• Miss Rawhide

Jag avskyr mina styvbarn

Jag har verkligen försökt... 2 år har jag varit styvmamman. Deras mammor (3 styvbarn - 2 biologiska mammor) har gaddat ihop sig för att göra mitt liv till ett helvete och jag ser bara barnen som ett nödvändigt ont... önskar att de bodde hos sina mammor på heltid och att de bara försvann.

Givetvis visas ingenting för ungarna. Så pass vuxen är jag... men inombords vill jag bara låsa dörren och dra ner gardinerna när de ska komma hem till oss... låtsas att jag inte är hemma.

ALLA säger att jag ska "ta mitt ansvar"... MEN HEJ OCH HALLÅ!? vilket ansvar?? Det är inte jag som skaffat dem! när jag träffade min sambo visste jag inte att det var ett sånt helvete att vara styvmor. Jag älskar dem inte. Jag kommer aldrig göra det och jag tänker INTE ta ansvar för dem.

Finns det INGEN som känner som mig?

• Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn
  • smulisen

Vet inte vad du vill med detta inlägg? Få medhåll från andra bonusmammor kanske??

Personligen tycker jag att folk som tycker som du om sina styvbarn borde/MÅSTE lämna sin man.... det är så taskigt mot barnen. De har inte gjort nåt fel, de har inte valt att pappa ska skaffa en ny kvinna som avskyr dem.

Usch... det är verkligen hemskt. Flytta själv och plugga, låt din man ta hand om SINA barn anser jag. Allt annat är super egoistiskt från din sida!!

• Pilla70
    smulisen skrev 2007-04-26 03:47:17 följande:
    Vet inte vad du vill med detta inlägg? Få medhåll från andra bonusmammor kanske??Personligen tycker jag att folk som tycker som du om sina styvbarn borde/MÅSTE lämna sin man.... det är så taskigt mot barnen. De har inte gjort nåt fel, de har inte valt att pappa ska skaffa en ny kvinna som avskyr dem.Usch... det är verkligen hemskt. Flytta själv och plugga, låt din man ta hand om SINA barn anser jag. Allt annat är super egoistiskt från din sida!!
    bra skrivet!!
    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Therese33

Jag kan förstå dig, men jag tycker det verkar som din sambo tar väldigt lite ansvar...

• Tummen75

jag förstår inte att det alltid ska vara vi bonusmammor som lämnar familjen??? Varför kan inte mannen (bioföräldern) ta det beslutet att nu får det vara nog?! Alla skriver att vi MÅSTE lämna, för det är det enda rätta mot barnen. Kan inte bioföräldern besluta det som är bäst för dennes barn?

• Tummen75

startar en tråd om detta...

• Flickanx2

Blir jätteledsen när jag läser trådstarten...TRAGISKT för alla parter. Är det så att barnens biologiska mamma baktalar henne så att barnen tycker så illa om henne så är det ju hon som är omogen och icke vuxen mot sina barn. Är det så att trådstarten inte tycker om barnen för att de inte är sina egna så är det hon som är omogen och icke vuxen. Är det så att mannen tar och sätter trådstarten före sina egna barn så är det han som är omogen och icke vuxen...Ja, man kan se det på många olika sätt men jag tycker det hela är tragiskt och sorgligt...Är det verkligen ett förhållande som är värt att satsa på??? Och i så fall till vilket pris??? Bara mina funderingar...

• kroko

TS, det låter som om ni har en fruktansvärt jobbig situation. Om tonåringen sparkat dig i magen och det är en möjlig orsak till ditt missfall så förstår jag verkligen att du inte kan uppbåda några varmare känslor för det barnet. Låter som om ni skulle behöva hjälp med familjesamtal i någon form - även för tonåringens skull som annars måste leva med skuldkänslor vilket säkert inte gör er relation lättare. Tror att du lurar dig själv om du tror att alla problem försvinner för att ni flyttar, jag tror att det är bättre att försöka ta tag i situationen så att ni reder upp en del saker innan dess. Fast ni kanske redan har fått sådan hjälp?

• ruffe4

Vem skulle vilja ha barn med en pappa som misslyckas så grovt med uppfostran att barnet sparkar nån annan i magen.???!

• Oona
    ruffe4 skrev 2007-04-26 20:23:58 följande:
    Vem skulle vilja ha barn med en pappa som misslyckas så grovt med uppfostran att barnet sparkar nån annan i magen.???!
    Vad/vem säger att det är pappan som har misslyckats med uppfostran? Och inte mamman?
  • Yrslan

Trodde barnet hade två föräldrar??

Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn