• FiL81

SYLTFISK

Cia: Stora kramar till dig!

Hm, 09 alltsa... Hur var det nu, var det i jan/februari 09 som det gällde? Isafall är det ju bara ca 1 1/2 ar kvar! Och jag kan berätta för dig att det kommer ga saaaa fort! Min man friade överraskande till mig december 04 - jag sa JA! - och vi beslöt oss da för att gifta oss sommaren 06 - alltsa just 1 1/2 ar efter frieret. Just da kändes det som om tiden fram till bröllopet skulle ga dödligt langsamt, men det gjorde den faktiskt inte! Snarare tvärtom! Nä, passa istället pa att njuta och se framemot det kommande bröllopet! Planera, dagdröm och fundera! Du har det ju framför dig!

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-05-09 11:10:46 följande:
    Prova klänning kan man ju allid göra, fast jag tror jag kommer vänta lite, ialla fall till nästa år. Annars tror de väl att jag är knäpp
    Klart du kan börja redan nu att prova klänning!

Hehe, vet en kompis som ibland gar och provar klänningar, trots att hon inte alls har nagra planer pa giftermal ännu

Vad mer?

Löften - har ni funderat pa det? Vi hade egna löften - tokmysigt Men det tog laaaang tid att fa ner alla sina känslor pa papper, sa det kan du isf redan nu börja fundera pa.

Blommor, har, smink - hur vill du ha det?

Musik under vigseln?

ahhh, bara själva planeringen och dagdrömmandet är ju en stooor del av bröllopet!
  • FiL81

Cia: INte är det tabu att börja planera redan nu!! Tänk, hade det varit så att du skulle ha bröllopet hemma i Sverige så hade det verkligen varit dags att börja titta på festlokal och kyrka (om man vill gifta sig i kyrkan)

När det gäller löften så kan man ju välja hur man vill ha det. Antingen (vanligast) kan man läsa de traditionella efter prästen, eller så kan man skriva dem själv. Så här var mitt löfte till min man:

Björn

Det började med en trasig fönsterruta
    ?och ett trasigt knä
    ?och en trasig tjej

Glasmästaren lagade fönstret
    Läkaren lagade knät
    Och du lagade tjejen

Jag, tar dig idag till min man

Jag vill dela mitt liv med dig
    Dela sorg och glädje
    Dela natt och dag

Jag vill alltid vara dig trogen
    Jag vill att det alltid ska vara vi två,
    av hela mitt hjärta, av hela min själ, av hela mitt förstånd
    till livets slut.

Du och jag Björn

Jag älskar dig

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-09 12:58:24 följande:
    Ja ska nog dra med en kompis och prova lite En vän till familjen sydde upp min balklänning så jag har ALDRIG provat fina klänningar så...Hmm...sambon kom nyss hem och kläcker "Kan vi inte gifta oss nästa midsommar"....Eeh, vad har flugit i grabben?! Han som nyss var livrädd för att binda upp sig...
    Jaaa! bröllop nästa midsommar - det vore väl nått

Du ska se, snart börjar han böna och be om att ni ska börja tidigare med bebisverkstaden :)
  • FiL81

lusse: men ni har ju iaf redan tagit det första steget och planerar en förlovning! var det på midsommarafton som ni skulle förlova er?

• FiL81

skrutt: åh, grattis!!!
    ...som fröken oxå säger här uppe: JAG VILL OXÅ TJUVSTARTA!!!

• FiL81

Heeej Syltfiskar!

Usch och fy på mig som har övergivit den här tråden nu någon dag Har haft lite fullt upp på hemmaplan helt enkelt. Besök av mannens bror (he, det blir ju min svåger juh) från Sverige.

Vad har ni för planer för helgen? Har bara skummat igenom det jag missat av tråden och förstår att det var nått party på G nånstans och att lusse får mat-frossa idag Ser oxå att susanna e tebax!

Ikväll blir det oxfilé, potatis i ugn och rabarberpaj till efterätt. Sedan ska vi se på slager med svågern och med två andra som kommer hit (en finlandsvensk och hans tyska flickvän) - så det blir ju lite party. Kul!

• FiL81

Frila2: betalar oxå tillbaka CSN.
    cirkus 925:- för mannen och mig tillsammans. Lite jobbigt med alla transaktioner till Sverige eftersom vi får ju vår lön här i Tyskland.

• FiL81

Susanna: Controller är egentligen en ganska bred yrkesgrupp. Jag jobbar som Corporate Controller och sitter på vårt företags huvudkontor. Där samlar jag in all finansiell data från våra dotterbolag runt om i världen och gör från detta analyser för hela koncernen som helhet. En analys kan tex vara vad vi har för tillväxt i olika regioner och hur stor del av denna tillväxt som är organisk, dvs intern. Koncernens ledningsgrupp utgår sedan från dessa analyser för att ta viktiga strategiska beslut. Andra typer av Controllers kan arbeta mer med redovisning eller ekonomisk styrning av en produktionsverksamhet eller ett marknadsbolag.

typ så
    hoppas det blev lite mer förståeligt

Svar på tråden SYLTFISK