• Frila2

SYLTFISK

Skrutt 83 skrev 2007-06-21 21:32:39 följande:
    Frila: Okej, men ni får säkert en mysig midsommar ändå. Blir det bara ni 2 eller ska ni fira med några? Ja det är inte kul att sova själv, sover alltid sämre när sambon är borta, men det är bara att vänja sig eftersom han kommer jobba skift! Skönt att du snart har semester och skönt med långledigt. Ska ni hitta på ngt kul? Sambon min har semester 3 v nu så vi ska kolla på bil i veckan, det ska bli kul!

Det blir bara vi två. Japp, fyra veckors semester med start 25 juli. Bara en månad kvar!! Vi ska åka en vecka till Santorini men har inget annat planerat. Vi kommer antagligen åka till Linköping också (hej cia). Sambon är bara ledig i två veckor så vi får se hur mycket vi hinner med.

Visst vänjer man sig, det är lättare att somna nu än tidigare när han var borta men nu är det ju ljust till 23 och börjar ljusna igen vid 03. Helt annat på vintern när det är mörkt hela tiden.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-21 21:46:17 följande:
    Vi ska ju förövrigt också ha en lugn midsommar.....ingen fylla inte Mat och sällskapsspel...ev. något glas vin. Ska köpa lite skumpa att skåla i också.....
    Klart ni måste ha skumpa!!!
    Annars tycker jag mat, sällskapsspel och lite vin låter som en mycket bra dag.
  • Frila2

Oj, ni börjar ju få ett stort föråd av bebissaker nu. Jag har inte köpt någonting men jag är skrockfull också

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-06-21 22:01:59 följande:
    Frila: Näe, så stort är inte förrådet, men några småsaker finns ju. Jag är inte ett dugg skrockfull så jag kan handla hej vilt. Fast jag tror inte jag kommer våga handla när jag väl blivit gravid (om). Då kommer jag nog vänta tills iaf v13 innan jag handlar något igen....Det skulle nog kännas jobbigare om man köpt något till just den bebisen om något händer. Nu är det ju bara saker för ett eventuellt framtida barn. Inget anknytet till något speciellt barn... Förstår ni hur jag tänker? Blev lite rörigt märkte jag...
    Förstår helt vad du menar. När du lägger upp det på detta sätt så ska jag nog fundera lite
  • Frila2

Ni får ha det så bra. Tänkt slänga mig i soffan och kolla på film ett tag nu. Hörs imorgon igen (eller om jag känner mig själv rätt, senare inatt ).

godnatt!

• Frila2

Oj, ni pratar vitaminer. Jag var jättetrött en period i våras och började äta vitaminer. Enligt apoteket är vitamax, mitt val och vitamineral kvinna nästan likvärdiga. Köpte vitamax kvinna och blev mycket piggare. Mådde väldigt mycket bättre. Problemet är att de tabletterna är väldigt stora och smakar inte så gott. Brukar inte ha svårt för tabletter men usch. Köpte vitamineral kvinna idag istället. Mer folsyra än mitt val kvinna men i övrigt vet jag inte om det är någon skillnad.

Cia: klart jag hojtar när jag är i Linköping. Självklart måste vi träffas då.

Nu har jag sett på två avsnitt av Gilmore Girls men är inte alls trött. Blir nog lite CSI nu (är just nu i en tv-serieperiod).

Glad midsommar till er!  

• Frila2

Hejsan på er syltfiskar och glad midsommar.
    Har precis gått upp och sambon sover fortfarande. Kunde inte somna igår, katterna var helt vilda och jag fastnade vid FL som vanligt. Har precis förstört en tråd men jag blir så irriterade på folk som ljuger.

Här i Gbg ösregnar det, har regnat hela natten och enligt prognosen ska det regna hela dagen idag. Stackars alla som hade planerat massa lekar och grejer idag. Men det är ju som en klassisk midsommar ska vara, kallt och ösregn  

• Frila2

Om ni vill läsa och ge kommentarer till vad jag skivit eller så så länkar jag till tråden här. Inlägg 153 och 172 är de som jag funderar på. Förstår man vad som menas eller är det fel "nivå"? 

http://familjeliv.se/Forum-4-46/m20043537.html

Om ni har tid någon dag,

kramar på er alla syltfiskar.

• Frila2

Hej på er alla syltfiskar. Hoppas att ni alla har haft en trevlig midsommar.
    Själv har jag haft det bara bra, tagit det lugnt hemma med sambon och katterna. Ätit gott, slappat framför tv med filmer och suttit och kollat på ösregnet som höll i sig hela midsommarafton. 

Fick lite panik igår när jag helt plötsligt kände en knöl i nacken, ca 3 cm höger om nackkotorna. Kände ungefär som en puttekula (ni vet, en sån som man lekte med/samlade på när man var liten). Precis som alla andra och framförallt vi som jobbar inom cancervården visste jag ju direkt att det var cancer. Liten överreaktion men ändå... Men idag har den halverats i storlek. Om den inte är helt borta på måndag ska jag åka till jobbet och be någon av läkarna till på den. Den enda som stör mig är att jag inte kan komma på vad man har där i nacken mer än muskler. Har aldrig träffat en patient med cancer där. Jaja, den har ju börjat försvinna igen men spekulera kan man ju göra ändå.

När jag ändå drar upp cancer så tänkte jag bara länka till en sida, har kanske länkat till den tidigar (kommer inte ihåg). Det är en familj som haft denna sida sedan deras dotter Matilda drabbades av en hjärntumör år 2002. De har skrivit minst en gång per månad sedan dess och vi har kunnat följa alla framsteg och återfall som denna lilla tjej haft. Sitter här och gråter framför datorn, denna otroligt starka och tappra tjej dog igår, midsommarafton, efter att ha kämpat mot cancer i fem år.

Var beredda på att det är rätt jobbigt att läsa här och hoppas att jag inte förstörde er kväll nu.
    http://hem.passagen.se/dummapricken/

Svar på tråden SYLTFISK