SYLTFISK
Nää ni tjejer nu väntar sängen, ska upp tidigt imorgon! Ha en fortsatt bra kväll så "syns" vi imorgon! Dröm söta bebisdrömmar. Kram på er!
Nää ni tjejer nu väntar sängen, ska upp tidigt imorgon! Ha en fortsatt bra kväll så "syns" vi imorgon! Dröm söta bebisdrömmar. Kram på er!
Hej tjejer!
Presens: Vad synd att ni är på så olika plan när det gäller bebisverkstaden, hoppas att renoveringen går snabbt och bra så att ni snart kan ställa er i kö.
Cia: Du ska se att din sambo kommer mjukna mer och mer när det gäller barn och bröllop! Lycka till på golfen!
Lusse: Jättefina ringar! När får ni dem? Stolarna blev ju jättefina, vad duktig du är! Spännande att se vad du tycker om ridningen sen, hööks har bra priser på sina saker, hoppas du hittar något kul!
Frila: Skönt att veta att kroppen fungerar. Hade ju för mig att jag hade ÄL trots p-piller så jag köpte ÄL-test men fick självklart ingen stegring. Ska dock testa med dem igen när jag slutar m pillren för att se om kroppen fungerar.
Fröken: Vad kul att allt gick bra på bröllopet, blev du sugen?
Yoyna: Håller verkligen tummarna för att du kommer in på BM-utbildningen, verkar vara ett underbart yrke!
Tack för omtanken allesammans, hästen är fortfarande inte ok, ska få anti-inflamatoriskt nu och vila så blir han förhoppningsvis snart frisk igen, veterinären kommer på tors så får vi se vad han har att säga om hans ben.
Thulan: Lycka till med pluggandet. Har du prov/tenta snart?
Hur är allt annars med er då? Planer för kvällen? Själv ska jag umgås med sambon och ta det lite lugnt tror jag, måste plugga en massa imorgon men orkar verkligen inte ikväll.
Åhh är så bebistokig nu så jag håller på att bli knäpp, längtar så till augusti när pillren är slut så att man får se om kroppen kommer igång, då är man iallafall en bit på väg. Har slagit mig att jag faktiskt kanske KAN bli gravid redan i år! ÅÅhh vad det vore underbart. Hoppas sambon kommer känna likadant bara!
Thulan: Vad skönt att det är klart snart, själv har jag sista tentan 5 juni, känns lite segt. Vad skoj att gå på Big comedy, jag ÄLSKAR stand-up! Det är verkligen kul! Vilka komiker var det som var med?
Hehe ja en sådan liten låda vore inte helt fel =)
Hej tjejer!
Nu har jag ätit mat, också lasange fast GI-lasange, jag kör ju low carb nu, den är supergod! Man smörar en form lägger i zuchini (ist för lasangeplattor)sedan köttfärssåsen, ost, sedan gör man samma ordning igen så allt blir två lager och häller över 1 dl grädde. Mums! Sedan strör man över lite riven parmesan och serverar med sallad till.
Fi: Nää det kanske inte är så jättekul att sitta själv med värkar och ha mannen i Kina.
När det gäller ringar så kommer jag ha vigselring medan mannen bara vill ha sin förlovningsring och skipa vigselringen. Jag vill ha bling-bling iallafall =)
Thulan: Åhh jag älskar Johan Glans. Han är grym.
Någon här som såg Kvarteret Skatan? Helt UNDERBART roligt! Var å såg den som teater också, verkligen att rekomendera. David Batra är ju bara för härlig!
Frila: Synd att han inte var bra när du såg honom live, han var grym när vi var å såg honom i skatan.
Hehe ok. Här kommer receptet. Man kan ju göra köttfärssåsen lite som man vill men jag skriver det jag har i sen kan man ju som sagt byta ut och lägga till det man känner för:
Till köttfärssåsen:
500 gr Köttfärs
hackad gul lök
salt
vitpeppar
svartpeppar
lökpulver
oregano
timjan
1 tetra passerade tomater
tomatpuré
(lite vitlök om man vill det, lika gott med som utan)
låter detta puttra en stund
Sedan tillsätter jag majs i min men det kan man välja bort om man vill.
Övrigt till lasangen:
I dl grädde
2 påsar riven gratäng ost
1. Gör iordning köttfärssåsen
2. Skölj en zuchini och hyvla sedan den i tunna skivor med hjälp av en osthyvel. Lägg skivorna på hushållspapper, salta den lätt och låt saltet dra ut vätskan, torka sedan av denna vätska.
3. Smöra en form och lägg zuchinin så den täcker formens botten.
3. Lägg ett lager köttfärssås, strö över en påse gratäng ost, lägg sedan ett lager till med zuchini och sedan ett lager till med köttfärssås och ett lager till med ost.
4. Häll över 1 dl grädde över lasangen.
5. Grädda i mitten av ugnen ca 20-25 min i 225 grader.
Sen riven parmesan att ha på lasangen och sallad till!
Lusse: Börjar också bli grymt sugen på att gifta mig men sambon är inte lika på =) Tror han tycker det är för mkt vuxenpoäng =)
Hehe jag är nog bra knäpp, sitter och läser en massa trådar om hur säkert (osäkert) avbrutet är som preventivmedel, blir lika glad varje gång man läser om de som blivit gravida. Gud va knäpp man kan vara ibland, hur kan man längta så gruvligt!
Frila: Vad´kul, hoppas ni gillar den!
Fi: vilket bra upplägg med betalningen av bröllopet! Mina föräldrar har sagt att de vill vara med och hjälpa till så det är skönt.
Lusse: Bra upplägg där! Det är nog lite lättare att hitta klänning utan stor bebbe mage, men vilken härlig känsla att den lilla finns där inne när man lovar varandra evig kärlek! Jag tycker det vore häftigt att bli gravid på bröllopsnatten/smekmånaden men det kommer inte hända i vårt fall eftersom att mannen inte vill gifta sig förens om ett par år.
När det gäller detta med mest vuxenpoäng så är det ju utan tvekan ett mkt större ansvar att skaffa barn, men tycker det känns väldigt vuxet att vara gift!