• FiL81

SYLTFISK

Thulan: Välkommen hem! Hur var Paris?

Lusse: ah, pancakes - later juh inte helt fel!

Cia: Du ÄR gravid

Sitter typ ensam kvar pa jobbet. Här är det tokdött - alla har gatt hem för dagen. Dock jobbar mannen länge borta pa sin front. Själv väntar jag pa att ga lagom tills taget hem (15 min till..).

• FiL81

Lusse: när var det ni planerade att sluta med pillerna?

Jag toklängtar oxa till pillerstopp. Sex kartor kvar nu from nästa vecka

• FiL81

Lusse: ah, själv slutar jag oxa da nangang - typ mitten pa november - beror pa om jag "hoppar" över mensen nan gang nu i sommar.

Pa lördagar är Frankfurt stort och stressigt, men pa söndagar är det luuugnt, nästan för lugnt. Inga affärer har öppet här pa söndagar

nä nu ska jag dra mig hemat - loggar in en stund när jag kommer hem....ses da!

tschüss!!

• FiL81

tjenahopp!

e hemma nu - ehum, har faktiskt varit hemma en bra stund, men jag har varit såååå DUKTIG! Har städat HEEELA lägenheten, skurat, dammtorkat, toaletten. Hängt tvätt EVERYTHING!

Åsså har jag förberett maten. Enkelt idag Uncle Bens-sås med fläskfilébitar, ris och sallad. Väntar nu bara på maken, när han nu kan behaga sig att komma hem...

• FiL81

cia: gulligt sms

nä killar förstår sig inte på skengraviditeter!

usch, min man håller precis på att packa väskan. Imorgon ska han på affärsresa till Sverige (exotiskt!) kommer tillbaka hem först på söndag eftermiddag. fyyyy kommer känna mig så ensam hära!!!

blir nog mycket FL för mig de kommande kvällarna!

• FiL81

Tjena tjejer!

Hemma från jobbet med en lätt huvudvärk. Har varit på IKEA och shoppat kuddar till soffan och svensk polarkaka. Ikväll blir det äggmacka med svensk kaviar här i min ensamhet. Mannen har ju åkt på affärsresa till Sverige nu. Usch, tycker inte om att vara ensam!!!

Fröken: Å vad söt sambo du har som vill ha en "rått-säker" barnvagn

Thulan: Vad härligt med babyklädesshopping i Paris! Har själv inte köpt några bebiskläder ännu. Ångrar mig lite att vi inte köpte den där coola "Future Ski Bum"-bodyn när vi var i USA...

Cia: Vila ut nu i soffan! Själv hade jag nog en tvärtomdag jämfört med dig. Hade det toklugnt på jobbet. Vet inte vad som är värst egentligen, att ha det dööööödslugnt eller superstressigt...hmm..

Lusse: gullig sambo som pratar med kompisen om barn

• FiL81

cia: ajdå...har du prövat koka ris i påse (asså sådana där färdiga påsförpackningar? gjorde jag igår - toksmidigt!

• FiL81

cia: bara om du bjuder på mat!

orkar inte laga nått idag då jag ju är själv här hemma, och hemlagad mat är ju sååå mycket bättre än äggmackor

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-23 19:23:35 följande:
    Ja semester gör underverk för kärleken...är alltid nykär på semester. Alla bekymmer är låååångt borta
    Åh, nu toklängtar jag ju till semestern!!!

Hur ser era framtida semesterplaner ut?
    Några fler romantiska Paris-resor?

Själva ska vi "bara" semestra i Sverige i sommar. En vecka i Norrland med päronen, en vecka på mitt landställe ute i Roslagen och en vecka på mannens landställe ute i stockholms skärgård.
  • FiL81

åh Lusse vilka härliga bilder på bebisträffen!!!

Tänk, såna bilder kanske vi har på oss om en inte alltför avlägsen framtid!

Pratade nyss med mannen. Han hade ätit middag med några produktionshöjdare från fabriken i Uppsala. Högste chefen hade i princip erbjudit honom ett jobb i Sverige. Hans tyske chef som oxå var med hade då sagt att han inte ville släppa honom...ännu... men vem vet, om nått år sisådär så kanske vi återvänder till kära Sverige! Vill ju ha nära vänner och familj då bebis kommer...

åh, suck, nu längtar jag ju hem...

Svar på tråden SYLTFISK