Pollen Allergi

Vill starta en tråd om pollenallergi, då det är säsong för det nu Fundersam

Vore intressant att dela med sig erfarenheter inom detta område;
    reaktioner, skolmedicin, alternativmedicin och tips m.m.

Har själv en son med kraftig pollenallergi mot speciellt björkpollen,
    och reagerar med svullna ögonglober, nästäppa och andningssvårigheter.
    När perioden är som värst kan vi bli "instängda" i hemmet under flera veckor.
    Funderar på att gå den alternativa vägen för hans allergi, men vill
    gärna höra era erfarenheter av både skolmedicin och alternativ medicin.

Väl Mött!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-29 11:24:52:
    Pollenuppdateringar finns på denna sida. Man kan få alla aktuella prognoser till mailen, gratis.

www.pollenrapport.com/

• Svar på tråden Pollen Allergi
  • hampus04

Hänger på. Jag är gräspollen allergiker och sonen har fått pollenallergi. De ska testa honom i höst och se vad han reagerar på. Han är två och halvt år. Har fått samma medicin som jag fast han har flytande. Han är jätteduktig att ta den. I början fick jag också ta lite av den för att han skulle ta den.

• Stjärnöga
    TheZarah skrev 2007-05-10 18:06:40 följande:
    Hej allihop vill ge er alla ett tips till er som själva har pollenallergieller eller har barn som har problem.Jag har haft stora problem med pollen i många år, kunde knappt gå ut på hela sommaren!För två år sen började jag att äta nåt som heter heter pollensirap från alpnaering, det är pollenextrakt i som man börjar äta i februari inför pollensäsongen, den ska göra så att man bli immun mot pollen. Jag blev betydligt bättre när jag hade ätit det!Det är för sent att äta det inför den här pollensäsongen, men jag råder er att pröva det nästa år.Tyvär smakar det inget vidare men jag klarade det om jag hade nåt gott att äta efteråt!och hoppet om att det är värt det, att jag kan vara ute på sommaren.Zarah
    Intressant! Ska kolla upp det. TACK!
  • elegi

Emmixen
    Har det börjat nu är det troligt att det är gräset för det har precis tagit fart iaf här i mellersta Sverige
    Har du använt någon medicin innan eller är de4t första året du reagerar?

• zitis81

Hej hej Fy va jobbigt det är med pollen Saga kan knappt vara ute alls nu. För då börjar både ögon å näsa rinna å klia å så blir hon jätte tät med sin astma
    Inge roligt alls att behöva vara inne med henne när det är så fint väder. Den senaste veckan har vi typ bara varit ute 1-2h/dag å då uppdelat i kortare stunder. Men i helgen tänkte jag vi skulle åka till sommarstugan. Den ligger precis vid havet å där brukar hon blir bättre å kunna vara ute mer. Hoppas att det funkar i helgen också.

Brukar era små blir bättre av att vara vid havet?

Ha det bra Kram

• Titti79

Ska till dr nästa v å utredning om vår son har pollenallergi ska börja på bvc tror de han reagerar på gräs.
    Pratade med sjukvårdsrådgivningen i ons å de ville vi skulle åka till akuten för han har svårt att andas när han sover...fick efter mycket tjat där inne träffa en läkare. men han trodde inte på allergi för att det är så ovanligt på så små axel är 11mån den 20:e. men men det finns ju alltid udantag sa han iallafall lyssnade han å tyckte allt lät normalt å ssen fick jag utskrivit en ny flytande med. som heter istället för livostin ögondroppar å nässpray som vi kört med i en v tid ögonnen är mycket bättre å näsan lite.
    ska hämta ut den nya med. ikväll nån som har erfarenhet av den? Blir han trött av den? tycker han har blivit slö av den andre.
    Hur gamla va era små när de fick sina allergier. Iallafall ska jag få en remiss å han ska testas me blodprov el pricktest, vilket tycker ni jag ska välja?
    Å detta blev mycket frågor å långt men eftersom jag själv inte är allergisk å kan så mycket mer än jag kunnat läsa på olika internetsidor
    Tacksam för svar å tips va jag kan göra för att underlätta för min lille grabb
    kram till era alla

• Emmixen
    elegi skrev 2007-06-12 11:36:02 följande:
    EmmixenHar det börjat nu är det troligt att det är gräset för det har precis tagit fart iaf här i mellersta Sverige Har du använt någon medicin innan eller är de4t första året du reagerar?
    Jag har varit allergisk så länge jag kan minnas, men enbart mot björk och gräs. Björken har jag inte reagerat på alls i år! Skönt!

Jag tar Aerius, Nasonex och Opatanol. :)
    Titti79 skrev 2007-06-15 11:12:35 följande:
    Ska till dr nästa v å utredning om vår son har pollenallergi ska börja på bvc tror de han reagerar på gräs.Pratade med sjukvårdsrådgivningen i ons å de ville vi skulle åka till akuten för han har svårt att andas när han sover...fick efter mycket tjat där inne träffa en läkare. men han trodde inte på allergi för att det är så ovanligt på så små axel är 11mån den 20:e. men men det finns ju alltid udantag sa han iallafall lyssnade han å tyckte allt lät normalt å ssen fick jag utskrivit en ny flytande med. som heter istället för livostin ögondroppar å nässpray som vi kört med i en v tid ögonnen är mycket bättre å näsan lite.ska hämta ut den nya med. ikväll nån som har erfarenhet av den? Blir han trött av den? tycker han har blivit slö av den andre.Hur gamla va era små när de fick sina allergier. Iallafall ska jag få en remiss å han ska testas me blodprov el pricktest, vilket tycker ni jag ska välja?Å detta blev mycket frågor å långt men eftersom jag själv inte är allergisk å kan så mycket mer än jag kunnat läsa på olika internetsidorTacksam för svar å tips va jag kan göra för att underlätta för min lille grabbkram till era alla
    Vilken medicin menar du som är ny? Förstod inte riktigt, eller är det bara jag som läser tokigt. Jag har bara tagit pricktest och det har visat bra vad jag är allergisk mot. Har därför ingen erfarenhet av blodprov i allergisammanhang.
  • menta

hej här är en mamma till pollenallergisk son. Han är 5 år och har haft allergin i 2 år. Han äter nu singulair för att övriga medicinerna inte hjälpt fullt ut. han har clarityn-s opatanol ögondroppar och lomudal nasal nässpray. Och betapred vid kraftiga besvär. Hans läkare pratar om hypersensibilisering till hösten men jag vet inte riktigt. Är villig att prova om han kan bli bättre. Någon som vet hur det funkar, kostar det något och hur ofta gör man det och hur länge.

• Titti79

menade med. tavegyl... datorn la av sist pojken min drog ut sladdarna. så busigheten är det inget fel på....

• Emmixen
    Titti79 skrev 2007-06-16 20:58:47 följande:
    menade med. tavegyl... datorn la av sist pojken min drog ut sladdarna. så busigheten är det inget fel på....
    Hm, nej, jag minns inte om jag haft det, så jag kan tyvärr inte svara.
  • Filippa06

man blir super trött av tavegyl..men efter ett tag vänjer sig kroppen så då blir man inte lika påverkad... e juh röd triangel på tavegyl...eller var kanske man ska säga=)

Svar på tråden Pollen Allergi