• Frila2

SYLTFISK

presens konjunktiv skrev 2007-06-21 01:22:15 följande:
    Man vet att man är sugen på barn när man sitter hos grannen, och deras fyraåring bråkar och skriker, och det enda man kan tänka är "en sån vill jag ha".Annars pratar vi alltid väldigt bra i bilen.
    Ja, precis. När man inte längre hör bara skrik och bråk och ser slem och snor och bajs utan ser den lilla underbara bebisen bakom allt sånt. Det är verkligen så man vet. Nu är det ytterligare en på jobbet som är gravid. Jättekul för henne med jag vill ju...

Vi pratar bäst i sängen tror jag, eller vid tv:n. Vi pratar aldrig om något viktigt vid matbordet tyvärr.
  • Frila2

Nu försvann jag igen. Lite att pyssla med på jobbet.

Japp, jag är en sådan tråddödare. Har lite svårt för folk som skriver lögner och försöker få andra att tycka synd om dem.

Prata i bil är nog rätt bra men vi har ju ingen bil så det blir lite svårt. Vi pratar ibland i sängen när det inte är superljust, allstå då behöver vi inte sitta och titta varandra i ögonen och prata om saker som kanske känns lite jobbigt. Lättare då att ligga brevid varandra i lite halvmörker och prata.

Tidigare var det bara bebisen som lockade, nu är jag mer lockad av att ha en ett- eller tvååring. Gillar bebisar men helt nyfödd är ju inte så jättekul jämfört med en 5 månaders lite plutt. Det händer ju mycket mer då.

• Frila2

Men, är du fortfarande vaken?! Du brukar vara väldigt tomt vid denna tiden annars

Det är otroligt hur mycket folk tror de kan lura andra. Men, hur otroligt låter inte det du skriver nu i efterhand men sånt tror man ju på när man är mitt uppe i det. Blir så irriterad över hur mycket falskt det finns. Och sedan har alltid dessa människor en grupp snälla, blåögda människor runt sig som försvarar dem mot allt. Trist att behöva förklara att de blivit lurade. En annan sak som är så synd är ju att dessa snälla männsikor ger så mycket av sig själva i engagemang, tid och ork till denna människa som sitter och ljuger dem upp i ansiktet.

Tvååringar är så himla roliga, springer runt och babblar mest hela tiden. Sedan kommer treårstrotsen *ryser*

• Frila2
    Det brukar vara väldigt tomt.. menar jag såklart.
  • Frila2

Jaha, du är en som jobbar bäst på natten. Jag är mest med på dagen, helst fm. Åtminstone när jag pluggade. Hade jag inte startat före 10 blev det ingenting gjort den dagen. Men eftersom jag jobbar natt så måste det ha ändrats.

Det är kanske så, att man vill känna sig behövd och som att man gör en insats. Med tanke på mitt yrkesval så är väl jag en sådan. Men jag hade blivit förbannad om jag lade så mycket kraft och tid på någon som ljög för mig men alla kanske inte resonerar så. Jag fick ju ganska mycket mothugg direkt efter mitt inlägg i tråden som jag länkade till. 

• Frila2

Riktigt trist att inte sova tillsammans. Vet precis hur det är. Nu jobbar både sambon och jag natt och de senaste två veckorna har vi jobbar olika nätter, jag mån tis, han ons tors och jag fre, lör och sön. Sedan tvärtom veckan efter. Trist. Men fre och lör är vi hemma båda två!
    Konstigt när det plötsligt ändras. Jag var väldigt morgontrött när jag var liten, när jag var kanske 17-22 så var jag otroligt morgonpigg och gick upp vid 7 även när jag var ledig. Nu sover jag utan problem till 13 om jag får och sitter uppe till 03 på kvällarna. Men efter sommaren blir det ändring på det eftersom jag kommer jobba dag istället och då behöva gå upp vid 05-tiden på morgonen.

Det måste verkligen vara en stark drivkraft att känna sig behövd. Få pyssla om någon och vara beskyddande och "mammig". Synd om det går till överdrift bara.

• Frila2

Men det är inte lätt att förändra sitt sätt att jobba. Det tog ett år innan jag kom in i rätt takt när jag pluggade och det tog tid innan jag hittade rätt dygnsrytm när jag börjat jobba.

Jag skulle inte frivilligt gå upp tidigt om jag inte måste, det ska jag erkänna. Sedan kan jag gå upp och säga hejdå eller hjälpa till med någonting tidigt på morgonen om jag direkt kan stupa i säng.

• Frila2

Godnatt (morgon) sov så gott. Tack detsamma.
    Vi får höras en annan dag.

• Frila2

Vilken riktig skitdag skrutt. Hoppas att det blir bättre.

Fi:låter som en härlig bebismässa. Hade också velat gå men hade inte fått med mig sambon utan mycket klagomål och lite utpressning. Han är ju en total filmnörd och samlar på film så han hade helt klart sagt att han skulle följt med OM han hade fått köpa film för 1000 kr.

Stackars lilla fågel som brutit både vinge och ben. Låter hemst men jag tycker att det känns bra att någon räddade den från plågorna, även om det är på ett fruktansvärt sätt som jag aldrig skulle fixa själv. Tittade precis på animal police på animal planet. Usch, blir så arg och ledsen. Precis innan det programmet såg jag uppdrag granskning om Bobby-fallet. Gillar inte uppdrag granskning egentligen men detta avsnitt såga jag hela. Och grät såklart. G blev lite orolig tillslut men lugnande sig när jag snyftat fram varför jag grät hejdlöst.

Inga planer för kvällen, sambon har åkt till jobbet. Jag har lekt med katterna som nu ligger i soffan och sover. Blir väl eventuellt en gilmore girls-kväll men ett glas cola, mmm

• Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-06-21 21:13:13 följande:
    Lusse: Hehe vad bra att vi är fler som syndar =D Vi får peppas efter helgen och vara jätteduktiga framöver, eller vad tycks? Stackare, inte kul att ha mensvärk, hoppas du snart mår bättre! Frila: Ja vissa dagar borde man inte gått bra men man får se det positivt, morgondagen kan bara bli bättre! Vad har ni för midsommarplaner? Härligt med Gilmore och cola, är också ensam med katterna, sambon dricker öl med några kompisar. Ska nog sätta på någon bra film och sen komma i säng tidigt.
    Vi har faktiskt inga planer alls för midsommar, hade liksom missat att det var nu. Fick gå iväg och handla lite mat tidigare. Men vi glömde glass så det får sambon köpa imorgon. Verkar som om vi kommer få en ganska liknande kväll ikväll då. Förrutom att jag får sova helt själv, gillar inte det riktigt. Jag är inte så bra på att lägga mig tidigt men ska verkligen skärpa till mig nu.

Har bara 12 arbetspass kvar till semestern!! Ochnu är jag långledig, går inte på förrän på fredag nästa vecka.
Svar på tråden SYLTFISK