• BrideOf Rocky

Utrycket "Black Trash"...

Har kommit på vilket sjukt jävla begrepp WT (white trash)är på det sättet att det är väldigt rasistiskt mot dom som är svarta.

Jag personigen är rätt så WT, men det ordet antyder ju att man är unik om man är vit och keff, medans alla svarta är Trash.

Fan vad stört.
    Det finns ju lika många trashiga svara människor, varför använder man inte ordet Black Trash?

Ska lätt börja med det nu!

• Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...
  • Zaria

Har aldrig heller blivit kallad rasist, även fast jag ofta hoppar in i diskussioner om rasism både här & irl

• Nellee

Det var också så att de vita människorna som arbetade på bomullsfälten med svarta blev kallade det eftersom de stod längst ner i samhällsklassen.

Det är helt sjukt att kalla någon skräp, vilken färg personen än må ha.

• BrideOf Rocky

VA?

Rasistisk?

jan39, jag tycker att det är rasistiskt att inte "behöva" säga trash efter svart, typ som att alla svarta är trash?

Anledningen till att jag använder ordet WT på mig själv är dels för att jag mer eller mindre tillhör den genren och för att ta tillbaka ordet på nåt sätt.

Kanske för att slippa må dåligt av att vara det? Vem vet??

Men invandrare använder ordet blatte, kvinnor använder ordet fitta..
    Jag använder WT, och kommer att börja använda ordet BT, kanske inte så där jätteofta eller till någon eller ens om någon person ,men rent allmänt så där.

Det tycker jag är motsatsen till rasism.

Man liksom gör ordet till nåt posetivt, så kanske man kan utrota det bland skällsorden.

• Zaria

Varför bemöta fula ord med ännu mer fula ord?

Är ju många som tar illa upp av ordet white trash, så varför hitta på ett Black trash också?

Och hur kan det bli motsatsen till rasism? *kliar mig i huvet*

• BrideOf Rocky
    Zaria,

Därför att om vi bara använder ordet WT så menar vi ju att alla svarta är trash.

WT finns ju uppenbarligen och är ett rätt bra samlingsord för oss som är det.
    Så varför inte.

Jag veeet helt sinnessjukt beteende och ologik, jag kommer ju så klart inte säga "du är black trash" till nån, men jag kommer att stoppa in det i min hjärna lite iallafall.

• fröken Anna

BrideOf Rocky skrev 2007-04-26 21:56:29 följande:

Zaria,Därför att om vi bara använder ordet WT så menar vi ju att alla svarta är trash.WT finns ju uppenbarligen och är ett rätt bra samlingsord för oss som är det.Så varför inte.Jag veeet helt sinnessjukt beteende och ologik, jag kommer ju så klart inte säga "du är black trash" till nån, men jag kommer att stoppa in det i min hjärna lite iallafall.
    Jag fattar precis vad du menar!
    Fast det är inte WT att resonera som du gör...
    Det är liksom lite för "filosofiskt".
  • BrideOf Rocky

fröken Anna,

Jag vet, jag är lite fejk WT.
    Brukar tänka på det när jag lyssnar på typ Leonard Cohen å sånt.

Fett med sjuk sits asså...

• lluvia

fröken Anna skrev 2007-04-26 22:00:39 följande:

BrideOf Rocky skrev 2007-04-26 21:56:29 följande:
    Jag fattar precis vad du menar! Fast det är inte WT att resonera som du gör...Det är liksom lite för "filosofiskt".
    Men blir det inte lite trashigt igen när man sätter citationstecken runt filosofiskt?

Som om man inte är riktigt riktig säker på att det är tillräckligt filosofiskt.
  • Stoffe76

Bride: jag har också funderat över det rasistiska i uttrycket WT. Därför använder jag det inte. Jag vet inte om du kommer lyckas vinna tillbaka ordet, speciellt inte om du bara är "fejk-trash".

• fröken Anna
    lluvia skrev 2007-04-27 11:50:16 följande:
    fröken Anna skrev 2007-04-26 22:00:39 följande:Men blir det inte lite trashigt igen när man sätter citationstecken runt filosofiskt?Som om man inte är riktigt riktig säker på att det är tillräckligt filosofiskt.
    Ja fast då är det ju JAG som är WT.
Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...