• FiL81

SYLTFISK

God morgon tjejer!

Gisses! Antar att många av er såg melodifestivalen igår. Hm, börjar tröttna på den här typen av röstande nu... Aja...

Susanna: I grunden är jag civilingenjör i Industriell Ekonomi. På "I-linjen" läser vi både teknik och ekonomi och kan påsåvis "välja" vilken väg vi senare vill gå. För mig blev det mer åt ekonomihållet, medan min man, som oxå läste I gick åt teknikhållet.

Det bästa med Frankfurt är den internationella atomsfären och det sämsta är att alla affärer är stängda på söndagar

• FiL81

Idag ska vi nog bara slappa. Vi har fortfarande besök av mannens brorsa. De sitter och tittar på "Varan-TV" nu - något som svågerna hade med sig från Sverige. *noll koll*

Så nu har jag äntligen ordentligt med FL-tid!

Kanske jag sticker iväg och tränar en sväng oxå.

• FiL81

tittar in lite snabbt här igen..

blev visst inte så mycket FL under dagen, istället har jag tränat (!), tagit en låååångpromenad och fixat middag - nyttig sådan (bulgur med paprika och skogschampinjoner och yoghurtmyntasås till) Gott och som sagt grymt nyttigt!

• FiL81

oh Jesus, här är det bröllopsyra som gäller. Vad avis jag är på er som har era bröllop framför er! Vill gifta mig igen och igen och igen - klart bästa dagen i mitt liv!!!

Lusse: har jag missat nått? har ni bestämt giftemål nu? Midsommar nästa år eller 09 eller är jag helt borta?! GRATTIS iaf!

• FiL81

Härligt med midsommarbröllop - men då måste ni ju va ute i gooood tid - därför grymt bra att börja med planeringen redan nu - det gör ni rätt i tycker jag!

• FiL81

Hörrni tjejer, nu behöver jag er hjälp!

Funderar på att sätta upp en hemsida åt maken och mig och funderar på val av domännamn. Tanken med hemsidan är att våra nära och kära hemma i Sverige kan i bilder och text, se och läsa, hur vår dag ser ut härnere i Tyskland. Såsmåningom kommer den (förhoppningsvis) att utökas till att bli vår "familjehemsida" med bilder på framtida bebis...

Tidigare hade jag en domän: www.websofie.com där jag hade lagt upp vår bröllopshemsida. Dock la jag ner domänen för ett år sedan. *ångrar mig lite* Gillade eg inte domännamnet får att det vara var mitt namn däri.

Nåväl, vi vill ha ett namn som skulle passa på en sådan sida som jag hade tänkt mig.

Lite ideer (lediga domäner):

www.promissum.se (=löfte, man ger ju varandra ett löfte när man gifter sig)
    www.describere.se (=att beskriva, på hemsidan beskriver vi vårt liv tillsammans)
    www.connexum.se (=förbindelse, tillsammans är vi sammanbundna)
    www.matrimonium.se (=äktenskap, hmmm njaaa...)
    www.dies.se (=dag, vi beskriver våra dagar)

Så, vad tycker ni?

• FiL81

lusse: vad härligt att ni redan har bokat kyrkan! Har ni någon särskild festlokal i tanke?

• FiL81

cia80: oroa dig inte, frisören kommer säkert va jätteproffsig och fixa ditt hår galant bra! Det var min faster som fixade mitt hår och hon är egentligen sminkös. Vi körde provsminkning och provhåruppsättning någon månad innan.

• FiL81

susanna: tack för ditt tycke! När det gäller tummen-programmet så är det klart jag kommer ihåg det! Faktum är att jag även här kan referera till en kul och sööööt bröllopsidé! Idén är att man använder sig av sin och sin blivande manns tummar och gör tummenfigurer i tryckta material för bröllopet (ex inbjudning, festprogram etc). Så gjorde vi i vårt festprogramm - helgulligt!

• FiL81

tror att det lutar mer åt mer till www.promissum.se - vackert, meningsgivande, lätt att komma ihåg och dessutom internationellt (bra då vi har många internationella vänner)

Svar på tråden SYLTFISK