Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Knasiga morsan

Lön inom psykiatrin

Hej där!

undrar om det är mer än jag som jobbar eller kommer att jobba inom psykiatrin? undrar då vad ni har för löner?`

Själv så har jag en timlön på 97 kronor och sedan kommer semesterersättning på det med 10%... Är detta en bra eller dålig lön??

• Svar på tråden Lön inom psykiatrin
  • Anna Paulita

Jag tycker att 97 kr i timmen är rätt dåligt....

• Knasiga morsan

Mm det kanske det är.. Men jag kan ju bara jämföra med tidigare jobb och om jag ska jobba kommunalt inom hemtjänsten så ligger lönen på 87 kr i timmen..

• Anonym

har du inte full följt din utbildning är det en bra lön i mitt lasnting är ingångslönen för de utbildade 15600kr permån det vill säka man är utbildada.

• Knasiga morsan

Ja precis. Jag håller ju på med min utbildning så jag är inte klar, utan har gjort block 1 så att säga. har block 2 kvar innan jag är färdig usk..

• Terryleene

Men allvarligt, man kan inte påstå att 15500 (som är det jag har) är en bra lön. Jag är skötare och har jobbat i två år. När jag började hade jag 14800. Det är pissdåligt!

• lotta33

Jag jobbar inom psykiatrin( kommunen)..
    Har enb månadslön på ca 19300 och det är bra tycker jag. Utan ob då..

• Springsteen
    Dålig lön är de.. men ganska normal för en outbildad skötare... Borde dock kunna kräva lite mer om de är privat...

sämre är dock att jag hade 16600 som uska i mån.. efter 3års högskoleutb till ssk fick jag 18200 = en ökning på ca 1200 Betalar 700 per månad i CSN... så får nu 500kr mer i månaden MINUS skatt...
  • Anonym (Annan)
    Terryleene skrev 2007-04-29 09:26:44 följande:
    Men allvarligt, man kan inte påstå att 15500 (som är det jag har) är en bra lön. Jag är skötare och har jobbat i två år. När jag började hade jag 14800. Det är pissdåligt!
  • Anonym (Annan)

Jag hade 13000 kr/månaden som utbildad skötare i akut psykiatri. Inget risktillägg. Ob-tillägget var skitdåligt (och är). Nu var detta visserligen 7 år sedan, men ändå. Jag trivdes jättebra i psykiatrin, men tyvärr kunde jag inte försörja mig på lönen så jag bytte jobb.

• Anonym (Annan)

Det blev lite fel i inläggen, jag skulle citera Terryleene men inlägget skickade iväg sig själv så det blev två =/

Svar på tråden Lön inom psykiatrin