• Knasiga morsan

Lön inom psykiatrin

Hej där!

undrar om det är mer än jag som jobbar eller kommer att jobba inom psykiatrin? undrar då vad ni har för löner?`

Själv så har jag en timlön på 97 kronor och sedan kommer semesterersättning på det med 10%... Är detta en bra eller dålig lön??

• Svar på tråden Lön inom psykiatrin
  • Anonym (Annan)
    CityMama skrev 2007-04-29 19:05:45 följande:
    jag är anställd som mentalskötare och har 20200 kr i månaden + ob.vad blir det i timlön? 140 kr nånting.... orkar inte räkna
    Det blir 121:68 i timmen exkl ob:t
  • Knasiga morsan

Jo precis men allt är ju också relativt!!

Det handlar om att trivas! Det handlar om utbildning och det handlar om att ha tur!

Men det är bra att ni har bra i lön, verkligen!

men sedan beror det också på vart man får jobb någonstans och vilken kommun med mera. Det är så mycket som spelar roll när det gäller vad man får i lön.

Det är bara till att titta på min pappa som är utbildad lärare och som jobbar på gymnasiet på ett långtidsvik och han har väl 20 eller 21 innan skatt...

• Terryleene
    Anonym (Annan) skrev 2007-04-29 11:02:35 följande:
    Jag hade 13000 kr/månaden som utbildad skötare i akut psykiatri. Inget risktillägg. Ob-tillägget var skitdåligt (och är). Nu var detta visserligen 7 år sedan, men ändå. Jag trivdes jättebra i psykiatrin, men tyvärr kunde jag inte försörja mig på lönen så jag bytte jobb.
    Jag säger ju att det är dåligt. Nu skulle nog ingen skötare få 13000, men det är ju fasen inte långt ifrån!
  • Terryleene
    CityMama skrev 2007-04-29 19:05:45 följande:
    jag är anställd som mentalskötare och har 20200 kr i månaden + ob.vad blir det i timlön? 140 kr nånting.... orkar inte räkna
    Damn! Var jobbar du? behöver ni skötare?Räcka ut tungan
  • kidA

jag jobbar som skötare. har 15000 på en heltid där (privat vårdbolag). är dock "bara" timmis. ingångslönen på akutpsyk på landstinget här är 14500 för en mentalskötare med utbildning.

• CityMama

anonym annan

ops, jag la till semesterersättningen på ca 12 % också. jag tänkte vad jag får i timmen när jag ibland jobbar extra på en annan enhet, har samma lön då.

• Anonym (Annan)
    kidA skrev 2007-04-29 20:55:29 följande:
    jag jobbar som skötare. har 15000 på en heltid där (privat vårdbolag).
    är dock "bara" timmis. ingångslönen på akutpsyk på landstinget här är
    14500 för en mentalskötare med utbildning.
    Härligt, lönen har bara gått upp med 1500 på sju år! Skrämmande!
  • CityMama

terrylene

jag jobbar inom kommunen i stockholm, som skötare/samtalsstöd på en dagavdelning. just hos oss behövs det ingen, men min lön är precis som andras här runt i stockholm. de flesta uskor/skötare ligger runt 19-21000 inom kommunen och privat.
    dock inte landstinget.

• kidA

annan

ja det är det vi lyckats med trots att vi är "en av sveriges största fackföreningar" GRATTIS KOMMUNAL!

• Radix Lecti

Jag jobbar på Fontainhouse (stiftelese) som timanställd och har 153 kr/timmen.

• Micke 77

Jobbar som vårdbiträde med dementa med personlighetsstörning har jobbat inom psykiatrin i 4år åh har endast 16800 i månaden

Svar på tråden Lön inom psykiatrin