• BrideOf Rocky

Utrycket "Black Trash"...

Har kommit på vilket sjukt jävla begrepp WT (white trash)är på det sättet att det är väldigt rasistiskt mot dom som är svarta.

Jag personigen är rätt så WT, men det ordet antyder ju att man är unik om man är vit och keff, medans alla svarta är Trash.

Fan vad stört.
    Det finns ju lika många trashiga svara människor, varför använder man inte ordet Black Trash?

Ska lätt börja med det nu!

• Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...
  • Stoffe76

Vad kännetecknar egentligen en person som är WT i Sverige, idag? Vi bor ju inte i husvagnar som man kan göra i USA (fast det är väl snarare trailer trash). Okej, vi skall inte använda det uttrycket, men om man leker med det?

Försöker mig på en lista (mycket fördomsfull, naturligtvis):
    - jobbar inte
    - röker
    - är fördomsfull gentemot alla som inte är som man själv

Fasen, jag kommer inte längre. Någon som har fler punkter, eller vill diskutera/stryka någon av mina?

/Stoffe, so not white trash!

• lluvia
    Stoffe76 skrev 2007-04-29 22:56:38 följande:
    Vad kännetecknar egentligen en person som är WT i Sverige, idag? Vi bor ju inte i husvagnar som man kan göra i USA (fast det är väl snarare trailer trash). Okej, vi skall inte använda det uttrycket, men om man leker med det?Försöker mig på en lista (mycket fördomsfull, naturligtvis):- jobbar inte- röker- är fördomsfull gentemot alla som inte är som man självFasen, jag kommer inte längre. Någon som har fler punkter, eller vill diskutera/stryka någon av mina?/Stoffe, so not white trash!
    Fast. Här pratar vi black trash. Är du svart?
  • blazed

Du har ju även Trailer trash...som används ganska så flitigt
    Min uppfattning på det är ju att det är både svarta och vita som är Trailer trash, eller har jag fel :S

• Stoffe76

VA? Jag trodde att TS handlade om WT och om hur uttrycket var rasistiskt. TS konstaterade att man borde börja använda uttrycket BT också, för att inte dra alla svarta över en kam. Sen undrade jag vad uttrycket WT står för i Sverige. Menar du att jag är OT?

• blazed

Sorry, jag som läste helt fel....

• Stoffe76

TT, eller trailer trash, kanske är ett mindre rasistiskt uttryck, men det är ju inte så användbart i Sverige?

OBS att jag inte propagerar för uttrycket WT. Ibland har jag lust att använda det, men sen inser jag hur rasistiskt och klassfientligt det är. Jag menar, det är ju ingen i medelklassen som kallas WT?

• BrideOf Rocky

Försöker mig på en lista (mycket fördomsfull, naturligtvis):
    - jobbar inte
    - röker
    - är fördomsfull gentemot alla som inte är som man själv

Stämmer in på mig fast jag jobbar när jag måste för att överleva.
    Just nu iallafall.

Men det finns massor:
    Ung förälder
    hemklippt hår
    namnskylt på vagnen
    läser mest chicklitts
    ingen bil
    ingen gymnasie/högskole utbildning
    drickr mycket läsk
    har alltid ketchup hemma

Listan kan göras lång.

• lluvia
    Stoffe76 skrev 2007-04-29 23:04:21 följande:
    VA? Jag trodde att TS handlade om WT och om hur uttrycket var rasistiskt. TS konstaterade att man borde börja använda uttrycket BT också, för att inte dra alla svarta över en kam. Sen undrade jag vad uttrycket WT står för i Sverige. Menar du att jag är OT?
    Ja vad tycker du själv? Men fortsätt med det för all del. Jag bryr mig inte.
  • blazed

Jag kanske är korkad nu helt och hållet lr så är jag förbannat trött och hjärnan inte hänger med riktit...

Men vad är det som är rastiskt med Tt,Wt och Bt ??
    I dom kretsar jag har umgåtts och umgås så används just Tt och Wt rätt ofta....

Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...