• FiL81

SYLTFISK

Lusse: klart du kan börja planera redan nu! Två år kommer gå såååå fort ska du se

• FiL81

cia80: eller så kan ni dra på en roadtrip hela vägen ner hit till Frankfurt ...och få köra fort på Autobahn

• FiL81

Lusse: vad blir det för blommor och tårta?

ååå blir sååå sugen på tårta nu I sommar ska vi åka till konditoriet som gjorde vår bröllopstårta och beställa en mindre variant av vår tårta och bara njuuuuta! Vår bestod av en botten av chokladbrownie (kladdig och tjock), därpå passionsfruktspannacotta, sedan ett lager med björnbärsmousse (hade bla Björnbär i min brudbukett och mannen heter ju Björn!), högst på ett vit marsipanlock och färska björnbär. Till tårtan serverades vit chokladsås.

Oh gosh vad sugen jag blir nu!

• FiL81

lusse: ååå vilken romantisk bukett! och tårtan såg väldigt avancerad ut - särskilt jordgubbarna. Vad är det i den?

pannacotta måste du ju bara prova! det är dessutom toklätt att göra det själv!

för fyra personer

3 dl vispgrädde
    1 st vaniljstång
    1 dl socker
    2 st gelatinblad

1) Blötlägg gelatinet (ca 5 min)
    2) Koka upp grädde, vaniljstång, socker och lägg sedan i gelatinet och rör runt så att det löser sig
    3) Häll upp i portionsformar och ställ i kylen tills pannacottan stelnar (tar någon timme)

Använd fantasin och servera med exempelvis hallonsås, frukter, chokladsås eller färska bär

Supergott, superenkelt och verkar superproffsigt

Sen kan man ju oxå smaksätta själva pannacottan med annat än vaniljstång

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-06-04 23:14:19 följande:
    lusse,Ja, vi får väl se som sagt. Är jag gravid nästa år så vet vi ju ungefär när bebis vill ploppa ut och därifrån kanske bestämma när det är dags för bröllop, vad vet jag
    låter som en bra plan tänk, nästa år går vi alla förhoppningsvis runt med en liten bebbe i magen!
  • FiL81

nej ni tjejor, nu väntar sängen. och imorgon vaknar vi alla upp och är en dag närmare BEBIS!!! huva, nu har jag vääärldens toklängtan!

• FiL81

tjenare syltfiskar!

var ett tag sedan jag var här inne och kikade. Har varit hemma i Sverige ett par dagar - sååå härligt! Träffat familj och vänner och latat mig i solen.

Märken en viss tvekan till bebis här i tråden. Vad har hänt?

Själva har vi nu gjort upp en liten "plan" för framtiden. Bebisverkstadsstart i mars som tidigare bestämt, har vi tur kanske bebis kommer under våren 09, sedan blir det nog flytt hem till Sverige (där maken tar jobb i Uppsala som han redan blivit erbjuden) om cirkus två år (sommaren 09) och då vill vi bo här:

www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp&service=hemnettodn&caller=main&area=16&kommun=263&oresundssok=&url=www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

• FiL81

Tjenare tjejer!

Grattis till jobbet Lusse!

Är hemma från jobbet nu. Innan jag gick så kom en tjej från en annan avdelning in och snackade lite. Hon är gravid i 16e veckan och har precis köpt ett hus med sin man. Åååå vad sugen jag blir nu på både bebis och hus. Hoppas hoppas att den här tiden går fort och att jag om två år kan sitta med en liten bebis i famnen ute i min egna trädgård i ett litet hus hemma i Sverige.

Nu ska mannen och jag ha myskväll med film och pizza. Borde eg träna - men äsch! Ha en bra kväll alla syltfiskar!

• FiL81

cia: ja, vad har hänt? *krama om*

lusse: själv jobbar jag, men i eftermiddag sticker vi upp till Ruhromradet för att träffa mannens tyska kusiner. lycka till med provjobbningen!

nu i helgen är det en gigantisk bebismässa här i Frankfurt - gissa vem som ska dit

är nan av er medlemmar pa facebook? Har blivit lite beroende... ni kan ju inboxa isf om ni inte vill skriva ert log-in här

• FiL81

oh, nice...samtal om mammaledighet, förlossningen och första tiden hemma med bebisen! Nu börjar det likna gamla tider Syltisar!!!

