• Frila2

SYLTFISK

Nej, ska ni sova alla nu?

Tycker ni allihop ser stora framsteg hos era respektive. Min sambo vill inte prata barnnamn och skulle aldrig komma på tanken att gå med mig in i en affär med barngrejer och provköra barnvagn. Nej, det kommer inte hända förrän jag är gravid.

• Frila2

Hejsan. Klart jag inte sover!

HUr är det med er? Välkommen tillbaka presens, det var ett tag sedan.

• Frila2

Presens, du har nog inte missat någonting som du inte kan ta igen

Nu är ni vakna allihop ju. Kul att det är fler nattugglor. Ska ge lite antibiotika och lite morfin, strax tillbaka.

• Frila2

Sambon och jag ska prata ordenligt om barn nu på fredag. Känner att jag vill veta precis hur han känner. Ibland verkar han tycka att det är ett stort, livsfarligt steg och ibland skämtar han om det istället. Förvirrande. Sedan har vi ju inte varit hemma båda två en kväll/natt tillsammans på drygt två veckor och på dagarna är det alltid en som sover innan nattpasset. Så vi har ju inte kunnat prata ordenligt på flera veckor. 

• Frila2
    presens konjunktiv skrev 2007-06-21 00:17:08 följande:
    Ja, det är skönt att kunna prata öppet. Vi har sagt att köket måste vara funktionsdugligt, och helst klart när bebisen kommer. Vi vill inte behöva jobba med huset alls det första året, förutom nödvändigt underhåll. Vi räknar dessutom med att jag bara kan jobba in i halva graviditeten, och då inte med något alltför ansträngande. Så vi får räkna lite på det, helt enkelt. Om vi i oktober inser att vi har ett halvår kvar innan allt är klart, ja, då sätter vi igång.
    Men då verkar ni vara riktigt på gång i planeringen. Spännande. Då kommer kanske inte du heller göra mig sällskap in i 08 då.
  • Frila2
    presens konjunktiv skrev 2007-06-21 00:26:27 följande:
    Det beror ju på hur man ser det. Vi har ju lite längre planerings- och startsträcka, så själva den fysiska verkstaden kommer inte att påbörjas under 07.
    Just det jag, det tänkte jag inte på. Är det ett halvårs väntetid efter att ni anmäler er?

Kommer ni kunna gå på vanligt MVC eller måste ni gå på specielist mödravården?
  • Frila2
    presens konjunktiv skrev 2007-06-21 00:33:03 följande:
    Jag vet inte. Just nu i Malmö är det ingen kö alls, och beräknas inte bli någon heller, men däremot räknar de med att det tar ca fem månader att ta sig igenom processen med utredning och samtal och så.Jag räknar med att det blir vanligt mvc om inget tillstöter.Skönt att ni äntligen ska få tid att sätta er ner och snacka. Vi har kommit fram till att vi alltid pratar bäst på ikea, av någon anledning.
    Ursäkta att jag försvann. Fick ringa runt till grannavdelningarna och leta efter ett läkemedel. Men nu är det ordnat.

Jaha, ok. Herregud vad dålig koll jag har. HAde väl varit bra om det alltid krävts fem månaders utredning och samtal innan barn.

Ja, det ska bli bra att prata om det ordentlig. Ok, IKEA funkar. Kanske borde prova.
Svar på tråden SYLTFISK