• BrideOf Rocky

Utrycket "Black Trash"...

Har kommit på vilket sjukt jävla begrepp WT (white trash)är på det sättet att det är väldigt rasistiskt mot dom som är svarta.

Jag personigen är rätt så WT, men det ordet antyder ju att man är unik om man är vit och keff, medans alla svarta är Trash.

Fan vad stört.
    Det finns ju lika många trashiga svara människor, varför använder man inte ordet Black Trash?

Ska lätt börja med det nu!

• Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...
  • IlsaBlackWidow

Jo det där tog jag upp i en tråd om ämnet WT... men ingen tog mig på allvar.

Precis som du skriver så menar ju uttrycket WT att det finns några vita skräpmänniskor medan alla svart är skräp så de behöver ingen etikett.

Varför ens säga en färg före slödder?

• BrideOf Rocky

För att jag är White.

Nä,men det är klart att man kan säga trash bara...

Ja,men vad bra att det inte bara jag som tycker att det är a-stört!

• Aaliyah

Uttrycket uppstod eftersom medelklassens vita i USA ville markera avståndstagande mot det vita trasproletäriatet. Att man inte kallade svarta för trash berodde på att det liksom ansågs underförstått. Hur man kan kalla en människa för skräp över huvudtaget är bortom min fattningsförmåga, men det är ju typiskt för USA där det anses att fattiga får skylla sig själva.

• xxmeyaxx

Säger du black trash får du nog höra att du är rasist, BrideOf Rocky

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • rismalt

Spännande infallsvinkel på det.

• Minna07

xxmeyaxx: Spelar ingen roll vad du säger, sånt får man ofta höra iaf bara man säger emot en människa med mör´kare hudfärg än ens egen då man är ljushyad.

En somalisk kille i min klass kallar alla för rasister så fort de säger emot honom starkt. Men som han håller på och snackar om "vita människor" så är det HAN som är rasist. Lite OT, sorry.

• Aaliyah

Minna07; intressant. Jag har aldrig blivit beskylld för att vara rasist och jag diskuterar gärna med människor av alla kulörer.

• Jan 39

Jag tycker att trådstarten och själva ämnesvalet är rasistiskt.
    Det är så väldigt underförstått att man inte behöver säga "trash" efter "svart" ! Ganska onödig tråd tycker jag och elak mot svarta.

Svar på tråden Utrycket "Black Trash"...