Imorgon väntar bebismässan här i Frankfurt!!! *happy*

• FiL81

Lusse: Här står det bara bra till. Har varit hos mannens kusiner över helgen. Mannen och jag har på sistone pratat mycket om ny bil och hur den skulle passa en framtida bebis. Najs!

Ser verkligen med spänning framemot bebismässan - men hur ska jag klara det psykiskt?!? Kommer ju vara dödligt många mammor med magar och barn överallt!!!

• FiL81

men...nu väntar mys med mannen...

ha en fortsatt bra kväll nu syltisar!

ojoj vad vi alla med stormsteg närmar oss bebis!!!

• FiL81

Tjena tjejer!

Tittar in och passar pa att önska er en trevlig midsommar, med förlovningar och allt som ni ska ha för er!

Sitter pa jobbet. Sista dan innan semestern!!!! whoooho!!
    Ikväll tar vi flyget hem till Sverige, sedan direkt ut pa landet. Imorgon bröllop ute i Skärgarden. Hoppas pa bra väder!

Skrutt83: jobbigt med en sadan skitdag. *stor kram till dig* later inte sa kul det att du maste sälja hästen

Har jag förresten berättat om besöket pa bebismässan?!?

Hursomhafver:

-Maaanga bebisvagnar
    -Maaaanga bebisar
    -Maaaanga bebismagar
    -Massa olika vagnutställare. Tittade lite extra pa en ABC (tror jag att den hette) Mycket lik buggan, dock kan man inte välja om man vill köra med stora hjulen bak eller fram.
    -En tjej visade oss hur man bär med bärsjal och försökte samtidigt övertyga min man att bärsjal är bättre än bärsele
    -Har tagit med massa broschyrer om hur det är att föda i Tyskland. 3 UL är tydligen standard.

Verkligen tokmysigt och tokkul var det! Tror även att mannen gillade det

Ha en bra dag nu tjejer!

• FiL81

just det...assa har jag bestämt mig för en sadan där trä-trappstol - ni vet som man kan ändra "stödens" höjd. Kan man ju börja med direkt och använda i flera ar.

• FiL81

Lusse: Vi stannar en vecka. Ska upp till Norrland med mina päron.

Här är hemsidan till vagnen: www.abc-design.de

Den är mycket billigare än Buggan: ca 349-399 EUR. (Bugga: 699 EUR)

Mannen är ännu inte sa förtjust i sjalar. Töntigt tycker han...

• FiL81

Hej kära syltfiskar! Vad jag har saknat er!
    Är nu tillbaka pa jobbet efter en skön semestervecka i Sverige. Midsommar/Bröllopsfirande, bilande upp till Norrland och en massa soft-dagar. Härligt!
    Men men, nu är vardagen tillbaka. Det enda man kan glädja sig över är att vädret är skit. Helt ok att jobba da. Bara det blir fint tills nästa semester som kommer i augusti!

• FiL81

Skrutt: Det är sa märkligt, för pa sista tiden har det verkligen gatt upp och ner med bebislängtan. En del av mig vill ha bebis NU redan IDAG, en del vill vänta med verkstad tills mars 08:a sa som planerat, och en annan del vill fortsätta jobba - här i Tyskland ett ar till och sedan hitta nagot spännande i Sverige och jobba ytterligare ett ar till. Det skulle innebära bebisstart först 09... Anledningen till detta är att sa fort jag träffar mina gamla kompisar fran teknis, och vi alla pratar jobb, sa blir jag sa sugen pa att söka natt nytt i Sverige och vänta med bebis ett par ar. Annorlunda är det när jag umgas med mina föräldrar, för da börjar jag drömma om hur de skulle leka med sina barnbarn.

Usch sa svart!

Svar på tråden SYLTFISK