• flingflong

Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?

Så, hur står det till med arbetsmoralen?

Jag tycker inte man gör det men reagerade på att det finns faktiskt de som tycker att det är ok. En ynka natt utan sömn tål man väl?!

Livet är för kort för att bråka
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?
  • isisisis

Ligger man bara i sängen och vilar,så får man tillräckligt med vila för att orka arbeta,även om man inte sovit.
    Så jag säger nej.

• Prinsessan Zelda

jag gjorde det för inte så länge sen. Var då gravid i v 27. Sonen var sjuk och var uppe hela halva natten. Jag var tvungen att vara uppe med honom då det är jag som gäller när han är sjuk och ledsen. Sambon vabbade dagen efter med sonen. Jag kunde varken jobba eller ta hand om sonen förrän jag sovit några timmar på morgonen. Höll på att svimma bara när jag skulle på toaletten. Skulle nog ha orkat mer om jag inte var gravid. Och jag jobbar inte heltid så min arbetsdag var i princip förbi när jag kunde fungera igen. Därav sjukskrivning.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • jenny99

Jag har tyvärr gjort misstaget att gå till mitt förra arbete inom vården,fast jag inte fått nån sömn.

Det är ingenting att rekomendera alls,och jag blev hemskickad.
    I flera yrken som vården,eller som hanterar andras liv,dyra egendom,eller andra väldigt viktiga uppgifter så bör man kunna tänka klart....

Ja,i vissa fall bör man sjukskriva sig eller avstå arbete om man inte sovit alls eller inte fungerar som man ska.

• sonica

Jag kan utan att skämmas säga att jag har sjukskrivit mig, tveklöst dessutom!!

Varför? ja det ska jag tala om...Jag jobbar med maskiner, kör fordon på tung och farlig industri, flertalet olyckor har inträffat, tom dödsfall, eller olyckor som lett ill invaliditet, det är oerhört riskfyllt, och efter en hel natt med sömnlöshet, så utsätter jag inte arbetskamrater för livsfara, jag skulle få skulden om något hände...
    ska man köra tex travers ska man vara tillförlitlig som förare om man har en skänk i harven..

• bitte67

Nej, jag skulle ta igen den sömnen genom att lägga mig tidigt nästa kväll i stället, men sjukskriva mig skulle jag inte göra.

• sonica

För att förtydliga mig lite: Så en natt utan sömn kan vara en fråga om definition..Det har jag märkt..
    Jag vet att en del pratar om att de inte sovit, men så visar det sig att de sovit kanske 2-3 timmar...

Jag pratar om en hel natt utan någon sömn alls, alltså inte ens en minut,

Har jag sovit åtminstone 1-2 timmar så far jag på jobbet, det har jag gjort många gånger

Men har jag inte ens sovit en minut, det går inte, jag får inte ens heller,(underförstådd och icke uttalad regel på jobbet..)
    Har gjort det och det var en katastrof, jag skulle ha varit i bättre skick om jag hade varit bakis men ändå sovit ett par timmar...har blivit hemskickad(företaget kan få dryga böter om en olycka inträffar)

• septbebis

Jag skulle aldrig sjukskriva mig för det.

• Verkligen

löjligt att sjukskriva sig pga det.. man får väl härda ut fastän man är trött..

• Fru H

Kanske, det beror helt och hållet på vilket jobb man har.

Det var inte alls svårt att uppfostra barn. Sen fick jag egna.
Svar på tråden Sjukskriva sig för EN natt utan sömn?