• Knasiga morsan

Lön inom psykiatrin

Hej där!

undrar om det är mer än jag som jobbar eller kommer att jobba inom psykiatrin? undrar då vad ni har för löner?`

Själv så har jag en timlön på 97 kronor och sedan kommer semesterersättning på det med 10%... Är detta en bra eller dålig lön??

• Svar på tråden Lön inom psykiatrin
  • Springsteen
    Springsteen skrev 2007-04-29 10:03:57 följande:
    Dålig lön är de.. men ganska normal för en outbildad skötare... Borde dock kunna kräva lite mer om de är privat...sämre är dock att jag hade 16600 som uska i mån.. efter 3års högskoleutb till ssk fick jag 18200 = en ökning på ca 1200 Betalar 700 per månad i CSN... så får nu 500kr mer i månaden MINUS skatt...
    Matten är visst dålig Förvånad 1600 ska de ju vara...
  • Anonym (outbildad)

Jag jobbar inom kommunen och får bara 90,91 . Så du har iallafall inte absolut lägsta lön. Men det är snåla löner. Verkligen.

• Knasiga morsan

Mmm det är ju det.. Men en fråga till då! Hur är det med mat och sådant? får ni äta mat där eller ni får betala för maten eller hur gör ni?

För på detta stället äter man alla måltider gratis då man äter pedagogiskt. Så det blir ju frukost, lunch och eftermiddagsfika om man jobbar tidiga turen..

• Knasiga morsan

Och apropå dåliga löner så kan jag ju säga att 90 kronor i timmen inte heller är dålig lön om man ska jämföra med min sambos lön och han jobbar inom kundtjänst. han har 74 kronor i lön.... Men sedan har han iofs provision men ändå.. det finns de månader då han inte tjänar så mycket.. :S

• Anonym (Annan)

90 kr/tim är en RUSKIGT dålig lön! Det är under 15000 kr i månaden för en heltidstjänst och det kan omöjligt ses som ens en okej lön 2007! 74:- är ca 12500:- för en heltid och det övergår mitt förstånd hur man kan acceptera en sådan låg lön även om en viss del provision tillkommer. Har man inget val så har man förståss inte det även om lönen är dålig, men jag skulle ge hela min sjöl i letandet efter ett nytt arbete.

• Knasiga morsan

Mm men det är lite så också att hitta ett jobb som passar en och som lönen är bra och där man ska trivas! det handlar också om att trivas på sin arbetsplats... Men han letar jobb för fullt men det finns inga jobb att erbjuda här där vi bor.. Och han har inte heller någon utbildning (förutom gymn) så därför så minskar chanserna för honom att få ett annat jobb...

Men jag kan ju säga det att en tjej som jobbar på min sambos jobb som också har grundlönen 12500 får ut cirka 30 000 i månaden bara för att hon har så pass mycket i provision. Så det är lite hur man kan anpassa sig efter jobbet också..

MEN Annan -- vad jobbar du som då och hur mycket har du i lön??

• CityMama

jag är anställd som mentalskötare och har 20200 kr i månaden + ob.
    vad blir det i timlön? 140 kr nånting.... orkar inte räkna

• Anonym (Frun)

110 kr i timmen har min man när han timvikar, det är rätt dåligt bara det tycker jag... han har högskoleutbildning inom beteendevetenskap.

• Farth Vader

Kommer du även att få ob ersättning så är lönen kanske ok. Jag jobbar inom vården och tjänar 100 kr i timmen men jobbar mycket kvällar/helger och då blir lönen rätt bra . Brukar ha 19-22 000 före skatt varje månad.

• Anonym (Annan)
    Knasiga morsan skrev 2007-04-29 17:07:14 följande:
    Mm men det är lite så också att hitta ett jobb som passar en och som
    lönen är bra och där man ska trivas! det handlar också om att trivas på
    sin arbetsplats... Men han letar jobb för fullt men det finns inga jobb
    att erbjuda här där vi bor.. Och han har inte heller någon utbildning
    (förutom gymn) så därför så minskar chanserna för honom att få ett
    annat jobb...Men
    jag kan ju säga det att en tjej som jobbar på min sambos jobb som också
    har grundlönen 12500 får ut cirka 30 000 i månaden bara för att hon har
    så pass mycket i provision. Så det är lite hur man kan anpassa sig
    efter jobbet också..MEN Annan -- vad jobbar du som då och hur mycket har du i lön??
    Jag jobbar som kontorist och får 136 kr i timmen vilket är strax över 23000 i månaden.
Svar på tråden Lön inom psykiatrin