elegi skrev 2007-06-12 11:36:02 följande:
EmmixenHar det börjat nu är det troligt att det är gräset för det har precis tagit fart iaf här i mellersta Sverige Har du använt någon medicin innan eller är de4t första året du reagerar?
Jag har varit allergisk så länge jag kan minnas, men enbart mot björk och gräs. Björken har jag inte reagerat på alls i år! Skönt!
Jag tar Aerius, Nasonex och Opatanol. :)
Titti79 skrev 2007-06-15 11:12:35 följande:
Ska till dr nästa v å utredning om vår son har pollenallergi ska börja på bvc tror de han reagerar på gräs.Pratade med sjukvårdsrådgivningen i ons å de ville vi skulle åka till akuten för han har svårt att andas när han sover...fick efter mycket tjat där inne träffa en läkare. men han trodde inte på allergi för att det är så ovanligt på så små axel är 11mån den 20:e. men men det finns ju alltid udantag sa han iallafall lyssnade han å tyckte allt lät normalt å ssen fick jag utskrivit en ny flytande med. som heter istället för livostin ögondroppar å nässpray som vi kört med i en v tid ögonnen är mycket bättre å näsan lite.ska hämta ut den nya med. ikväll nån som har erfarenhet av den? Blir han trött av den? tycker han har blivit slö av den andre.Hur gamla va era små när de fick sina allergier. Iallafall ska jag få en remiss å han ska testas me blodprov el pricktest, vilket tycker ni jag ska välja?Å detta blev mycket frågor å långt men eftersom jag själv inte är allergisk å kan så mycket mer än jag kunnat läsa på olika internetsidorTacksam för svar å tips va jag kan göra för att underlätta för min lille grabbkram till era alla
Vilken medicin menar du som är ny? Förstod inte riktigt, eller är det bara jag som läser tokigt. Jag har bara tagit pricktest och det har visat bra vad jag är allergisk mot. Har därför ingen erfarenhet av blodprov i allergisammanhang.